Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi İlker KARA
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Şenocak, M. Temel Biyoistatistik, Çağlayan Kitabevi. K2. Silahtaroğlu, G. 1995. Veri Madenciliği, Papatya Yayınevi.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Tıp Bilişiminin bir disiplin olarak kavram, ilke, beceri, yöntemlerini ve uygulamalarını öğretmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Enformasyon ve İletişim, Veri Tabanı Yönetimi, Veri işleme ve Kodlama, Sağlık Hizmetlerinde Bilişim Standartları, Kümeleme ve Sınıflandırma, Elektronik Sağlık Kayıtları, Tıbbi Bilgi Analizi, Sağlık Bilgi Sistemleri, Tıpta Karar Destek Sistemleri, Hastane Bilgi Sistemleri, Sağlık Bilgi Sistemlerinin Değerlendirilmesi, Tıp Bilişimi Uygulamaları, Tele-kardiyoloji, Tele-epilepsi vb. uygulamaları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, Fen bilimleri ve Mühendislik alanında edinilen bilgilerin Bilgisayar Mühendisliği problemlerinin çözümü ve modellenmesine yönelik kullanımı becerisi
|
5
|
2
|
Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve uygun analiz yöntemlerini seçip uygulayarak çözme becerisi
|
4
|
3
|
Mühendislik araştırmaları kapsamında deney tasarlama, uygulama ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlayabilme becerisi
|
4
|
4
|
Belirli bir amaca yönelik bir sistem, sistem parçası ya da prosesi, mevcut ekonomik ve teknik imkanlar dahilinde tasarlayabilme becerisi
|
4
|
5
|
Modern mühendislik tekniklerinden ve bilişim teknolojilerinden etkin şekilde faydalanabilme becerisi
|
-
|
6
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinme
|
-
|
7
|
Bireysel veya disiplin içi/disiplinler arası takımlarda çalışabilme yeteneği
|
-
|
8
|
Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi
|
-
|
9
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci edinme ve bu kapsamda bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme becerisi
|
-
|
10
|
İş hayatı, sağlık, güvenlik ve çevre bilinci edinme
|
-
|
11
|
Girişimcilik, yenilikçilik ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak
|
-
|