ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Travma ACL205 GÜZ 5+2 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Travma vakalarını değerlendirir, genel müdahale ve koruyucu girişimleri uygular.
    2-Travma vakalarında sistem değerlendirmesi yapar ve sorunu saptar.
    3-Travma vakalarında hasta/yaralıya ekiple birlikte uygun pozisyon verir ve ambulansa taşır.
    4-Travma vakalarında hasta/yarılıya ekiple birlikte acil bakım uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14798
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)5315
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 40188
    uygulama sınavı 3021632
    Toplam İş Yükü(Saat)   161
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,37 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı; giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
    2 Travma vakalarında genel yaklaşım, şok ve çeşitleri
    3 Yumuşak doku yaralanmaları ve dış kanamalarda acil bakım
    4 Kafa-yüz-boyun ve omurga travmalarında acil bakım ve uygun taşıma yöntemleri
    5 Göğüs travmalarında acil bakım ve tedavi uygulama yöntemleri
    6 Vaka Çalışması
    7 Vaka Çalışması
    8 Karın ve pelvis travmalarında acil bakım
    9 Ekstremite travmaları ve amputasyonda acil bakım
    10 Soğuk-sıcak zararlarında ve yanık-donukta acil bakım, Elektrik ve yıldırım çarpmalarında acil bakım
    11 Vaka Çalışması
    12 Vaka Çalışması
    13 Gebelikte travma
    14 Pediatrik ve geriatrik travma
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Nilay ŞAHİN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Sözen C; İlk Yardım ve Acil Bakım, Sistem Matbaacılık, Göktuğ Basım Yayın; İstanbul, 2006. 2. Kocatürk C; Yeni Kılavuza Göre Düzenlenmiş İlkyardım Kitabı. Tumer Eğitim Yayıncılık Ltd. Şti, Ohan Matbaacılık, 4. Baskı, İstanbul,2005.
    Yardımcı Kitap 1. Şelimen D; Kuğuoğlu S; Aslan E. F; Olgun N;, Acil Bakım. Yüce A.Ş, Tavaslı Matbaası, Genişletilmiş 3. Baskı, İstanbul, Mart 2004. .
    Dersin Amacı Travma ve travma sonucu oluşan etkileri kavrama, etkilenen vücut bölgelerine ve sistemlere uygun acil bakımı ekip ile işbirliğinde yapma ve uygun transport becerilerini kazandırma amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Travma vakalarında muayene ve genel yaklaşım, sistem travmaları, pediatrik-geriatrik ve gebelik travmaları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İnsan vücudunun yapısal ve fonksiyonel özelliklerini kavrar. -
    2 Sağlığı korur ve güvenlik önlemlerini uygular. 5
    3 Hasta/yaralıyı değerlendirerek sorunu saptar. 5
    4 Tanımlanan soruna özgü acil bakım verir. 5
    5 Ambulans içerisinde bulunan tüm malzeme ve ekipmanları tanıyarak, uygun şekilde kullanabilir ve bakımını yapar. 3
    6 Hasta/yaralıyı uygun şekilde, gerekirse yardım alarak, ambulansa taşıyıp, acil bakımını ambulansta sürdürür ve bir sağlık kuruluşunda sağlık personeline teslim eder. 5
    7 Hastane öncesindeki süreçte hasta/yaralıya uygulanacak acil bakım hizmetleriyle ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri sürekli takip ederek kendini sürekli geliştirir. -
    8 Alanında edindiği tüm bilgileri kullanarak hasta/yaralıya bilimsel değerlendirme yapar ve tedavi uygular. -
    9 Olay yeri, araç ve sürüş güvenliği konusunda gerekli tedbirleri alır ve uygular. -
    10 Kişiler ve kurumlar arasında doğru iletişim kurar. -
    11 Diğer birimlerle iş birliği yaparak ekip çalışması içinde görev alır. 5
    12 Mesleğiyle ilgili uygulamaları yapabilmek için bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar. -
    13 Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar, hastanın ve kendisinin hak ve sorumluluklarına uygun hareket eder ve mesleki etik değerlere uyar. -
    14 Öz bakım, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. -
    15 Dilini doğru kullanır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster