Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sürekli Zaman ve Ayrık Zamanlı İşaretlerdeki Frekans Kavramı
|
K1-Bölüm-1,
K2-Bölüm-1
|
2
|
Sürekli Zaman Bant Geçiren İşaretlerin Örneklenmesi ve Yeniden Geri Çatılması
|
K1-Bölüm-1,
K2-Bölüm-2
|
3
|
Ayrık-Zamanlı Doğrusal Zamanla-Değişmeyen Sistemlerin Analizi
|
K1-Bölüm-2,
K2-Bölüm-2
|
4
|
Ayrık-Zamanlı İşaretlerdeki Korelasyon
|
K1-Bölüm-2,
K2-Bölüm-2
|
5
|
Ayrık-Zamanlı İşaretler için Frekans Analizi
|
K1-Bölüm-4,
K2-Bölüm-4
|
6
|
Doğrusal Zamanla-Değişmeyen (DZD) Sistemlerin Frekans-Alan Özellikleri
|
K1-Bölüm-5,
K2-Bölüm-4
|
7
|
Frekans Domain Örneklemesi: Ayrık Fourier Dönüşümü (AFD)
|
K1-Bölüm-7,
K2-Bölüm-4
|
8
|
İdeal süzgeçler ve uygulamaları
|
K1-Bölüm-3,
K2-Bölüm-6
|
9
|
z-Dönüşümü ve DZD Sistemlerin Analizine Uygulanması
|
K1-Bölüm-3,
K2-Bölüm-6
|
10
|
Ters z-Dönüşümü
|
K1-Bölüm-3,
K2-Bölüm-6
|
11
|
FIR Sistemlerinin Yapısı
|
K1-Bölüm-9,
K2-Bölüm-8
|
12
|
Sayısal Filtre Tasarımı
|
K1-Bölüm-9,
K2-Bölüm-8
|
13
|
Analog Filtrelerden IIR Filtre Tasarımı
|
K1-Bölüm-10
|
14
|
Multirate Sayısal İşaret İşleme
|
K1-Bölüm-11
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa KARHAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Proakis J.G., Manolakis D. G. (2007). Digital Signal Processing: Principles, Algorithms, and Applications (4th Edition), Prentice Hall, Pearson Education India.
K2. Mitra S. K. (2011). Digital Signal Processing (4th Edition), McGraw-Hill Int. Edition, New York.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu ders sayısal sinyal işleme sistemlerinde dijitalleştirilmiş bilginin nasıl işleneceğini öğretmek için hazırlanmıştır.
|
Dersin İçeriği
|
Ayrık-zamanlı İşaretler ve Sistemler; Ayrık-zamanlı Fourier Dönüşümü; Ayrık Fourier Dönüşümü; Sürekli Zaman İşaretlerinin Ayrık-zamanlı İşlenmesi; z-dönüşümü; Doğrusal ve Zamanda-Değişmez Sistemlerin Frekans Bölgesi Analizi; Sayısal Süzgeç Tasarımı Teknikleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, Fen bilimleri ve Mühendislik alanında edinilen bilgilerin Bilgisayar Mühendisliği problemlerinin çözümü ve modellenmesine yönelik kullanımı becerisi
|
3
|
2
|
Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve uygun analiz yöntemlerini seçip uygulayarak çözme becerisi
|
4
|
3
|
Mühendislik araştırmaları kapsamında deney tasarlama, uygulama ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlayabilme becerisi
|
4
|
4
|
Belirli bir amaca yönelik bir sistem, sistem parçası ya da prosesi, mevcut ekonomik ve teknik imkanlar dahilinde tasarlayabilme becerisi
|
3
|
5
|
Modern mühendislik tekniklerinden ve bilişim teknolojilerinden etkin şekilde faydalanabilme becerisi
|
-
|
6
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinme
|
-
|
7
|
Bireysel veya disiplin içi/disiplinler arası takımlarda çalışabilme yeteneği
|
-
|
8
|
Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi
|
-
|
9
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci edinme ve bu kapsamda bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme becerisi
|
-
|
10
|
İş hayatı, sağlık, güvenlik ve çevre bilinci edinme
|
-
|
11
|
Girişimcilik, yenilikçilik ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak
|
-
|