ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çevre Bilinci ve Koruma ACL154 GÜZ-BAHAR 2+0 Fak./ Üni. S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-İnsan, doğal ve çevre ilişkisini yorumlar.
    2-Çevre problemlerini tanımlar.
    3-Çevre problemlerine çözüm geliştirir.
    4-Küresel çevre sağlığı sorunlarını tanımlar.
    5-Çevreyle ilgili alınması gereken kişisel önlemleri açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 2011515
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   93
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,1 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı, giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
    2 Çevre sağlık ilişkisi
    3 Temel çevre sorunları ve nedenleri
    4 Küresel çevre sağlığı sorunları
    5 Küresel ısınma ve iklim değişimi
    6 İnsan ve çevre ilişkisi bağlamında tüketim kültürü
    7 Radyasyon kirliliği
    8 Toprak ve su kirliliği
    9 Hava kirliliği
    10 Gürültü kirliliği
    11 Doğal kaynaklar ve çevre ekonomisi
    12 Biyolojik çeşitlilik
    13 Hayvan hakları yaban hayatı
    14 Temel çevre sorunlarının çözümüne ilişkin öneriler
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doktor Öğretim Üyesi Tuğba Gürkök Tan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Görmez K (2010)Çevre Sorunları, Nobel yayınevi
    Yardımcı Kitap Ameco Environmenta l Services. (2005). Stratejik Çevresel Değerlendirme (SÇD) hakkında Taslak Türk Yönetmeliğini uygulama için Pratik El Kitabı. TC Çevre ve Orman Bakanlığı, TC Kültür ve Turizm Bakanlığı. Ankara.
    Dersin Amacı Öğrencilere çağdaş çevre sorunlarının çeşitlerini, boyutlarını ve etkilerini kavramlarla birlikte anlama kabiliyeti kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Çevre, sağlık ve insan ilişkisi, çevre sorunları ve çözüm yöntemleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İnsan vücudunun yapısal ve fonksiyonel özelliklerini kavrar. -
    2 Sağlığı korur ve güvenlik önlemlerini uygular. 5
    3 Hasta/yaralıyı değerlendirerek sorunu saptar. -
    4 Tanımlanan soruna özgü acil bakım verir. -
    5 Ambulans içerisinde bulunan tüm malzeme ve ekipmanları tanıyarak, uygun şekilde kullanabilir ve bakımını yapar. -
    6 Hasta/yaralıyı uygun şekilde, gerekirse yardım alarak, ambulansa taşıyıp, acil bakımını ambulansta sürdürür ve bir sağlık kuruluşunda sağlık personeline teslim eder. -
    7 Hastane öncesindeki süreçte hasta/yaralıya uygulanacak acil bakım hizmetleriyle ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri sürekli takip ederek kendini sürekli geliştirir. -
    8 Alanında edindiği tüm bilgileri kullanarak hasta/yaralıya bilimsel değerlendirme yapar ve tedavi uygular. -
    9 Olay yeri, araç ve sürüş güvenliği konusunda gerekli tedbirleri alır ve uygular. -
    10 Kişiler ve kurumlar arasında doğru iletişim kurar. -
    11 Diğer birimlerle iş birliği yaparak ekip çalışması içinde görev alır. 2
    12 Mesleğiyle ilgili uygulamaları yapabilmek için bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar. -
    13 Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar, hastanın ve kendisinin hak ve sorumluluklarına uygun hareket eder ve mesleki etik değerlere uyar. -
    14 Öz bakım, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. 4
    15 Dilini doğru kullanır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster