ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    ÇOCUK PSİKOLOJİSİ VE RUH SAĞLIĞI ÇGL201 GÜZ 3+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ruh sağlığı ile ilgili temel kavramları yorumlar.
    2-Ruh sağlığına ilişkin temel kuramları tanımlar.
    3-Çocuk ruh sağlığını etkileyen faktörleri sıralar.
    4-Ruh sağlığında aile ve okulun önemini açklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13226
    Ödevler2011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011414
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011818
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   110
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,67 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri. K1- Bölüm 1
    2 Ruh sağlığı ile ilgili temel kavramlar ve ruh sağlığını etkileyen faktörler K1- Bölüm 1
    3 Ruh sağlığı ile ilgili kuramlar (Psikanalitik kuram) K1-Bölüm 3
    4 Ruh sağlığı ile ilgili kuramlar(Davranışçı kuram, insancıl kuram ve bağlanma kuramı). K1- Bölüm 3
    5 Çocuğu tanıma ve değerlendirme. K1- Bölüm 12
    6 Aile içi ilişkiler. K1- Bölüm 6
    7 Aile içindeki özel durumların çocuğun ruh sağlığına etkileri (Hastalıklar, ölüm ). K1-Bölüm 4
    8 Çocuk ve okul K1- Böüm 10
    9 Çocuk ihmal ve istismarı. K1-Bölüm 4
    10 Çocuklarda uyum ve davranış problemleri (Saldırganlık, çekingenlik ve yalnızlık, yalan söyleme, çalma). K1- Bölüm 7
    11 Çocuklarda görülen ruhsal ve davranışsal sorunlar (parmak emme, yeme bozuklukları, uyku bozuklukları) K1- Bölüm 7
    12 Çocuklarda uyum ve davranış problemleri (Enürezis ve enkoprezis). K1- Bölüm 7
    13 Medya ve Çoçuk K1-Bölüm 11
    14 Dönemin değerlendirilmesi. K1-Bölüm 11
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Ayşegül ŞAHİN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1.Çocuk Ruh Sağlığı, Aydoğan, Y. ve Gültekin Akduman, G. Eğiten Kitap. K2.Aydoğan, Y. ve Akduman, G.G (2019). Çocuk Ruh Sağlığı. Eğiten Kitap
    Yardımcı Kitap Çocuk Ruh Sağlığı, Yörükoğlu A. Özgür yayınları.
    Dersin Amacı Ruh sağlığının önemi, ölçütleri ve korunması konularında bilgi ve beceri kazanmaları amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Ruh sağlığının tarihsel gelişimi, ruh sağlığı ölçütleri. Çocukluk döneminde görülen psikolojik sorunlar. Ruh sağlığı ile ilgili kuramlar. Aile içindeki özel durumların çocuğun ruh sağlığına etkileri. Çocuk ihmal ve istismarı, travmatik durumlar. Çocukluk döneminde karşılaşılan sorunlar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirir. 5
    2 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen gösterir. -
    3 Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlar ve uygular. -
    4 Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanır; Çocukla etkili iletişim kurar. 5
    5 Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlar ve uygular. -
    6 Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip eder. -
    7 Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlar ve uygular. -
    8 Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini, matematik ve fen etkinliklerini planlar ve uygular. -
    9 Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlar ve uygular. -
    10 Çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, dokümanları kullanır, bakımını yapar, etkinlikleri hazırlar ve uygular. -
    11 Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. 4
    12 Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. 3
    13 Çocuklara iyi alışkanlıklar kazandırmada rehberlik eder ve sınıf yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olur. -
    14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel ve toplumsal değerler ile çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olur. -
    15 Toplumsal sorumluluk bilincini, öz güveni, toplumsal duyarlılık ve farkındalığı geliştirir ve destekler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster