Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin Tanıtımı: Giriş, Amaç Ve Öğrenim Hedefleri
|
|
2
|
Dramatik Etkinlikler ve Drama İle İlgili Temel Kavramlar/ Drama Çalışmaları
|
K 1- BÖLÜM 1
|
3
|
Okul Öncesi Eğitimde Dramanın Tarihçesi, Dramatik Etkinlikler ve Dramanın Çocuğun Gelişimindeki Yeri/ Drama Çalışmaları
|
K 1- BÖLÜM 2
|
4
|
Dramatik Etkinlikler ve Dramada Eğitim Ortamlarının Düzenlenmesi /Drama Çalışmaları
|
K 1- BÖLÜM 4
|
5
|
Dramatik Etkinlikler ve Dramada Eğitimcinin Rolü/Drama Çalışmaları
|
K 1- BÖLÜM 5
|
6
|
Drama Çalışmaları
|
K 1- BÖLÜM 17
|
7
|
Sınıf İçinde Dramatik Etkinliklerin/Dramanın Sunumu(Dramatik etkinliklerde hikaye tamamlama ve dramada hikayelerden oyunlar oluşturma / dramada rol oynama)
|
K 1- BÖLÜM 13
|
8
|
Sınıf İçinde Dramatik Etkinliklerin/Dramanın Sunumu(Dramada doğaçlama / dramatik etkinliklerde taklidi oyun)
|
K 1- BÖLÜM 6
|
9
|
Sınıf İçinde Dramatik Etkinliklerin/Dramanın Sunumu (Dramatik etkinliklerde dramatizasyon ve yaratıcı dans)
|
K 1- BÖLÜM 12
|
10
|
Sınıf İçinde Dramatik Etkinliklerin/Dramanın Sunumu (Dramatik etkinliklerde pandomim ve dramada pandomim etkinliği / Dramada hareket çalışmaları)
|
K 1- BÖLÜM 7
K 1- BÖLÜM 9
|
11
|
Okul Öncesi Eğitim Kurumunda Dramatik Etkinliklerin/Dramanın Sunumu(Dramatik etkinliklerde hikaye tamamlama ve dramada hikayelerden oyunlar oluşturma / dramada rol oynama)
|
K 1- BÖLÜM 14
|
12
|
Okul Öncesi Eğitim Kurumunda Dramatik Etkinliklerin/Dramanın Sunumu(Dramada doğaçlama / dramatik etkinliklerde taklidi oyun)
|
K 1- BÖLÜM 11
|
13
|
Okul Öncesi Eğitim Kurumunda Dramatik Etkinliklerin/Dramanın Sunumu (Dramatik etkinliklerde dramatizasyon ve yaratıcı dans/ Dramatik etkinliklerde pandomim ve dramada pandomim etkinliği / Dramada hareket çalışmaları)
|
K 1- BÖLÜM 15
|
14
|
Dramatik Etkinlikler ve Drama Çalışmalarının Değerlendirilmesi
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. İsmail ÖZCAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K 1. Ömeroğlu, E. ,Özyürek, A., Erbay, F., Yayla Veylan, Ş. (2016). Okul öncesi eğitimde dramatik etkinliklerden dramaya teoriden uygulamaya. Eğiten Kitap, Ankara. K 2. Adıgüzel, Ö. (2012). Eğitimde Yaratıcı Drama. Naturel Yayınları, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Okul öncesi eğitimde dramanın önemini öğrenebilmeleri ve yaratıcı drama etkinliklerini kullanabilmeleri amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Dersin Tanıtımı: Giriş, Amaç Ve Öğrenim Hedefleri. Dramatik Etkinlikler ve Drama İle İlgili Temel Kavramlar/ Drama Çalışmaları. Okul Öncesi Eğitimde Dramanın Tarihçesi, Dramatik Etkinlikler ve Dramanın Çocuğun Gelişimindeki Yeri/ Drama Çalışmaları. Dramatik Etkinlikler ve Dramada Eğitim Ortamlarının Düzenlenmesi /Drama Çalışmaları. Dramatik Etkinlikler ve Dramada Eğitimcinin Rolü/Drama Çalışmaları
Drama Çalışmaları. Sınıf İçinde ve okul öncesi eğitim kurumunda Dramatik Etkinliklerin/Dramanın Sunumu(Dramatik etkinliklerde hikaye tamamlama ve dramada hikayelerden oyunlar oluşturma / dramada rol oynama/Dramada doğaçlama / dramatik etkinliklerde taklidi oyun/Dramatik etkinliklerde dramatizasyon ve yaratıcı dans/Dramatik etkinliklerde pandomim ve dramada pandomim etkinliği / Dramada hareket çalışmaları)
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirir.
|
-
|
2
|
Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen gösterir.
|
-
|
3
|
Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlar ve uygular.
|
5
|
4
|
Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanır; Çocukla etkili iletişim kurar.
|
-
|
5
|
Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlar ve uygular.
|
5
|
6
|
Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip eder.
|
-
|
7
|
Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlar ve uygular.
|
-
|
8
|
Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini, matematik ve fen etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
9
|
Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlar ve uygular.
|
5
|
10
|
Çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, dokümanları kullanır, bakımını yapar, etkinlikleri hazırlar ve uygular.
|
5
|
11
|
Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
|
-
|
12
|
Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
|
-
|
13
|
Çocuklara iyi alışkanlıklar kazandırmada rehberlik eder ve sınıf yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olur.
|
-
|
14
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel ve toplumsal değerler ile çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|
15
|
Toplumsal sorumluluk bilincini, öz güveni, toplumsal duyarlılık ve farkındalığı geliştirir ve destekler.
|
-
|