ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sağlık Hizmetlerinde İletişim ACL257 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-İletişimi ve iletişim öğelerini sıralar, etkin iletişim için gerekli olan koşulları uygular.
    2-İletişim sürecini tanımlar ve iletişim yöntemlerini değerlendirir.
    3-İletişim ile algılama ve dinleme arasındaki ilişkileri karşılaştırır.
    4-Beden dilinin iletişimdeki rolünü açıklar, iletişim engellerinin aşılmasında empatik yaklaşımı uygular.
    5-Çalışma ortamında personel, hasta ve hasta yakınlarıyla sağlıklı iletişim kurar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)6424
    Ödevler20188
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011212
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   82
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,73 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı: Giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
    2 İletişim ve iletişim öğelerinin tanımlanması
    3 Etkin iletişim ve koşulları
    4 İletişim süreci, iletişim yöntemleri
    5 İletişim ve algılama
    6 İşitmek ve dinlemek- Dinleme türleri ve geri bildirim süreci
    7 Beden dilinin iletişimdeki rolü
    8 Makro-Mikro mimik okuma
    9 İletişim engelleri ve aşılması
    10 İletişimde empatik yaklaşım
    11 Sağlık personelinin hasta ile iletişimi
    12 Sağlık personelinin ekip ile iletişimi
    13 Sağlık personelinin işiyle ilgili yazılı ve sözlü iletişimi
    14 Komuta Kontrol Merkezi ve 112 İstasyonu anonsu (Vaka Kabulü- Bildirimi- Teslimi)
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Ü. Tuğba GÜRKÖK TAN
    Dersi Verenler

    1-)Öğretim Görevlisi Nilay Şahin

    Ders Yardımcıları Öğr. Gör. Nilay ŞAHİN
    Kaynaklar 1. Altıntaş E., Çamur D. Beden Dili, İstanbul,Motif Matbaacılık, 2004. 2. Özcan A. Hemşire Hasta İlişkisi ve İletişimi (2. Baskı), Sistem Yayıncılık, Ankara, 2006.
    Yardımcı Kitap 1. Danish SJ., Daugelli AR., Hauer AL. Yardım Becerileri Temel Eğitim Programı (Çev: F. Akkoyun,), Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, Ankara, 1994 2. Acar NV. Terapötik İletişim (3. Baskı), Onur Ofset, Ankara, 1998.
    Dersin Amacı Sağlıklı iletişim yöntemleri doğrultusunda, bireyin kendisini tanıması, doğru iletişim ilkelerinin farkına varması, günlük hayatta ve mesleğinde kullanabilmesi, iletişim konusunda duyarlılığın artmasının sağlanabilmesi, farklı din, kültür ve entelektüel düzeylere göre iletişim kurma prensipleri, kendini ifade etme yöntemleri üzerinde bilgi donanımına sahip olmak amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği İletişim ve iletişim öğelerinin tanımlanması, İletişim süreci, iletişim yöntemleri, Beden dilinin iletişimdeki rolü, İletişim engelleri ve aşılması, Sağlık personelinin hasta ile iletişimi, Sağlık personelinin ekip ile iletişimi, Sağlık personelinin işiyle ilgili yazılı ve sözlü iletişimi, Komuta Kontrol Merkezi ve 112 İstasyonu anonsu (Vaka Kabulü- Bildirimi- Teslimi)
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İnsan vücudunun yapısal ve fonksiyonel özelliklerini kavrar. -
    2 Sağlığı korur ve güvenlik önlemlerini uygular. -
    3 Hasta/yaralıyı değerlendirerek sorunu saptar. -
    4 Tanımlanan soruna özgü acil bakım verir. -
    5 Ambulans içerisinde bulunan tüm malzeme ve ekipmanları tanıyarak, uygun şekilde kullanabilir ve bakımını yapar. -
    6 Hasta/yaralıyı uygun şekilde, gerekirse yardım alarak, ambulansa taşıyıp, acil bakımını ambulansta sürdürür ve bir sağlık kuruluşunda sağlık personeline teslim eder. -
    7 Hastane öncesindeki süreçte hasta/yaralıya uygulanacak acil bakım hizmetleriyle ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri sürekli takip ederek kendini sürekli geliştirir. -
    8 Alanında edindiği tüm bilgileri kullanarak hasta/yaralıya bilimsel değerlendirme yapar ve tedavi uygular. -
    9 Olay yeri, araç ve sürüş güvenliği konusunda gerekli tedbirleri alır ve uygular. -
    10 Kişiler ve kurumlar arasında doğru iletişim kurar. 4
    11 Diğer birimlerle iş birliği yaparak ekip çalışması içinde görev alır. 4
    12 Mesleğiyle ilgili uygulamaları yapabilmek için bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar. -
    13 Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar, hastanın ve kendisinin hak ve sorumluluklarına uygun hareket eder ve mesleki etik değerlere uyar. -
    14 Öz bakım, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. 5
    15 Dilini doğru kullanır. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster