ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    ÇOCUK VE DRAMA ÇGL225 GÜZ 4+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bir eğitim yöntemi olarak drama etkinliklerini planlar.
    2-Dramatik etkinliklerde pandomim ve dramada pandomim etkinliği uygular.
    3-Dramada hareket çalışmaları ve dramada rol oynama etkinliği organize eder.
    4-Dramada doğaçlama ve dramatik etkinliklerde taklidi oyun etkinliği oluşturur.
    5-Dramatik etkinliklerde dramatizasyon ve yaratıcı dans etkinliği planlar.
    6-Dramatik etkinliklerde hikaye tamamlama ve dramada hikayelerden oyunlar oluşturma etkinliği uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13226
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2511010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012525
    Diğer 2511010
    Toplam İş Yükü(Saat)   127
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,23 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin Tanıtımı: Giriş, Amaç Ve Öğrenim Hedefleri
    2 Dramatik Etkinlikler ve Drama İle İlgili Temel Kavramlar/ Drama Çalışmaları K 1- BÖLÜM 1
    3 Okul Öncesi Eğitimde Dramanın Tarihçesi, Dramatik Etkinlikler ve Dramanın Çocuğun Gelişimindeki Yeri/ Drama Çalışmaları K 1- BÖLÜM 2
    4 Dramatik Etkinlikler ve Dramada Eğitim Ortamlarının Düzenlenmesi /Drama Çalışmaları K 1- BÖLÜM 4
    5 Dramatik Etkinlikler ve Dramada Eğitimcinin Rolü/Drama Çalışmaları K 1- BÖLÜM 5
    6 Drama Çalışmaları K 1- BÖLÜM 17
    7 Sınıf İçinde Dramatik Etkinliklerin/Dramanın Sunumu(Dramatik etkinliklerde hikaye tamamlama ve dramada hikayelerden oyunlar oluşturma / dramada rol oynama) K 1- BÖLÜM 13
    8 Sınıf İçinde Dramatik Etkinliklerin/Dramanın Sunumu(Dramada doğaçlama / dramatik etkinliklerde taklidi oyun) K 1- BÖLÜM 6
    9 Sınıf İçinde Dramatik Etkinliklerin/Dramanın Sunumu (Dramatik etkinliklerde dramatizasyon ve yaratıcı dans) K 1- BÖLÜM 12
    10 Sınıf İçinde Dramatik Etkinliklerin/Dramanın Sunumu (Dramatik etkinliklerde pandomim ve dramada pandomim etkinliği / Dramada hareket çalışmaları) K 1- BÖLÜM 7 K 1- BÖLÜM 9
    11 Okul Öncesi Eğitim Kurumunda Dramatik Etkinliklerin/Dramanın Sunumu(Dramatik etkinliklerde hikaye tamamlama ve dramada hikayelerden oyunlar oluşturma / dramada rol oynama) K 1- BÖLÜM 14
    12 Okul Öncesi Eğitim Kurumunda Dramatik Etkinliklerin/Dramanın Sunumu(Dramada doğaçlama / dramatik etkinliklerde taklidi oyun) K 1- BÖLÜM 11
    13 Okul Öncesi Eğitim Kurumunda Dramatik Etkinliklerin/Dramanın Sunumu (Dramatik etkinliklerde dramatizasyon ve yaratıcı dans/ Dramatik etkinliklerde pandomim ve dramada pandomim etkinliği / Dramada hareket çalışmaları) K 1- BÖLÜM 15
    14 Dramatik Etkinlikler ve Drama Çalışmalarının Değerlendirilmesi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. İsmail ÖZCAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K 1. Ömeroğlu, E. ,Özyürek, A., Erbay, F., Yayla Veylan, Ş. (2016). Okul öncesi eğitimde dramatik etkinliklerden dramaya teoriden uygulamaya. Eğiten Kitap, Ankara. K 2. Adıgüzel, Ö. (2012). Eğitimde Yaratıcı Drama. Naturel Yayınları, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Okul öncesi eğitimde dramanın önemini öğrenebilmeleri ve yaratıcı drama etkinliklerini kullanabilmeleri amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Dersin Tanıtımı: Giriş, Amaç Ve Öğrenim Hedefleri. Dramatik Etkinlikler ve Drama İle İlgili Temel Kavramlar/ Drama Çalışmaları. Okul Öncesi Eğitimde Dramanın Tarihçesi, Dramatik Etkinlikler ve Dramanın Çocuğun Gelişimindeki Yeri/ Drama Çalışmaları. Dramatik Etkinlikler ve Dramada Eğitim Ortamlarının Düzenlenmesi /Drama Çalışmaları. Dramatik Etkinlikler ve Dramada Eğitimcinin Rolü/Drama Çalışmaları Drama Çalışmaları. Sınıf İçinde ve okul öncesi eğitim kurumunda Dramatik Etkinliklerin/Dramanın Sunumu(Dramatik etkinliklerde hikaye tamamlama ve dramada hikayelerden oyunlar oluşturma / dramada rol oynama/Dramada doğaçlama / dramatik etkinliklerde taklidi oyun/Dramatik etkinliklerde dramatizasyon ve yaratıcı dans/Dramatik etkinliklerde pandomim ve dramada pandomim etkinliği / Dramada hareket çalışmaları)
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirir. -
    2 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen gösterir. -
    3 Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlar ve uygular. 5
    4 Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanır; Çocukla etkili iletişim kurar. -
    5 Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlar ve uygular. 5
    6 Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip eder. -
    7 Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlar ve uygular. -
    8 Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini, matematik ve fen etkinliklerini planlar ve uygular. -
    9 Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlar ve uygular. 5
    10 Çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, dokümanları kullanır, bakımını yapar, etkinlikleri hazırlar ve uygular. 5
    11 Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. -
    12 Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. -
    13 Çocuklara iyi alışkanlıklar kazandırmada rehberlik eder ve sınıf yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olur. -
    14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel ve toplumsal değerler ile çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olur. -
    15 Toplumsal sorumluluk bilincini, öz güveni, toplumsal duyarlılık ve farkındalığı geliştirir ve destekler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster