Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri.
|
K1- BÖLÜM 1
|
2
|
Dünya ve Türkiye? de çocukların durumu.
|
K1- BÖLÜM 2
|
3
|
Çocuk hakları ve çocuk koruma yasaları.
|
K1- BÖLÜM 3
|
4
|
Çocuk hakları ve çocuk koruma yasaları.
|
K1- BÖLÜM 4
|
5
|
Çocuk refahı
|
K1- BÖLÜM 5
|
6
|
Çocuk ihmal ve istismarı (Fiziksel).
|
K2- BÖLÜM 1
|
7
|
Çocuk ihmal ve istismarı (Cinsel).
|
K2- BÖLÜM 2
|
8
|
Çocuk ihmal ve istismarı (Duygusal).
|
K2- BÖLÜM 3
|
9
|
Çocuk ihmal ve istismarına yönelik koruyucu önlemler ve yasal yaptırımlar (fiziksel).
|
K2- BÖLÜM 4
|
10
|
Çocuk ihmal ve istismarına yönelik koruyucu önlemler ve yasal yaptırımlar (cinsel).
|
K2- BÖLÜM 5
|
11
|
Çocuk ihmal ve istismarına yönelik koruyucu önlemler ve yasal yaptırımlar (duygusal).
|
K3- BÖLÜM 1
|
12
|
Çocuk işçiliği.
|
K3- BÖLÜM 2
|
13
|
Suça itilen Çocuklar
|
K3- BÖLÜM 3
|
14
|
Korunmaya muhtaç çocuklar
|
K3- BÖLÜM 4
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Seda VELİ BAKİ
|
Dersi Verenler
|
1-)Öğretim Görevlisi Seda Veli Baki
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Çocuk ve İstismar. Demirtaş M.S, Erdal H. Nobel Yayıncılık. 2021
K2.UNICEF, Dünya Çocuklarının Durumu, 2014 Raporu.
K3. Çocuk Ceza ve Adalet Sistemi. Doğan R, Ütopya Yayıncılık. 2018
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Çocuk, Çocuk hakları, çocuk ihmal ve istismarı ve bunlarla alakalı yasalar konusunda bilgi sahibi olmaları ve bu hususta çalışmalar planlayıp uygulayabilmeleri amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
çocuk, çocuk hakları, çocuk koruma konunu, çocuk ihmal ve istismarı, tüm bunlara yönelik koruyucu önlem ve yasal yaptırımlar
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirir.
|
-
|
2
|
Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen gösterir.
|
-
|
3
|
Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlar ve uygular.
|
-
|
4
|
Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanır; Çocukla etkili iletişim kurar.
|
-
|
5
|
Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
6
|
Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip eder.
|
-
|
7
|
Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlar ve uygular.
|
-
|
8
|
Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini, matematik ve fen etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
9
|
Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
10
|
Çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, dokümanları kullanır, bakımını yapar, etkinlikleri hazırlar ve uygular.
|
-
|
11
|
Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
|
4
|
12
|
Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
|
-
|
13
|
Çocuklara iyi alışkanlıklar kazandırmada rehberlik eder ve sınıf yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olur.
|
-
|
14
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel ve toplumsal değerler ile çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olur.
|
4
|
15
|
Toplumsal sorumluluk bilincini, öz güveni, toplumsal duyarlılık ve farkındalığı geliştirir ve destekler.
|
4
|