ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çoklu Ortam sistemleri BİL483 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çoklu ortamın ses, müzik, görüntü, video ve grafik biçimlerinin işlenmesi, transfer edilmesi ve erişimi konularını analiz eder.
    2-Çoklu ortam verisinin elde edilmesinde kullanılan örnekleme ve nicemleme konusunu araştırır.
    3-Görüntü iyileştirmede kullanılan filtreleme ve histogram eşleme gibi yöntemleri kullanır.
    4-Çoklu ortam verisinin saklanmasında kullanılan sıkıştırma algoritmalarını uygular.
    5-Photoshop ve Flash gibi programları kullanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3511616
    Proje2013232
    Laboratuar 011616
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4511616
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   178
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,93 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Çoklu-ortam Sistemlerine Giriş
    2 Çoklu-ortam Araç ve kütüphaneleri (Matlab, SDL, OpenCV ve diğerleri)
    3 Bilgi Teorisi ve İletimi
    4 Kayıpsız Sıkıştırma
    5 Kayıplı Sıkıştırma
    6 Çoklu-ortam uygulamalarında Görüntü işleme ve analizi
    7 Ses analizi, sıkıştırma ve standartları-I
    8 Ara Sınav
    9 Ses analizi, sıkıştırma ve standartları-II
    10 İçerik tabanlı Çoklu-ortam erişimi
    11 Adobe Flash: vektorel cizim, animasyon
    12 Adobe Photoshop: pixel tabanli çizim programı
    13 Processing Software-I
    14 Processing Software-II
    15 Processing Software-III
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Koordinatör Dr. Öğr. Üyesi Ayhan AKBAŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Burg, J., " The Science of Digital Media", ISBN: 0135062225, Prentice-Hall, 2009. 2. Li, Z.N., Drew, M.S., "Fundamentals of Multimedia", ISBN: 013127256X, Prentice-Hall, 2004. 3. Lu, G., "Multimedia Database Management Systems", ISBN: 0890063427, Artech House, 1999.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Çoklu ortam sistem tasarımında çoklu ortam yazılım ve donanımları ve çoklu ortam yapılarının elde edilmesi, temsil edilmesi, işlenmesi konularının öğretilmesidir.
    Dersin İçeriği Çoklu-ortam Araç ve kütüphaneleri (Matlab, SDL, OpenCV ve diğerleri), Bilgi Teorisi ve İletimi, Kayıpsız Sıkıştırma, Kayıplı Sıkıştırma, Çoklu-ortam uygulamalarında Görüntü işleme ve analizi, Ses analizi, sıkıştırma ve standartları, İçerik tabanlı Çoklu-ortam erişimi, Adobe Flash: vektorel cizim, animasyon, Adobe Photoshop: pixel tabanli çizim programı, Processing Software
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematik, Fen bilimleri ve Mühendislik alanında edinilen bilgilerin Bilgisayar Mühendisliği problemlerinin çözümü ve modellenmesine yönelik kullanımı becerisi 4
    2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve uygun analiz yöntemlerini seçip uygulayarak çözme becerisi 3
    3 Mühendislik araştırmaları kapsamında deney tasarlama, uygulama ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlayabilme becerisi 4
    4 Belirli bir amaca yönelik bir sistem, sistem parçası ya da prosesi, mevcut ekonomik ve teknik imkanlar dahilinde tasarlayabilme becerisi 3
    5 Modern mühendislik tekniklerinden ve bilişim teknolojilerinden etkin şekilde faydalanabilme becerisi 3
    6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinme -
    7 Bireysel veya disiplin içi/disiplinler arası takımlarda çalışabilme yeteneği 3
    8 Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi -
    9 Yaşam boyu öğrenme bilinci edinme ve bu kapsamda bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme becerisi 2
    10 İş hayatı, sağlık, güvenlik ve çevre bilinci edinme -
    11 Girişimcilik, yenilikçilik ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster