ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi ÇGL106 BAHAR 3+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilimin doğası ve özelliklerini örneklerle tanımlar
    2-Okul öncesi dönemde fen içeriği, bilimsel süreçler ve bilimsel tutum becerilerini planlar.
    3-Okul öncesi fen öğretim ortamlarını düzenler.
    4-Okul öncesi temel fen kavramlarının hangi yollarla öğrenildiğini tartışır.
    5-Öğretmenin ve ailenin erken çocukluk döneminde fen eğitimindeki rolünü açıklar.
    6-Okul öncesi dönem çocukları için uygun araç ve malzemelerle bilimsel deneyler planlar
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. VEYİS KARAKOÇ
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Veyis Karakoç

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Akman, B., Ünal M., (2019). Erken Çocuklukta Fen ve Matematik Eğitimi. İstanbul; İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Çocuk Gelişimi Yayınları - K2; Aktaş Arnas ,Y., Bilaloğlu Günay, R. ve Aslan, D. (2007). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi, Ankara : Kök Yayıncılık, - K3; Akman, B., Uyanık, B. G., Güler, T. (2013). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara; Pegem Akademi
    Yardımcı Kitap YK 1; Kandır, A., İnal, G., Uyanık, Ö., Yazıcı, E., Yazıcı, Z., Yaşar M. C., (2012). Etkinliklerle Bilim Eğitimi ANKARA ; EFİL YAYINEVİ.
    Dersin Amacı Öğrencilerin okul öncesi çocuklarında fen ve doğa kanunlarına karşı doğal merak uyandırabilmeleri amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Fen Eğitimi ve Önemi, Bilimsel Süreç Becerileri, Bilimsel Süreç Becerileri, Fen Eğitiminde Kullanılan Temel Bilimsel İşlem Alanları, Fen Eğitim Öğretim Yöntemleri, MEB Okul Öncesi Eğitim Programında Fen Eğitimi, Fen eğitiminde öğretmenin rolü, Okul öncesi dönemde fen etkinliklerinin uygulanması- Öğrenci sunumları
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster