ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    ÇOCUKTA SANAT VE YARATICILIK ÇGL203 GÜZ 3+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çocukta yaratıcılığı geliştirici etkinlikler planlar.
    2-Çocuğun yaratıcılığını geliştirici görsel sanatlar etkinliğini uygular.
    3-Çocuğun yaratıcılığını geliştirici müzik etkinliğini uygular.
    4-Çocuğun yaratıcılığını geliştirici bilim etkinliği uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13339
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   121
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,03 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Yaratıcılık kavramı K1, B1, B3 K2, B1, B2
    2 Okul öncesi eğitimde yaratıcı uygulamalar K2, B3 K1, B11
    3 Okul öncesi eğitimde yaratıcı uygulamalar (yaklaşımlar) K1, B5
    4 Sanatsal tarzlar K2, B9 K3, B1, B6
    5 Okul öncesi dönemde görsel sanat eğitimi K3, B1
    6 Çocukların sanatsal gelişimi K3, B2 K2, B5
    7 Çocukların sanatsal gelişimi K3, B2 K2, B5
    8 Çocukların sanatsal gelişimi K3, B2 K2, B5
    9 Okul öncesi eğitim kurumlarında sanat merkezi K2, B13
    10 Görsel sanat eğitiminde öğretmenin rolü K2, B15 K3, B4
    11 Görsel sanat eğitiminde öğretmenin rolü K2, B15 K3, B4
    12 Güvenlik
    13 Çocukların resimlerinin değerlendirilmesi K2, B16
    14 Okul öncesi eğitimde sanat etkinliklerinin planlanması K3, B1 K2, B10, B11, B12
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Emire ULUĞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Çelebi Öncü E (2018). Yaratıcılık rehberi: Gelişimsel ve eğitimsel alanlarda yaratıcılık. Ankara: Hedef CS Basın Yayın. K2:Fox, J. E., & Schirrmacher, R. (2014). Sanat ve yaratıcılığın gelişimi. N. Aral ve G. Duman, Çev.) Ankara: Nobel Yayıncılık. K3: Ulutaş, İ. (2017). Okul Öncesi Dönemde Görsel Sanat Eğitimi. Ankara: Hedef CS Basın Yayın.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Süreç odaklı deneyimler yolu ile sanat öğretim ilkelerini, yöntemlerini ve malzemelerini keşfetmeleri amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Yaratıcılık kavramı Okul öncesi eğitimde yaratıcı uygulamalar Okul öncesi eğitimde yaratıcı uygulamalar (yaklaşımlar) Sanatsal tarzlar Okul öncesi dönemde görsel sanat eğitimi Çocukların sanatsal gelişimi Çocukların sanatsal gelişimi Çocukların sanatsal gelişimi Okul öncesi eğitim kurumlarında sanat merkezi Görsel sanat eğitiminde öğretmenin rolü Görsel sanat eğitiminde öğretmenin rolü Güvenlik Çocukların resimlerinin değerlendirilmesi Okul öncesi eğitimde sanat etkinliklerinin planlanması
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirir. 5
    2 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen gösterir. 3
    3 Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlar ve uygular. 5
    4 Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanır; Çocukla etkili iletişim kurar. 4
    5 Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlar ve uygular. 4
    6 Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip eder. -
    7 Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlar ve uygular. -
    8 Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini, matematik ve fen etkinliklerini planlar ve uygular. -
    9 Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlar ve uygular. 5
    10 Çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, dokümanları kullanır, bakımını yapar, etkinlikleri hazırlar ve uygular. 3
    11 Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. -
    12 Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. -
    13 Çocuklara iyi alışkanlıklar kazandırmada rehberlik eder ve sınıf yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olur. 5
    14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel ve toplumsal değerler ile çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olur. -
    15 Toplumsal sorumluluk bilincini, öz güveni, toplumsal duyarlılık ve farkındalığı geliştirir ve destekler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster