ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kriz Yönetimi ve Öfke Kontrolü ACL303 GÜZ-BAHAR 2+0 Fakülte S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çevresel olaylar ve bu olaylara verilen tepki türlerini, davranış türlerini ve savunma mekanizmalarını tanımlar ve uygular.
    2- Kriz, krizin evrelerini değerlendirir ve kriz yönetimini planlar.
    3-Stres ve öfkeyi tanıyarak başa çıkma yöntemlerini tanır ve uygular.
    4-Empati kavramını içselleştirir ve yaşamının her alanında uygular.
    5-Ölüm kavramını tanır ve bu süreci değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13339
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 2011515
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   112
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,73 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı; giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
    2 Davranış Biçimleri
    3 Savunma Mekanizmaları
    4 Kriz nedir? Kriz`e yol açan faktörler
    5 Kriz yönetimi ve önemi
    6 Stres nedir? ve başa çıkma yöntemleri
    7 Öfke nedir? ve öfkenin anlaşılması
    8 Öfke yönetimi ve önemi
    9 Duyguları ifade edebilmenin yolları ve duygusal gerilimle baş edebilme
    10 Empati ve sempati nedir? aralarındaki farkı anlamak
    11 Duruma göre empatik davranış sergileme
    12 Ölüm kavramı ve yas
    13 Farklı gelişim dönemlerinde ölüm algısı
    14 Vaka tartışması
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Kamile ÖNER
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Öfke kontrolü, Mehtap Kayaoğlu, Nesil yayınları 2. Soykan, Çiğdem. Öfke ve öfke yönetimi, Kriz dergisi, sayı:11, ANKARA 3. Dregrov, Atle. Çocuk, kayıplar ve yas, Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara, 2000 4. Stres ve Başa Çıkma Yolları, Zuhal Baltaş, Acar Baltaş
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Sağlık alanında insanlar arasında ortaya çıkabilecek kriz durumlarını yönetebilme ve insanlarda oluşabilecek öfke duygusunu kontrol edebilme becerileri hakkında farkındalık oluşturulması amaçlanmaktır.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İnsan vücudunun yapısal ve fonksiyonel özelliklerini kavrar. -
    2 Sağlığı korur ve güvenlik önlemlerini uygular. 3
    3 Hasta/yaralıyı değerlendirerek sorunu saptar. 3
    4 Tanımlanan soruna özgü acil bakım verir. -
    5 Ambulans içerisinde bulunan tüm malzeme ve ekipmanları tanıyarak, uygun şekilde kullanabilir ve bakımını yapar. -
    6 Hasta/yaralıyı uygun şekilde, gerekirse yardım alarak, ambulansa taşıyıp, acil bakımını ambulansta sürdürür ve bir sağlık kuruluşunda sağlık personeline teslim eder. -
    7 Hastane öncesindeki süreçte hasta/yaralıya uygulanacak acil bakım hizmetleriyle ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri sürekli takip ederek kendini sürekli geliştirir. -
    8 Alanında edindiği tüm bilgileri kullanarak hasta/yaralıya bilimsel değerlendirme yapar ve tedavi uygular. 4
    9 Olay yeri, araç ve sürüş güvenliği konusunda gerekli tedbirleri alır ve uygular. -
    10 Kişiler ve kurumlar arasında doğru iletişim kurar. 5
    11 Diğer birimlerle iş birliği yaparak ekip çalışması içinde görev alır. 3
    12 Mesleğiyle ilgili uygulamaları yapabilmek için bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar. -
    13 Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar, hastanın ve kendisinin hak ve sorumluluklarına uygun hareket eder ve mesleki etik değerlere uyar. 3
    14 Öz bakım, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. 4
    15 Dilini doğru kullanır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster