ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDA ORTAM DÜZENLEME ÇGL115 GÜZ-BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Okul öncesi eğitim ortamlarının donanımının önemine ilişkin örnekler verir.
    2-Okul öncesi eğitim ortamlarının donanımı hakkında dünya ülkelerindeki gelişmeleri tartışır.
    3-Türk çocuklarına ve Türkiye`deki okullara uygun bir eğitim ortamının donanımını planlar.
    4-Okul öncesi çocuğunun gelişimini bütüncül olarak destekleyebilecek yaratıcı çözümler içeren ortamlar oluşturur.
    5-Etkili ve güvenli okul öncesi eğitim kurumu ortamlarının özelliklerini açıklar.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Emire ULUĞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Karadağ , A .Demiriz, S.Ulutaş, İ. Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Eğitim Ortamı ve Donanım. Ankara:Anı yayıncılık,2011. MEB Okul Öncesi Eğitim Programı, 2013.
    Yardımcı Kitap Uyanık Balat, G. okul öncesi eğitime giriş. Nobel Yayıncılık. 2015
    Dersin Amacı Okul öncesi eğitim ortamlarını etkili, donanımlı, güvenli ve yaratıcı çözümler içeren ortamlar olarak oluşturmaları amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Okul Öncesi Eğitimin Önemi Okul Öncesi Eğitimin Amaçları Okul Öncesi Eğitimin Temel İlkeleri. Okul Öncesi Eğitim Ortamlarının Donanımının Çocuk ve Öğretmen Açısından Önemi. Okul Öncesi Eğitimde Farklı Yaklaşımlar ve Donanım. Okul öncesi eğitim ortamlarının donanımının dünya ülkeleriyle karşılaştırılması. Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının Özellikleri Dış Mekan Özellikleri, İç Mekan Özellikleri. Öğrenme Merkezleri. Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Sağlık ve Güvenlik. Okul Öncesi eğitim Ortamı Olarak Müzeler Mobil Anaokulu Uygulamaları ve Örnekler. Çankırı İlinde Yer Alan Anaokullarında Gözlem. Gözlemlerin değerlendirilmesi. Öğrenme Merkezi Oluşturma
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster