ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR VE EĞİTİMİ ÇGL213 GÜZ-BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Üstün yetenekli çocukların özelliklerini sıralar.
    2-Üstün yetenekli çocukları tanılama yöntemlerini sıralar.
    3-Üstün yetenekli çocuklara nasıl yaklaşılması gerektiği özetler.
    4-Üstün yetenekli çocuklar için alınabilecek eğitimsel önlemleri özetler.
    5-Ülkemizde üstün yetenekli çocuklarla ilgili uygulamaları sıralar.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. İsmail ÖZCAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Sak, U. (2011).Üstün Zekalılar Özellikleri Tanılanmaları Eğitimleri. Vize yayıncılık: Ankara. Nilgün Baysal, E., Dağlıoğlu H.E. ve Saranlı, A.G. (2019). Çocuk Gelişimi Bakış Açısı ile Üstün Yetenekli Çocuklar. Hedef CS Yayıncılık: Ankara. Bildiren, A. (2016). Üstün Yetenekli Çocuklar. Doğan Kitap: İstanbul.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Üstün yetenekli çocukların tanılanması ve eğitimi konusunda bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Üstün yeteneklilik kavramı. Üstün yetenekli çocukların tanılanması. Üstün yetenek alanları ve gelişim özellikleri. Üstün yetenekli çocukların sosyal ve duygusal problemleri. Üstün yetenekli çocuklar için hazırlanan eğitim modelleri. Üstün yetenekli çocuklar için eğitim programı. Üstün yetenekli çocukların öğretmenleri. Üstün yetenekli çocukların aileleri. Dünyada ve Türkiye?de üstün yetenekli çocuklara ilişkin yapılan çalışmalar. Ödevlerin sunumu ve tartışılması.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster