Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı: Giriş, amaç ve öğrenme hedefleri
|
|
2
|
Öğrenme ve öğretme ile ilgili kavramlar. Öğrenmeyi etkileyen faktörler
|
|
3
|
Öğrenme kuramları ve eğitime yansımaları (Davranışçı kuram)
|
|
4
|
Öğrenme kuramları ve eğitime yansımaları (Davranışçı kuram)
|
|
5
|
Öğrenme kuramları ve eğitime yansımaları (Bilişsel öğrenme kuramları)
|
|
6
|
Öğrenme kuramları (Bilgiyi işleme kuramı)
|
|
7
|
Öğrenme Stratejileri
|
|
8
|
Öğrenme stilleri
|
|
9
|
Öğretim stratejileri
|
|
10
|
Öğretim modelleri
|
|
11
|
Öğretim teknikleri
|
|
12
|
Çoklu zeka kuramı ve yapılandırmacılık
|
|
13
|
Problem temelli öğrenme, işbirlikli öğrenme
|
|
14
|
Genel değerlendirme
|
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Bedri Eminsoy
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Oral, B. (2019).Öğrenme öğretme kuram ve yaklaşımları. Pegem Akademi.
K2: MEB Okul Öncesi Eğitim Programı (2013).http://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğrenme kuramları, modelleri ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır
|
Dersin İçeriği
|
Öğrenme ve öğrenmeyi etkileyen faktörler, Öğrenme kuramları, Öğrenme stratejileri, Öğrenme stilleri, Öğrenme modelleri, Öğretim teknikleri, Çoklu zeka ve yapılandırmacılık, Beyin temelli öğrenme, işbirlikli öğrenme
.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirir.
|
5
|
2
|
Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen gösterir.
|
5
|
3
|
Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlar ve uygular.
|
5
|
4
|
Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanır; Çocukla etkili iletişim kurar.
|
5
|
5
|
Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlar ve uygular.
|
5
|
6
|
Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip eder.
|
-
|
7
|
Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlar ve uygular.
|
5
|
8
|
Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini, matematik ve fen etkinliklerini planlar ve uygular.
|
5
|
9
|
Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlar ve uygular.
|
5
|
10
|
Çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, dokümanları kullanır, bakımını yapar, etkinlikleri hazırlar ve uygular.
|
4
|
11
|
Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
|
2
|
12
|
Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
|
-
|
13
|
Çocuklara iyi alışkanlıklar kazandırmada rehberlik eder ve sınıf yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olur.
|
5
|
14
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel ve toplumsal değerler ile çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|
15
|
Toplumsal sorumluluk bilincini, öz güveni, toplumsal duyarlılık ve farkındalığı geliştirir ve destekler.
|
-
|