ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kültür ve Sağlık ACL162 GÜZ-BAHAR 2+0 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sağlık/ hastalık/ kültür ilişkisini açıklar.
    2-Bireyin yaşadığı toplumun kültürel özelliklerini tanıyarak bakım verir.
    3-Kültür ve din ilişkisini açıklar.
    4-Kültürlerarası iletişimin önemini tartışır.
    5-Göçün kültür üzerindeki etkisini açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)7321
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   76
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,53 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı; giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
    2 Sağlık/ hastalık kavramı
    3 Kültür kavramı, kültürün özellikleri
    4 Sağlık ve hastalığı etkileyen kültürel faktörler
    5 Kültürlerarası iletişim
    6 Din, kültür ve sağlık ilişkisi
    7 Göç, kültür ve sağlık ilişkisi
    8 Kültür ve beslenme
    9 Kronik hastalıklarda kültürel yaklaşım
    10 Çocuk hastalıklarında kültürel yaklaşım
    11 Ruh sağlığı ve kültür ile ilişkisi
    12 Kültür ve ağrı
    13 Üreme sağlığı ve kültürel yaklaşım
    14 İnfertilite ve kültürel yaklaşım
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr.Gör.Nedret TEKİN KAYA
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Nedret Tekin Kaya

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Andrews MM. Boyle JS. Transcultural Concepts in Nursing Care, Fifth edition. New York: Lippincott. 2008. Seviğ Ü.,Tanrıverdi G.,Kültürlerarası Hemşirelik,İstanbul Tıp kitabevi,2015,İstanbul
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrencilerin ,sağlık/ hastalık/kültür ilişkisini kavraması,bireyin yaşadığı toplumun kültürel özelliklerini tanımasının önemini bilmesi,kültür ve din ilişkisini kavraması,kültürlerarası iletişimin önemini ve göçün kültür üzerindeki etkisini bilmesi amaçlanmıştır.
    Dersin İçeriği Sağlık/ hastalık/kültür ilişkisi,bireyin yaşadığı toplumun kültürel özelliklerini tanıma,kültür ve din ilişkisi, çocuk sağlığı sorunlarında kültürel yaklaşım,kronik hastalıklarda kültürel yaklaşım, kültür ve beslenme, kültürlerarası iletişim,göçün kültür üzerindeki etkisi,ruh sağlığı ve kültür,farklı kültürlerde ağrıya yaklaşım
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İnsan vücudunun yapısal ve fonksiyonel özelliklerini kavrar. -
    2 Sağlığı korur ve güvenlik önlemlerini uygular. -
    3 Hasta/yaralıyı değerlendirerek sorunu saptar. -
    4 Tanımlanan soruna özgü acil bakım verir. -
    5 Ambulans içerisinde bulunan tüm malzeme ve ekipmanları tanıyarak, uygun şekilde kullanabilir ve bakımını yapar. -
    6 Hasta/yaralıyı uygun şekilde, gerekirse yardım alarak, ambulansa taşıyıp, acil bakımını ambulansta sürdürür ve bir sağlık kuruluşunda sağlık personeline teslim eder. -
    7 Hastane öncesindeki süreçte hasta/yaralıya uygulanacak acil bakım hizmetleriyle ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri sürekli takip ederek kendini sürekli geliştirir. -
    8 Alanında edindiği tüm bilgileri kullanarak hasta/yaralıya bilimsel değerlendirme yapar ve tedavi uygular. -
    9 Olay yeri, araç ve sürüş güvenliği konusunda gerekli tedbirleri alır ve uygular. -
    10 Kişiler ve kurumlar arasında doğru iletişim kurar. 4
    11 Diğer birimlerle iş birliği yaparak ekip çalışması içinde görev alır. -
    12 Mesleğiyle ilgili uygulamaları yapabilmek için bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar. -
    13 Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar, hastanın ve kendisinin hak ve sorumluluklarına uygun hareket eder ve mesleki etik değerlere uyar. 5
    14 Öz bakım, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. 5
    15 Dilini doğru kullanır. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster