Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
İçeriğin tanıtılması
|
K1 Bölüm 1
|
2
|
Bilimin tanımı önemi, amaçları ve temel ilkeleri
|
K1,Bölüm 4 K2 Sayfa 227-236
|
3
|
Teknolojinin Tanımı ve Önemi
|
K4 Bölüm 1
|
4
|
Çocuk Gelişiminde Bilimin Etkileri
Çocuklarda Bilimsel Düşüncenin Geliştirilmesi
|
K1,Bölüm 1 K2 sayfa 236-248
|
5
|
Nitel ve Nicel araştırma yöntemleri
|
K1 Bölüm 1
|
6
|
Çocuklarda Bilimsel Düşüncenin Geliştirilmesi
Problem çözme, eleştirel düşünme, araştırma, gözlem ve veri toplama becerileri geliştirme.
|
K1 Bölüm 2, K2sayfa227-248
|
7
|
Bilimsel araştırma süreçleri (Problem tanımlama, araştırma, gözlemleme, sınıflandırma, veri toplama, karşılaştırma, hipotez oluşturma ve destekleme)
|
K1, Bölüm 2
|
8
|
Çocuk Gelişiminde Bilimin Etkileri
|
K1,bölüm 2, K3 Bölüm3
|
9
|
çocuk gelişiminde bilim ve teknoloji eğitiminde kullanılacak yöntemler
|
K4 bölüm 2 , bölüm 3
|
10
|
Çocuk Eğitiminde Teknolojinin Kullanımı
ve çocuklar için bilim ve teknoloji odaklı araç ve öğrenme ortamları hazırlama
|
K2 sayfa 236-248
|
11
|
Okul öncesinde bilim ve teknolojiyi kullanarak etkinlik planlamak.
|
K3 Ünite 4
|
12
|
Okul öncesinde bilim ve teknoloji eğitimi için ihtiyaç duyduğu etkinliğe yönelik materyal hazırlama ve uygulama
|
K3 Ünite 7
|
13
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler planlanması
|
K4 Bölüm 4
|
14
|
Çocuk gelişimi ile ilgili özgün ürün, proje ve etkinlikler
|
K4 Bölüm 4
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Veyis KARAKOÇ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Akman B., Ünal M., (2019) Erken Çocuklukta Fen ve Matematik Eğitimi İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Çocuk Gelişimi Yayınları İstanbul
K2. Şahin H., (2016) Çocuk Gelişimi Uygulamaları İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Yayınları Çocuk Gelişimi İstanbul
K3. Genç Kumtepe E., (2019) Çocuk, Bilim Ve Teknoloji, T.C. Anadolu Üniversitesi Açık öğretim Fakültesi Yayını No: 2257 Eskişehir E-Isbn 978-975-06-3143-6
K4. Kol S., (2017) Erken Çocuklukta Teknoloji Kullanımı, Pegem Akademi,Ankara, , (ISBN: 978-605-318-785-1).
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Kandır A., Yaşar M. C., İnal G., Yazıcı E., Uyanık Ö., Yazıcı Z, (2012) Etkinliklerle Bilim Eğitimi. Efil Yayınevi Ankara
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin, bilimin ve teknolojinin çocuğun eğitimindeki ve gelişimindeki öneminin
kavranmaları, bilim ve teknoloji temelli etkinlikler planlayıp, uygulayabilme becerileri kazanmaları amaçlanmaktadır
|
Dersin İçeriği
|
bilimsel düşünce ile ilgili temel kavramlar,
-çocukta bilimsel düşünme geliştirme yöntemleri,
-eğitim programlarına bilimsel etkinliklerin dahil edilmesi,
-çocuklar için bilim ve teknoloji odaklı araç ve öğrenme ortamları hazırlama,
-bilim ve teknolojinin çocuklar üzerindeki yansımaları
gibi konular hakkında bilgi vermeyi amaçlar
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirir.
|
5
|
2
|
Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen gösterir.
|
-
|
3
|
Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlar ve uygular.
|
5
|
4
|
Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanır; Çocukla etkili iletişim kurar.
|
-
|
5
|
Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
6
|
Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip eder.
|
-
|
7
|
Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlar ve uygular.
|
5
|
8
|
Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini, matematik ve fen etkinliklerini planlar ve uygular.
|
5
|
9
|
Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
10
|
Çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, dokümanları kullanır, bakımını yapar, etkinlikleri hazırlar ve uygular.
|
5
|
11
|
Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
|
-
|
12
|
Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
|
-
|
13
|
Çocuklara iyi alışkanlıklar kazandırmada rehberlik eder ve sınıf yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olur.
|
-
|
14
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel ve toplumsal değerler ile çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|
15
|
Toplumsal sorumluluk bilincini, öz güveni, toplumsal duyarlılık ve farkındalığı geliştirir ve destekler.
|
-
|