Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Emire ULUĞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Berk, L. E. (2013). Bebekler ve çocuklar. Doğum öncesinden orta çocukluğa.(Çeviri Ed. NI Erdoğan). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
K2. Santrock, J. W. (2021). Çocuk Gelişimi. (Çeviri Ed. A. Güre) Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
K3. Sağlam, M. ve Aral, N. (2021). Çocuk Gelişimi Rehberi. Ankara: Vize Yayıncılık.
K1. Berk, L. E. (2013). Bebekler ve çocuklar. Doğum öncesinden orta çocukluğa.(Çeviri Ed. NI Erdoğan). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
K2. Santrock, J. W. (2021). Çocuk Gelişimi. (Çeviri Ed. A. Güre) Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
K3. Sağlam, M. ve Aral, N. (2021). Çocuk Gelişimi Rehberi. Ankara: Vize Yayıncılık.
K4. Miller, P. H. (2008). Gelişim Psikolojisi Kuramları.(Çev. Z. Gültekin). Yay. Haz. Bekir Onur. Ankara: İmge Kitabevi.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Çocuktaki fiziksel, psikomotor ve bilişsel gelişimi izleyebilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Gelişim ile ilgili kavramlar, gelişim kuramları, doğum öncesi gelişim, doğum, yeni doğan, motor gelişim, bilişsel gelişim konularından oluşmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirir.
|
5
|
2
|
Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen gösterir.
|
-
|
3
|
Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlar ve uygular.
|
3
|
4
|
Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanır; Çocukla etkili iletişim kurar.
|
5
|
5
|
Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
6
|
Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip eder.
|
-
|
7
|
Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlar ve uygular.
|
-
|
8
|
Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini, matematik ve fen etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
9
|
Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
10
|
Çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, dokümanları kullanır, bakımını yapar, etkinlikleri hazırlar ve uygular.
|
-
|
11
|
Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
|
-
|
12
|
Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
|
-
|
13
|
Çocuklara iyi alışkanlıklar kazandırmada rehberlik eder ve sınıf yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olur.
|
4
|
14
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel ve toplumsal değerler ile çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|
15
|
Toplumsal sorumluluk bilincini, öz güveni, toplumsal duyarlılık ve farkındalığı geliştirir ve destekler.
|
-
|