ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    ÖZEL EĞİTİM-1 ÇGL103 GÜZ 4+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Özel eğitim alanı ile ilgili sahip olduğu bilgilerini sınıf içinde tartışır.
    2-Türkiye`de ve Dünya`daki özel eğitim çalışmalarını karşılaştırır.
    3-Görme engelli bireylere özgü araştırma yapar.
    4-İşitme engelli bireylerin özelliklerini yorumlar.
    5-Bedensel engelli bireylere özgü özellikleri yorumlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13226
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   127
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,23 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
    2 Özel eğitimin genel amacı ve özel eğitim ile ilgili temel kavramlar K 1- BÖLÜM 1
    3 Özel eğitimin önemi ve özel eğitim ilkeleri K 1- BÖLÜM 1
    4 Özel eğitim kurumları ve özellikleri K 1- BÖLÜM 1
    5 Özel eğitim alanını sınıflandırma ve özel eğitim yaygınlık oranları K 1- BÖLÜM 1
    6 Dünyada özel eğitim ve Türkiye?de özel eğitim K 1- BÖLÜM 1
    7 Engele neden olan faktörler ,engeli önleme ve erken tanı K 1- BÖLÜM 1
    8 Engele neden olan faktörler ,engeli önleme ve erken tanı K 1- BÖLÜM 1
    9 Görme engellileri tanıma ve sınıflandırma, görme engelliliğin nedenleri K 1- BÖLÜM 2
    10 Görme engelini önleme ve erken tanı, görme engellilerin eğitimleri K 1- BÖLÜM 2
    11 İşitme engellileri tanılama ve sınıflandırma, işitme engellilik nedenleri K 1- BÖLÜM 2
    12 İşitme engelini önleme ve erken tanı, işitme engellilerin eğitimleri K 1- BÖLÜM 2
    13 Bedensel engellileri tanılama ve sınıflandırma, bedensel engellilik nedenleri K 1- BÖLÜM 2
    14 Bedensel engeli önleme ve erken tanı, bedensel engellilerin eğitimleri K 1- BÖLÜM 2
    Ön Koşul yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. İsmail ÖZCAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K 1. Baykoç, N. (2015). Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim (3. Baskı). Eğiten Kitap, Ankara. K 2. Diken, İ.H. (Ed.) (2008). Özel eğitime gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim. Ankara: Pegem
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Özel eğitim alanı konusunda bilgi ve yeterlilik kazanması amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Özel Eğitimin Genel Amacı Ve Özel Eğitim İle İlgili Temel Kavramlar, Özel Eğitimin Önemi, Özel Eğitim İlkeleri ve Özel Eğitimde Değerlendirme, Özel Eğitim Kurumları Ve Özellikleri, BEP/BÖP, Özel Eğitim Alanını Sınıflandırma, Özel Eğitim Yaygınlık Oranları Ve Kaynaştırma, Dünyada Özel Eğitim Ve Türkiye?de Özel Eğitim, Özel Eğitimin Tarihi Gelişimi, Engele Neden Olan Faktörler ,Engeli Önleme Ve Erken Tanı, Aile Eğitimi Engele Neden Olan Faktörler ,Engeli Önleme Ve Erken Tanı, Görme Engellileri Tanıma Ve Sınıflandırma, Görme Engelliliğin Nedenleri, Görme Engelini Önleme Ve Erken Tanı, Görme Engellilerin Eğitimleri İşitme Engellileri Tanılama Ve Sınıflandırma, İşitme Engellilik Nedenleri, İşitme Engelini Önleme Ve Erken Tanı, İşitme Engellilerin Eğitimleri, Bedensel Engellileri Tanılama Ve Sınıflandırma, Bedensel Engellilik Nedenleri Bedensel Engeli Önleme Ve Erken Tanı, Bedensel Engellilerin Eğitimleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirir. -
    2 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen gösterir. -
    3 Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlar ve uygular. -
    4 Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanır; Çocukla etkili iletişim kurar. -
    5 Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlar ve uygular. -
    6 Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip eder. -
    7 Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlar ve uygular. 5
    8 Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini, matematik ve fen etkinliklerini planlar ve uygular. -
    9 Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlar ve uygular. -
    10 Çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, dokümanları kullanır, bakımını yapar, etkinlikleri hazırlar ve uygular. -
    11 Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. -
    12 Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. 5
    13 Çocuklara iyi alışkanlıklar kazandırmada rehberlik eder ve sınıf yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olur. -
    14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel ve toplumsal değerler ile çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olur. -
    15 Toplumsal sorumluluk bilincini, öz güveni, toplumsal duyarlılık ve farkındalığı geliştirir ve destekler. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster