ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Travma ACL205 GÜZ 5+2 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Travma vakalarını değerlendirir, genel müdahale ve koruyucu girişimleri uygular.
    2-Travma vakalarında sistemleri değerlendirir.
    3-Travma vakalarında hasta/yaralıya ekiple birlikte müdahale eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14798
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13226
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011212
    uygulama sınavı 3011010
    Toplam İş Yükü(Saat)   156
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,2 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı; giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
    2 Travma kinematiği Çoklu Travma Hastalarına Yaklaşım K1 Bölüm 3 K3 Bölüm 2
    3 Olay Yeri Güvenliği ve Değerlendirme Şok ve acil bakım K1 Bölüm 1 K2 Bölüm 1
    4 Kafa-yüz travmalarında acil bakım ve uygun taşıma yöntemleri K1 Bölüm 3
    5 Spinal travmalarında acil bakım ve tedavi uygulama yöntemleri K1 Bölüm 3
    6 Toraks travmalarında acil bakım ve tedavi uygulama yöntemleri K1 Bölüm 3
    7 Vaka Çalışması YK1 YK2
    8 Ara Sınav
    9 Vaka Çalışması YK1 YK2
    10 Karın ve pelvis travmalarında acil bakım K1 Bölüm 3
    11 Ekstremite travmaları ve amputasyonda acil bakım K3 Bölüm 11
    12 Yanıklarda acil bakım K1 Bölüm 3
    13 Vaka Çalışması YK1 YK2
    14 Vaka Çalışması YK1 YK2
    15 Gebelik, Pediatrik ve Geriatrik travma K3 Bölüm 13
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Koordinatör Öğr. Gör. Nilay ŞAHİN
    Dersi Verenler

    1-)Öğretim Görevlisi Nilay Şahin

    Ders Yardımcıları Öğr. Gör. Nefise Cevriye SUCU ÇAKMAK
    Kaynaklar K1. Cander, B., (2019). Hastane Öncesi Acil Tıp ve Paramedik. (1. Baskı), İstanbul tıp kitapevleri, Antalya. K2. Ekşi, A., (2015). Kitlesel Olaylarda Hastane Öncesi Acil Sağlık Hizmetleri Yönetimi. (3. Baskı), Kitapana Basım evi, İzmir. K3. Taviloğlu, K., Ertekin, C., Güloğlu, R., (2006). TRK Travma Resüsitasyon Kursu, (1. Baskı), Logos Yayıncılık, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1. AHA Kılavuzu.(2015). https://www.ahajournals.org/toc/circ/132/18_suppl_2 Erişim Tarihi: 13 Temmuz 2020. YK2. ERC Kılavuzu.(2015). https://cprguidelines.eu/guidelines-translations Erişim Tarihi: 13 Temmuz 2020.
    Dersin Amacı Travma ve travma sonucu oluşan etkileri kavrama, etkilenen vücut bölgelerine ve sistemlere uygun acil bakımı ekip ile işbirliğinde yapma ve uygun transport becerilerini kazandırma amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Travma vakalarında muayene ve genel yaklaşım, sistem travmaları, pediatrik-geriatrik ve gebelik travmaları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İnsan vücudunun yapısal ve fonksiyonel özelliklerini kavrar. -
    2 Sağlığı korur ve güvenlik önlemlerini uygular. 5
    3 Hasta/yaralıyı değerlendirerek sorunu saptar. 5
    4 Tanımlanan soruna özgü acil bakım verir. 5
    5 Ambulans içerisinde bulunan tüm malzeme ve ekipmanları tanıyarak, uygun şekilde kullanabilir ve bakımını yapar. 3
    6 Hasta/yaralıyı uygun şekilde, gerekirse yardım alarak, ambulansa taşıyıp, acil bakımını ambulansta sürdürür ve bir sağlık kuruluşunda sağlık personeline teslim eder. 5
    7 Hastane öncesindeki süreçte hasta/yaralıya uygulanacak acil bakım hizmetleriyle ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri sürekli takip ederek kendini sürekli geliştirir. -
    8 Alanında edindiği tüm bilgileri kullanarak hasta/yaralıya bilimsel değerlendirme yapar ve tedavi uygular. -
    9 Olay yeri, araç ve sürüş güvenliği konusunda gerekli tedbirleri alır ve uygular. -
    10 Kişiler ve kurumlar arasında doğru iletişim kurar. -
    11 Diğer birimlerle iş birliği yaparak ekip çalışması içinde görev alır. 5
    12 Mesleğiyle ilgili uygulamaları yapabilmek için bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar. -
    13 Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar, hastanın ve kendisinin hak ve sorumluluklarına uygun hareket eder ve mesleki etik değerlere uyar. -
    14 Öz bakım, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. -
    15 Dilini doğru kullanır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster