Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Seda ŞAHİN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Zvelebil M., Baum J.: Understanding bioinformatics. Garland Science, London, 2007 ISBN 978-0815340249 2. Neil C. Jones and Pavel A. Pevzner, An Introduction to Bioinformatics Algorithms, The MIT Press, 2004 (ISBN-13: 978-0262101066). 3. Introduction To Algorithms Third Edition, THOMAS H. CORMEN CHARLES E. LEISERSON RONALD L. RIVEST CLIFFORD STEIN, The MIT Press Massachusetts Institute of Technology Cambridge, 2001.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Biyo-enformatik alanındaki hesaplama ve modelleme problemlerinin çözümünde öğrenciye yetkinlik kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Evrim, DNA, RNA, Biyoloji ve Hesaplama, Biyolojik İlişkiler, PAM ve BLOSUM Matrisleri, Sekans Analizi, Dinamik programlama, BLAST, Çoklu dizin sekanslama, Öğrenebilen Algoritmalar, Olasılık Modelleri, Denetleme öğrenmesi, Denetlemesiz öğrenme, Çizge Algoritmaları, Son eğilimler/trendler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, Fen bilimleri ve Mühendislik alanında edinilen bilgilerin Bilgisayar Mühendisliği problemlerinin çözümü ve modellenmesine yönelik kullanımı becerisi
|
3
|
2
|
Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve uygun analiz yöntemlerini seçip uygulayarak çözme becerisi
|
2
|
3
|
Mühendislik araştırmaları kapsamında deney tasarlama, uygulama ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlayabilme becerisi
|
1
|
4
|
Belirli bir amaca yönelik bir sistem, sistem parçası ya da prosesi, mevcut ekonomik ve teknik imkanlar dahilinde tasarlayabilme becerisi
|
1
|
5
|
Modern mühendislik tekniklerinden ve bilişim teknolojilerinden etkin şekilde faydalanabilme becerisi
|
2
|
6
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinme
|
2
|
7
|
Bireysel veya disiplin içi/disiplinler arası takımlarda çalışabilme yeteneği
|
4
|
8
|
Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi
|
-
|
9
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci edinme ve bu kapsamda bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme becerisi
|
1
|
10
|
İş hayatı, sağlık, güvenlik ve çevre bilinci edinme
|
-
|
11
|
Girişimcilik, yenilikçilik ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak
|
-
|