Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
Fen Eğitimi ve Önemi
|
K1 Bölüm 1, sayfa 1-23
K2 Bölüm 6 , sayfa 39-41
|
2
|
Bilimsel Süreç Becerileri
Fen Eğitiminde Kullanılan Temel Bilimsel İşlem Alanları
|
K1 Bölüm 1 , sayfa 12-17,
K2 Bölüm 5 , sayfa 31-35,
K3 Bölüm 2 , sayfa 19-59
|
3
|
Fen Eğitim Öğretim Yöntemleri
MEB Okul Öncesi Eğitim Programında Fen Eğitimi
|
K1 Bölüm 2 , sayfa 36-51,
K2 Bölüm12-18 , sayfa 67-110,
K4Bölüm 4 , sayfa 91-128
|
4
|
Fen Eğitiminde Öğretmenin Rolü
|
K1 Bölüm 10 , sayfa 52,
K2 Bölüm 6 , sayfa 143-152
|
5
|
Okul öncesi dönemde fen etkinliklerinin uygulanması- Öğrenci sunumlar
|
K2 Bölüm12-18 , sayfa 67-110,
K3 Bölüm 12 , sayfa 251-280,
|
6
|
Okul öncesi dönemde fen etkinliklerinin uygulanması- Öğrenci sunumlar
|
K2 Bölüm12-18 , sayfa 67-110,
K3 Bölüm 12 , sayfa 251-280,
|
7
|
Okul öncesi dönemde fen etkinliklerinin uygulanması- Öğrenci sunumlar
|
K2 Bölüm12-18 , sayfa 67-110,
K3 Bölüm 12 , sayfa 251-280,
|
8
|
Okul öncesi dönemde fen etkinliklerinin uygulanması- Öğrenci sunumlar
|
K2 Bölüm12-18 , sayfa 67-110,
K3 Bölüm 12 , sayfa 251-280,
|
9
|
Okul öncesi dönemde fen etkinliklerinin uygulanması- Öğrenci sunumlar
|
K2 Bölüm12-18 , sayfa 67-110,
K3 Bölüm 12 , sayfa 251-280,
|
10
|
Okul öncesi dönemde fen etkinliklerinin uygulanması- Öğrenci sunumlar
|
K2 Bölüm12-18 , sayfa 67-110,
K3 Bölüm 12 , sayfa 251-280,
|
11
|
Okul öncesi dönemde fen etkinliklerinin uygulanması- Öğrenci sunumlar
|
K2 Bölüm12-18 , sayfa 67-110,
K3 Bölüm 12 , sayfa 251-280,
|
12
|
Okul öncesi dönemde fen etkinliklerinin uygulanması- Öğrenci sunumları
|
K2 Bölüm12-18 , sayfa 67-110,
K3 Bölüm 12 , sayfa 251-280,
|
13
|
Okul öncesi dönemde fen etkinliklerinin uygulanması- Öğrenci sunumları
|
K2 Bölüm12-18 , sayfa 67-110,
K3 Bölüm 12 , sayfa 251-280,
|
14
|
Okul öncesi dönemde fen etkinliklerinin uygulanması- Öğrenci sunumları
|
K2 Bölüm12-18 , sayfa 67-110,
K3 Bölüm 12 , sayfa 251-280,
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. VEYİS KARAKOÇ
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Veyis Karakoç
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Akman, B., Ünal M., (2019). Erken Çocuklukta Fen ve Matematik Eğitimi. İstanbul; İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Çocuk Gelişimi Yayınları
- K2; Aktaş Arnas ,Y., Bilaloğlu Günay, R. ve Aslan, D. (2007). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi, Ankara : Kök Yayıncılık,
- K3; Akman, B., Uyanık, B. G., Güler, T. (2013). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara; Pegem Akademi
|
Yardımcı Kitap
|
YK 1; Kandır, A., İnal, G., Uyanık, Ö., Yazıcı, E., Yazıcı, Z., Yaşar M. C., (2012). Etkinliklerle Bilim Eğitimi ANKARA ; EFİL YAYINEVİ.
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin okul öncesi çocuklarında fen ve doğa kanunlarına karşı doğal merak uyandırabilmeleri amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Fen Eğitimi ve Önemi, Bilimsel Süreç Becerileri, Bilimsel Süreç Becerileri, Fen Eğitiminde Kullanılan Temel Bilimsel İşlem Alanları, Fen Eğitim Öğretim Yöntemleri, MEB Okul Öncesi Eğitim Programında Fen Eğitimi, Fen eğitiminde öğretmenin rolü, Okul öncesi dönemde fen etkinliklerinin uygulanması- Öğrenci sunumları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirir.
|
5
|
2
|
Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen gösterir.
|
2
|
3
|
Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlar ve uygular.
|
5
|
4
|
Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanır; Çocukla etkili iletişim kurar.
|
-
|
5
|
Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
6
|
Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip eder.
|
-
|
7
|
Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlar ve uygular.
|
-
|
8
|
Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini, matematik ve fen etkinliklerini planlar ve uygular.
|
5
|
9
|
Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlar ve uygular.
|
4
|
10
|
Çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, dokümanları kullanır, bakımını yapar, etkinlikleri hazırlar ve uygular.
|
4
|
11
|
Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
|
-
|
12
|
Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
|
-
|
13
|
Çocuklara iyi alışkanlıklar kazandırmada rehberlik eder ve sınıf yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olur.
|
-
|
14
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel ve toplumsal değerler ile çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|
15
|
Toplumsal sorumluluk bilincini, öz güveni, toplumsal duyarlılık ve farkındalığı geliştirir ve destekler.
|
-
|