ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çocuk Edebiyatı ve Medya ÇGL206 BAHAR 2+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çocuk yayınlarında bulunması gereken yapısal özellikleri sıralar.
    2-Çocuk yayınlarında bulunması gereken içerik özelliklerini sıralar.
    3-Çocuk yayınlarını etkili biçimde değerlendirir.
    4-Çocuk yayınlarının seçilmesinde ve etkili biçimde kullanılmasında ailelere rehberlik eder.
    5-Çocuk edebiyatı ürünü oluşturur.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13226
    Ödevler1011515
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje4011515
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   114
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,8 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Çocuk Edebiyatına Giriş-Dünya Çocuk Edebiyatı Tarihi K1; Bölüm1, Bölüm2
    2 Türk Çocuk Edebiyatı Tarihi K1; Bölüm1
    3 Türk Çocuk Dergileri K1; Bölüm5
    4 Çocuk Edebiyatının Katkıları K1; Bölüm7
    5 Çocuk Edebiyatının Katkıları K1; Bölüm7
    6 Resimli Çocuk Kitaplarında Bulunması Gereken Temel Özellikler I K1; Bölüm3
    7 Resimli Çocuk Kitaplarında Bulunması Gereken Temel Özellikler II K1; Bölüm3
    8 Okul Öncesi Dönem Çocuk Edebiyatı Türleri I K1; Bölüm4
    9 Okul Öncesi Dönem Çocuk Edebiyatı Türleri II K1; Bölüm4
    10 Ele Alınan Özel Konular K1; Bölüm4
    11 Çocuk Kitaplığı ve Kütüphaneleri K1; Bölüm5
    12 Çocuk ve medya II K1; Bölüm5
    13 Çocuk ve medya II K1; Bölüm5
    14 Çocuk ve medya III K1; Bölüm5
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Emire ULUĞ
    Dersi Verenler

    1-)Öğretim Görevlisi Emire Uluğ

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Turla, A. (2021). Çocuk Edebiyatı. Hedef Yayıncılık, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Çocuk edebiyatı ve medya konusunda bilgi ve beceri sahibi olmaları amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Çocuk Edebiyatının Çocuklara Katkısı Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler.Yayınları kullanırken kullanılacak etkili yöntemler.Edebiyat Türleri ve Çocuk Edebiyatında Özel Konular Çocuk edebiyatı ürünü oluşturma
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirir. 3
    2 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen gösterir. 5
    3 Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlar ve uygular. 4
    4 Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanır; Çocukla etkili iletişim kurar. 3
    5 Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlar ve uygular. 4
    6 Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip eder. -
    7 Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlar ve uygular. 4
    8 Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini, matematik ve fen etkinliklerini planlar ve uygular. -
    9 Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlar ve uygular. -
    10 Çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, dokümanları kullanır, bakımını yapar, etkinlikleri hazırlar ve uygular. 3
    11 Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. 3
    12 Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. -
    13 Çocuklara iyi alışkanlıklar kazandırmada rehberlik eder ve sınıf yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olur. 5
    14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel ve toplumsal değerler ile çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olur. -
    15 Toplumsal sorumluluk bilincini, öz güveni, toplumsal duyarlılık ve farkındalığı geliştirir ve destekler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster