ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    SINIF YÖNETİMİ ÇGL112 GÜZ-BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Mesleğinin profesyonel gereklerini araştırır.
    2-Çocuk gelişiminde temel sınıf yönetimi modellerine ilişkin örnekler verir.
    3-Sınıf yönetimi ve disiplin kavramı arasındaki ilişkiyi karşılaştırır.
    4-Sınıf içinde etkili kurallar oluşturma ve uygulama teknikleri konusunda tartışır.
    5-Sınıf içi istenmedik davranışların giderilmesi için gerekli strateji ve teknikleri oluşturur.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. İsmail ÖZCAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Balat, G., U. ve Bilgin,H., 2013; Okul Öncesi Eğitimde Sınıf Yönetimi, Eğiten Kitap, Ankara, Kıran, H. (Ed.), 2005; Etkili Sınıf Yönetimi, Anı Yayıncılık, Ankara Kaya, Z. (Ed.), 2003; Sınıf Yönetimi, PegemA Yayıncılık, Ankara
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Kendi sınıf yönetimi anlayışını oluşturması, uygun öğrenme ortamlarını hazırlayabilmesi, istenmeyen davranışlarla başa çıkma stratejileri oluşturması, mesleğine ilişkin olumlu tutum geliştirmesi amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Sınıf Yönetiminde Temel Kavramlar-Yaklaşımlar Sınıf Yönetimi Yaklaşım ve Modelleri Sınıf Yönetimini Etkileyen Etkenler Disiplin ve Sınıf Kuralları(Kural ve Prosedürler) Sınıf Ortamı ve Grup Etkileşimi(O.Ö.E Ortamının Fiziksel Özellikleri) Sınıf Organizasyonu(Eğitim Etkinliklerinin Planlanması ve Uygulanması) İletişim(O.Ö.E ortamında Etkili İletişim) Motivasyon/Güdülenme Sınıf İçi Zaman Kullanımı(O.Ö.Sınıflarında Zaman Yönetimi) İstenmeyen Davranışların Yönetimi(Sınıfta İstenmeyen Davranışlar,Nedenleri ve Yönetimi) Öğrenme İçin Olumlu Ortam Oluşturma(O.Ö.E Aile Katılımı) Özel Grupların Yönetimi(Özel Gereksinimi Olan Çocuklar) Özel Durumlar ve Çözüm Önerileri
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster