ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    ÇOCUKTA BİLİM VE TEKNOLOJİ ÇGL216 GÜZ-BAHAR 2+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilim ve teknolojinin çocuk gelişimindeki önemini tanımlar
    2-Çocukta bilimsel düşüncenin gelişiminin önemini açıklar
    3-Teknolojinin çocuk eğitimindeki önemini açıklar
    4-Çocukları için uygun teknoloji odaklı öğrenme ortamları hazırlar
    5-Okul öncesi dönem çocukları için uygun araç ve malzemelerle bilimsel deneyler planlar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13226
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   114
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,8 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İçeriğin tanıtılması K1 Bölüm 1
    2 Bilimin tanımı önemi, amaçları ve temel ilkeleri K1,Bölüm 4 K2 Sayfa 227-236
    3 Teknolojinin Tanımı ve Önemi K4 Bölüm 1
    4 Çocuk Gelişiminde Bilimin Etkileri Çocuklarda Bilimsel Düşüncenin Geliştirilmesi K1,Bölüm 1 K2 sayfa 236-248
    5 Nitel ve Nicel araştırma yöntemleri K1 Bölüm 1
    6 Çocuklarda Bilimsel Düşüncenin Geliştirilmesi Problem çözme, eleştirel düşünme, araştırma, gözlem ve veri toplama becerileri geliştirme. K1 Bölüm 2, K2sayfa227-248
    7 Bilimsel araştırma süreçleri (Problem tanımlama, araştırma, gözlemleme, sınıflandırma, veri toplama, karşılaştırma, hipotez oluşturma ve destekleme) K1, Bölüm 2
    8 Çocuk Gelişiminde Bilimin Etkileri K1,bölüm 2, K3 Bölüm3
    9 çocuk gelişiminde bilim ve teknoloji eğitiminde kullanılacak yöntemler K4 bölüm 2 , bölüm 3
    10 Çocuk Eğitiminde Teknolojinin Kullanımı ve çocuklar için bilim ve teknoloji odaklı araç ve öğrenme ortamları hazırlama K2 sayfa 236-248
    11 Okul öncesinde bilim ve teknolojiyi kullanarak etkinlik planlamak. K3 Ünite 4
    12 Okul öncesinde bilim ve teknoloji eğitimi için ihtiyaç duyduğu etkinliğe yönelik materyal hazırlama ve uygulama K3 Ünite 7
    13 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler planlanması K4 Bölüm 4
    14 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler K4 Bölüm 4
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr. Veyis KARAKOÇ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Akman B., Ünal M., (2019) Erken Çocuklukta Fen ve Matematik Eğitimi İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Çocuk Gelişimi Yayınları İstanbul K2. Şahin H., (2016) Çocuk Gelişimi Uygulamaları İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Yayınları Çocuk Gelişimi İstanbul K3. Genç Kumtepe E., (2019) Çocuk, Bilim Ve Teknoloji, T.C. Anadolu Üniversitesi Açık öğretim Fakültesi Yayını No: 2257 Eskişehir E-Isbn 978-975-06-3143-6 K4. Kol S., (2017) Erken Çocuklukta Teknoloji Kullanımı, Pegem Akademi,Ankara, , (ISBN: 978-605-318-785-1).
    Yardımcı Kitap YK1. Kandır A., Yaşar M. C., İnal G., Yazıcı E., Uyanık Ö., Yazıcı Z, (2012) Etkinliklerle Bilim Eğitimi. Efil Yayınevi Ankara
    Dersin Amacı Öğrencilerin, bilimin ve teknolojinin çocuğun eğitimindeki ve gelişimindeki öneminin kavranmaları, bilim ve teknoloji temelli etkinlikler planlayıp, uygulayabilme becerileri kazanmaları amaçlanmaktadır
    Dersin İçeriği bilimsel düşünce ile ilgili temel kavramlar, -çocukta bilimsel düşünme geliştirme yöntemleri, -eğitim programlarına bilimsel etkinliklerin dahil edilmesi, -çocuklar için bilim ve teknoloji odaklı araç ve öğrenme ortamları hazırlama, -bilim ve teknolojinin çocuklar üzerindeki yansımaları gibi konular hakkında bilgi vermeyi amaçlar
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirir. 5
    2 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen gösterir. -
    3 Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlar ve uygular. 5
    4 Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanır; Çocukla etkili iletişim kurar. -
    5 Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlar ve uygular. -
    6 Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip eder. -
    7 Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlar ve uygular. 5
    8 Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini, matematik ve fen etkinliklerini planlar ve uygular. 5
    9 Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlar ve uygular. -
    10 Çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, dokümanları kullanır, bakımını yapar, etkinlikleri hazırlar ve uygular. 5
    11 Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. -
    12 Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olur. -
    13 Çocuklara iyi alışkanlıklar kazandırmada rehberlik eder ve sınıf yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olur. -
    14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel ve toplumsal değerler ile çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olur. -
    15 Toplumsal sorumluluk bilincini, öz güveni, toplumsal duyarlılık ve farkındalığı geliştirir ve destekler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster