Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Sakine KIRATLI
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Chapra, S.C. ve Canale, R.P. 2003. Mühendisler için Sayısal Yöntemler, Literatür Yayıncılık, 1026 s., İstanbul.
2. Karagöz, İ. 2011. Sayısal Analiz ve Mühendislik Uygulamaları, Nobel Akademik Yayıncılık, 498 s., İstanbul.
3. Bakioğlu, M. 2011. Sayısal Analiz, Birsen Yayınevi, 543 s., İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Sayısal yöntemleri, mühendislik problemlerinin çözümünde uygulayabilme becerisini kazandırmak, öğrencilere edindikleri bilgileri mühendislik derslerinde (mukavemet, akışkanlar mekaniği, ısı transferi vb.) ve çalışma hayatında uygulayabilme becerisini kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Sayısal analize giriş, matris ve determinant, lineer denklem sistemleri, matrisin tersi, lineer olmayan denklem sistemleri, interpolasyon, eğri uydurma, sayısal türev, sayısal integrasyon, diferansiyel denklemlerin sayısal çözümleri.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik, Fen Bilimleri ve Mühendislik alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri Makine Mühendisliği alanına uygulayabilir.
|
3
|
2
|
Makine Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
|
4
|
3
|
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
|
-
|
4
|
Makine Mühendisliği uygulamaları için gerekli teknikler, beceriler ve modern mühendislik araçlarını kullanır.
|
4
|
5
|
Makine Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deneyleri bireysel ve grup olarak tasarlar ve yürütür, ayrıca verileri analiz eder ve yorumlar.
|
-
|
6
|
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
|
-
|
7
|
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır, sorumluluk alır.
|
-
|
8
|
En az bir yabancı dilde (tercihen İngilizce) sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
|
-
|
9
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
|
-
|
10
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
|
-
|
11
|
Proje yönetir, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç sahibidir; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır.
|
-
|
12
|
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.
|
-
|