ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    ÇOCUK GELİŞİMİ-I ÇGL101 GÜZ 4+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Gelişimle ilgili temel kavram ve ilkeleri tanımlar.
    2-Çocuğun yaşına göre fiziksel gelişim özelliklerini değerlendirir.
    3-Çocuğun yaşına göre motor gelişim özelliklerini sıralar.
    4-Çocuğun yaşına göre bilişsel gelişim özelliklerini sıralar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13226
    Ödevler2011313
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011414
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   119
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,97 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri.
    2 Gelişim ile ilgili kavram ve ilkeler. K1, B1 ;K2, B1
    3 Gelişim kuramları I K4, B1
    4 Gelişim kuramları II K4, B2
    5 Gelişim Kuramları III K4, B3
    6 Gelişim Kuramları IV K4, B4, B5, B7
    7 Doğum Öncesi Gelişim K1, B3 ; K2, B3
    8 Doğum ve Yeni Doğmuş Bebek K1, B4; K2, B3
    9 Fiziksel Gelişim K1, B5, B8, B11; K2, B4
    10 Motor ve Algısal Gelişim I K2, B5
    11 Motor ve Algısal Gelişim II K2, B5
    12 Bilişsel Gelişim I K2, B6, B7
    13 Bilişsel Gelişim II K2, B8; K1,B 6, B9, B12
    14 Çocuk Gelişimi Mesleği K3, B2,B3,B4,B5,B6,B7
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Emire ULUĞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Berk, L. E. (2013). Bebekler ve çocuklar. Doğum öncesinden orta çocukluğa.(Çeviri Ed. NI Erdoğan). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. K2. Santrock, J. W. (2021). Çocuk Gelişimi. (Çeviri Ed. A. Güre) Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. K3. Sağlam, M. ve Aral, N. (2021). Çocuk Gelişimi Rehberi. Ankara: Vize Yayıncılık. K1. Berk, L. E. (2013). Bebekler ve çocuklar. Doğum öncesinden orta çocukluğa.(Çeviri Ed. NI Erdoğan). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. K2. Santrock, J. W. (2021). Çocuk Gelişimi. (Çeviri Ed. A. Güre) Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. K3. Sağlam, M. ve Aral, N. (2021). Çocuk Gelişimi Rehberi. Ankara: Vize Yayıncılık. K4. Miller, P. H. (2008). Gelişim Psikolojisi Kuramları.(Çev. Z. Gültekin). Yay. Haz. Bekir Onur. Ankara: İmge Kitabevi.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Çocuktaki fiziksel, psikomotor ve bilişsel gelişimi izleyebilmesi amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Gelişim ile ilgili kavramlar, gelişim kuramları, doğum öncesi gelişim, doğum, yeni doğan, motor gelişim, bilişsel gelişim konularından oluşmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirir. 5
    2 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen gösterir. -
    3 Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlar ve uygular. 3
    4 Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanır; Çocukla etkili iletişim kurar. 5
    5 Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlar ve uygular. -
    6 Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip eder. -
    7 Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlar ve uygular. -
    8 Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini, matematik ve fen etkinliklerini planlar ve uygular. -
    9 Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlar ve uygular. -
    10 Çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, dokümanları kullanır, bakımını yapar, etkinlikleri hazırlar ve uygular. -
    11 Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. -
    12 Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. -
    13 Çocuklara iyi alışkanlıklar kazandırmada rehberlik eder ve sınıf yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olur. 4
    14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel ve toplumsal değerler ile çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olur. -
    15 Toplumsal sorumluluk bilincini, öz güveni, toplumsal duyarlılık ve farkındalığı geliştirir ve destekler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster