| Kaynaklar | 1. Game Architecture and Design, Rollings and Morris, Coriolis Publishing. 2. Sanjay Madhav, Game Programming Algorithms and Techniques: A Platform-Agnostic Approach. 3.Donald Hearn, M. Pauline Baker; 
Computer Graphics with OpenGL; Third Ed.; Pearson Prentice Hall, 2004, ISBN: 0-13-015390-7. | 
            
                
                    | Dersin İçeriği | Oyunların Tanıtımı, Bilgisayar Oyunları Endüstrisi, İnternet Oyun Kaynakları, Oyunların Tarihi, Özellikleri ve Modelleri, Oyun Analizi, Oyun Çeşitleri, Klasik Oyunlar, Eyleme Dayalı Oyunlar, Bulmaca Oyunları, Beceri Oyunları, Oyunu Parçalarına Ayırma, Oyun Tasarlama İşlemi Safhaları, Tasarım Elemanları Öğeleri, Aksiyon Oyunları, Bir Oyun Oluşturma, Sentezleme, Oyun Tasarım Kuralları, Bir Oyun Anatomisi, Oyun Tasarımı ve Uygulama, Tasarım Elemanlarının Analizi ve Sentezi, Etkileşimli Oyunu Kareleme (Ekrana Aktarma), Strateji Oyunları, Oyun Öyküleme, Kriter Değerlendirme, Oyun Teknolojisi, I/O (Girdi/Çıktı) Cihazları, Macera Oyunları Giriş/Çıkış Yapısı, İnsan-Makine İlişkisi, Simülasyon Oyunları, RPG Oyunları, Tasarım Arayüzü ve Grafik Kullanım, Oyun Mühendisliği, Oyunların Tasarlanması, Genetik Algoritmalar ve Uygulamalar, Oyun Yapısı, Tasarım Dokümantasyonu, Tasarım Değerlendirme ve Oyun Dengesi, Eğitim Oyunları |