Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Çoklu-ortam Sistemlerine Giriş
|
|
2
|
Çoklu-ortam Araç ve kütüphaneleri (Matlab, SDL, OpenCV ve diğerleri)
|
|
3
|
Bilgi Teorisi ve İletimi
|
|
4
|
Kayıpsız Sıkıştırma
|
|
5
|
Kayıplı Sıkıştırma
|
|
6
|
Çoklu-ortam uygulamalarında Görüntü işleme ve analizi
|
|
7
|
Ses analizi, sıkıştırma ve standartları-I
|
|
8
|
Ses analizi, sıkıştırma ve standartları-II
|
|
9
|
İçerik tabanlı Çoklu-ortam erişimi
|
|
10
|
Adobe Flash: vektorel cizim, animasyon
|
|
11
|
Adobe Photoshop: pixel tabanli çizim programı
|
|
12
|
Processing Software-I
|
|
13
|
Processing Software-II
|
|
14
|
Processing Software-III
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Ayhan AKBAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Burg, J., " The Science of Digital Media", ISBN: 0135062225, Prentice-Hall, 2009. 2. Li, Z.N., Drew, M.S., "Fundamentals of Multimedia", ISBN: 013127256X, Prentice-Hall, 2004. 3. Lu, G., "Multimedia Database Management Systems", ISBN: 0890063427, Artech House, 1999.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Çoklu ortam sistem tasarımında çoklu ortam yazılım ve donanımları ve çoklu ortam yapılarının elde edilmesi, temsil edilmesi, işlenmesi konularının öğretilmesidir.
|
Dersin İçeriği
|
Çoklu-ortam Araç ve kütüphaneleri (Matlab, SDL, OpenCV ve diğerleri), Bilgi Teorisi ve İletimi, Kayıpsız Sıkıştırma, Kayıplı Sıkıştırma, Çoklu-ortam uygulamalarında Görüntü işleme ve analizi, Ses analizi, sıkıştırma ve standartları, İçerik tabanlı Çoklu-ortam erişimi, Adobe Flash: vektorel cizim, animasyon, Adobe Photoshop: pixel tabanli çizim programı, Processing Software
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, Fen bilimleri ve Mühendislik alanında edinilen bilgilerin Bilgisayar Mühendisliği problemlerinin çözümü ve modellenmesine yönelik kullanımı becerisi
|
4
|
2
|
Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve uygun analiz yöntemlerini seçip uygulayarak çözme becerisi
|
3
|
3
|
Mühendislik araştırmaları kapsamında deney tasarlama, uygulama ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlayabilme becerisi
|
4
|
4
|
Belirli bir amaca yönelik bir sistem, sistem parçası ya da prosesi, mevcut ekonomik ve teknik imkanlar dahilinde tasarlayabilme becerisi
|
3
|
5
|
Modern mühendislik tekniklerinden ve bilişim teknolojilerinden etkin şekilde faydalanabilme becerisi
|
3
|
6
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinme
|
-
|
7
|
Bireysel veya disiplin içi/disiplinler arası takımlarda çalışabilme yeteneği
|
3
|
8
|
Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi
|
-
|
9
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci edinme ve bu kapsamda bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme becerisi
|
2
|
10
|
İş hayatı, sağlık, güvenlik ve çevre bilinci edinme
|
-
|
11
|
Girişimcilik, yenilikçilik ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak
|
3
|