Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
|
|
2
|
Aile İle İlgili Temel Kavramlar ve Tarihsel Süreçte Çocuğun Eğitiminde Aile/Erken Çocuklukta Aile Eğitimi
|
K 1- BÖLÜM 1
|
3
|
Aile Eğitimi Programlarının Geliştirilmesi
|
K 1- BÖLÜM 2
|
4
|
Aile Eğitimine Yönelik Uygulanan Programlar-Yurt Dışında Uygulanan Aile Eğitim Programları
|
K 1- BÖLÜM 2
|
5
|
Yurt İçinde Uygulanan Aile Eğitim Programları
|
K 1- BÖLÜM 2
|
6
|
Okul Öncesi Eğitimde Aile Katılımı
|
K 1- BÖLÜM 3
|
7
|
Okul Öncesi Eğitimde Okul Aile Arasındaki İletişim
|
K 1- BÖLÜM 4
|
8
|
Özel Gereksinimli Çocukların Eğitiminde Aile Katılımı
|
K 1- BÖLÜM 7
|
9
|
Uyum Problemi Olan ve Problem Davranışları Sergileyen Çocukların Aileleri İle Çalışma
|
K 1- BÖLÜM 8
|
10
|
Ailelerin Eğitimi Farklı Kültürel Altyapıdan Gelen Aileler İle Çalışma
|
K 1- BÖLÜM 10
|
11
|
Okul Öncesi Eğitiminde Baba Katılımı
|
K 1- BÖLÜM 11
|
12
|
Okul Öncesi Eğitimde Aile Katılım Stratejileri (Çalışmaları)
|
K 1- BÖLÜM 5
|
13
|
Okul Öncesi Eğitimde Aile Katılım Stratejileri (Çalışmaları)
|
K 1- BÖLÜM 5
|
14
|
Okul Öncesi Eğitimde Aile Katılım Stratejileri (Çalışmaları)
|
K 1- BÖLÜM 5
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirir.
|
-
|
2
|
Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen gösterir.
|
-
|
3
|
Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlar ve uygular.
|
-
|
4
|
Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanır; Çocukla etkili iletişim kurar.
|
5
|
5
|
Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
6
|
Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip eder.
|
-
|
7
|
Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlar ve uygular.
|
5
|
8
|
Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini, matematik ve fen etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
9
|
Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
10
|
Çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, dokümanları kullanır, bakımını yapar, etkinlikleri hazırlar ve uygular.
|
-
|
11
|
Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
|
5
|
12
|
Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
|
-
|
13
|
Çocuklara iyi alışkanlıklar kazandırmada rehberlik eder ve sınıf yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olur.
|
-
|
14
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel ve toplumsal değerler ile çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|
15
|
Toplumsal sorumluluk bilincini, öz güveni, toplumsal duyarlılık ve farkındalığı geliştirir ve destekler.
|
-
|