ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yapay Zeka BİL481 GÜZ-BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Karışık problemlerin çözümü için iyi tanımlanmış problem formülasyonlarını oluşturur ve uygular.
    2-Akıllı ajanlar tasarlar.
    3-Yapay Zeka araçları kullanarak iyi tanımlanmış problemleri çözer.
    4-Problem çözen ajanları tasarlar.
    5-Ajanlar için çıkarım yapma mekanizması ve planlama yetileri geliştirir.
    6-Makine öğrenmesi ve Derin Öğrenme konularını kavrar ve uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30166
    Proje30188
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   122
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,07 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Yapay Zekaya Giriş K1-Bölüm-1
    2 Akıllı Ajanlar K1-Bölüm-2
    3 İyi-Tanımlanmış Yapay Zeka Problemleri K1-Bölüm-4
    4 Problem Çözme ve Arama-I K1-Bölüm-3
    5 Problem Çözme ve Arama-II K1-Bölüm-3
    6 Kısıt Tatmini Problemleri-I K1-Bölüm-6
    7 Kısıt Tatmini Problemleri-II K1-Bölüm-6
    8 Problem Çözme Özeti K1-Bölüm-6, K2-Bölüm-3
    9 Oyun oynama K1-Bölüm-5
    10 Önerimsel Mantık K1-Bölüm-8
    11 Önerimsel Mantıkta Çıkarım Yapma K1-Bölüm-9
    12 Ajanlarda Planlama ve Öğrenme K1-Bölüm-10
    13 Makine Öğrenmesi ve Derin Öğrenme-I K2-Bölüm-4,5
    14 Makine Öğrenmesi ve Derin Öğrenme-II K2-Bölüm-4,5
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Seda Şahin
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Artificial Intelligence: A Modern Approach (3rd Edition), Stuart Russell, Peter Norvig, Prentice Hall, 2010. K2.J. O DONNELL, Discrete Mathematics Using a Computer, Springer, 2006, ISBN 978-1-84628-2.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Yapay Zeka konseptlerini öğretmektir.
    Dersin İçeriği Akıllı Ajanlar, İyi-Tanımlanmış Yapay Zeka Problemleri, Problem Çözme ve Arama, Kısıt Tatmini Problemleri, Problem Çözme Özeti, Oyun oynama, Önerimsel Mantık, Önerimsel Mantıkta Çıkarım Yapma, Ajanlarda Planlama ve Öğrenme, Makine Öğrenmesi ve Derin Öğrenme
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematik, Fen bilimleri ve Mühendislik alanında edinilen bilgilerin Bilgisayar Mühendisliği problemlerinin çözümü ve modellenmesine yönelik kullanımı becerisi 5
    2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve uygun analiz yöntemlerini seçip uygulayarak çözme becerisi 5
    3 Mühendislik araştırmaları kapsamında deney tasarlama, uygulama ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlayabilme becerisi 4
    4 Belirli bir amaca yönelik bir sistem, sistem parçası ya da prosesi, mevcut ekonomik ve teknik imkanlar dahilinde tasarlayabilme becerisi -
    5 Modern mühendislik tekniklerinden ve bilişim teknolojilerinden etkin şekilde faydalanabilme becerisi 4
    6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinme -
    7 Bireysel veya disiplin içi/disiplinler arası takımlarda çalışabilme yeteneği -
    8 Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi -
    9 Yaşam boyu öğrenme bilinci edinme ve bu kapsamda bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme becerisi -
    10 İş hayatı, sağlık, güvenlik ve çevre bilinci edinme -
    11 Girişimcilik, yenilikçilik ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster