ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Biyobilişim ve Biyoteknoloji BİL466 GÜZ-BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Biyolojik veri tanımlar.
    2-Biyolojik bilgileri yorumlar.
    3-Biyolojik problemler için geliştirilmiş temel çözüm metodlarını uygular.
    4-Biyoenformatik algoritmaları/metodlarını tasarlar.
    5-Verilen bir problem için geliştirilen en son biyoenformatik metodlar üzerine yazılmış bilimsel yayınları araştırır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14798
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje3011010
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011212
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   172
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,73 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Evrim, DNA, RNA, Biyoloji ve Hesaplama
    2 Biyolojik İlişkiler, PAM ve BLOSUM Matrisleri
    3 BLOSUM Matrisleri
    4 Sekans Analizi
    5 Dinamik programlama
    6 BLAST
    7 Çoklu dizin sekanslama-I
    8 Çoklu dizin sekanslama-II
    9 Öğrenebilen Algoritmalar
    10 Olasılık Modelleri
    11 Denetleme öğrenmesi
    12 Denetlemesiz öğrenme
    13 Çizge Algoritmaları
    14 Son eğilimler/trendler
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Seda ŞAHİN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Zvelebil M., Baum J.: Understanding bioinformatics. Garland Science, London, 2007 ISBN 978-0815340249 2. Neil C. Jones and Pavel A. Pevzner, An Introduction to Bioinformatics Algorithms, The MIT Press, 2004 (ISBN-13: 978-0262101066). 3. Introduction To Algorithms Third Edition, THOMAS H. CORMEN CHARLES E. LEISERSON RONALD L. RIVEST CLIFFORD STEIN, The MIT Press Massachusetts Institute of Technology Cambridge, 2001.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Biyo-enformatik alanındaki hesaplama ve modelleme problemlerinin çözümünde öğrenciye yetkinlik kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Evrim, DNA, RNA, Biyoloji ve Hesaplama, Biyolojik İlişkiler, PAM ve BLOSUM Matrisleri, Sekans Analizi, Dinamik programlama, BLAST, Çoklu dizin sekanslama, Öğrenebilen Algoritmalar, Olasılık Modelleri, Denetleme öğrenmesi, Denetlemesiz öğrenme, Çizge Algoritmaları, Son eğilimler/trendler
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematik, Fen bilimleri ve Mühendislik alanında edinilen bilgilerin Bilgisayar Mühendisliği problemlerinin çözümü ve modellenmesine yönelik kullanımı becerisi 3
    2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve uygun analiz yöntemlerini seçip uygulayarak çözme becerisi 2
    3 Mühendislik araştırmaları kapsamında deney tasarlama, uygulama ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlayabilme becerisi 1
    4 Belirli bir amaca yönelik bir sistem, sistem parçası ya da prosesi, mevcut ekonomik ve teknik imkanlar dahilinde tasarlayabilme becerisi 1
    5 Modern mühendislik tekniklerinden ve bilişim teknolojilerinden etkin şekilde faydalanabilme becerisi 2
    6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinme 2
    7 Bireysel veya disiplin içi/disiplinler arası takımlarda çalışabilme yeteneği 4
    8 Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi -
    9 Yaşam boyu öğrenme bilinci edinme ve bu kapsamda bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme becerisi 1
    10 İş hayatı, sağlık, güvenlik ve çevre bilinci edinme -
    11 Girişimcilik, yenilikçilik ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster