Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
|
K1 Bölüm 1 , sayfa 4-31,
K2 Bölüm 1 , sayfa 1-21,
|
2
|
Beslenme ile ilgili kavramlar
|
K1 Bölüm 2 , sayfa 31-50,
|
3
|
Yeterli ve dengeli beslenmenin anne ve çocuk açısından önemi
|
K2 Bölüm 1 , sayfa 1-21,
|
4
|
Besin öğeleri ve içerikleri
|
K1 Bölüm 1 , sayfa 4-31,
K2 Bölüm 2,3,4,5,6,7,8,9 , sayfa 21-173,
|
5
|
Besinlerin besin ögeleri yönünden zenginleştirilmesi ve besin kayıpları
|
K1 Bölüm 3 , sayfa 50-70,
|
6
|
Besinlerin hazırlanması,pişirilmesi ve saklanmasında sağlık ve temizlik kuralları
|
K1 Bölüm 4 , sayfa 71-90,
|
7
|
Gebe ve emzikli kadın beslenmesi
|
K1 Bölüm 5 , sayfa 91-110,
K2 Bölüm 10 , sayfa 173-207,
|
8
|
Yeni doğanın beslenmesi ve anne sütünün önemi
|
K1 Bölüm 6 , sayfa 110-129,
K2 Bölüm 10 , sayfa 173-207
|
9
|
Okul öncesi dönem çocuklarında beslenme
|
K1 Bölüm 8 , sayfa 151-170,
K2 Bölüm 11 , sayfa 207-229
|
10
|
Okul çağı çocuklarında beslenme
|
K1 Bölüm 9 , sayfa 170-192,
K2 Bölüm 12 , sayfa 231-248
|
11
|
Ergenlik döneminde beslenme
|
K1 Bölüm 10 , sayfa 192-220,
K2 Bölüm 12 , sayfa 231-248
|
12
|
Anne ve çocuklarda beslenme yetersizliği sorunları
|
K1 Bölüm 11 , sayfa 220-243,
|
13
|
Anne ve çocuklarda beslenme yetersizliği sorunlarının değerlendirilmesi
|
K1 Bölüm 11 , sayfa 220-243,
|
14
|
Metobolizma hastalıkları ve hastalıklara uygun beslenme
|
K1 Bölüm12,13,14, sayfa 243-289,
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. VEYİS KARAKOÇ
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Veyis Karakoç
|
Ders Yardımcıları
|
Doç. Dr. Veyis KARAKOÇ
|
Kaynaklar
|
-K1; ÖZLÜ H., (2018), ÇOCUK BESLENMESİ : ERZURUM: ISBN: 978-605-2278-90-1 ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI
-K2; ÜNÜSAN, N (2018). ANNE - ÇOCUK BESLENMESİ, ÇOCUK GELİŞİMİ: İSTANBUL.İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ YAYINLARI
|
Yardımcı Kitap
|
1. Baysal, A. (2012) Ana ve Çocuk Beslenmesi. , ANKARA. T.C. Sağlık Bakanlığı.
2. Karaağaoğlu, N., Eroğlu Samur, G.,(2014) Anne ve Çocuk Beslenmesi. ANKARA: Pegem Akademi.
3. Köksal, G. ve Gökmen, H. (2000). Çocuk hastalıklarında beslenme tedavisi, Ankara: Hatipoğlu Yayınevi,
|
Dersin Amacı
|
Gebe ve emzikli kadınlar ile farklı yaş ve özellikteki çocukların yeterli ve dengeli beslenmesi ile ilgili yeterlilikler kazanmaları amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Beslenme ile ilgili kavramlar. Yeterli ve dengeli beslenmenin anne ve çocuk açısından önemi. Besin öğeleri ve içerikleri. Besinlerin besin ögeleri yönünden zenginleştirilmesi ve besin kayıpları. Besinlerin hazırlanması, pişirilmesi ve saklanmasında sağlık ve temizlik kuralları . Gebe ve emzikli kadın beslenmesi. Yeni doğanın beslenmesi ve anne sütünün önemi. Okul öncesi dönem çocuklarında beslenme . Okul çağı çocuklarında beslenme . Ergenlik döneminde beslenme. Anne ve çocuklarda beslenme yetersizliği sorunları. Anne ve çocuklarda beslenme yetersizliği sorunlarının değerlendirilmesi. Metobolizma hastalıkları ve hastalıklara uygun beslenme
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirir.
|
5
|
2
|
Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen gösterir.
|
3
|
3
|
Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlar ve uygular.
|
-
|
4
|
Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanır; Çocukla etkili iletişim kurar.
|
-
|
5
|
Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
6
|
Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip eder.
|
5
|
7
|
Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlar ve uygular.
|
3
|
8
|
Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini, matematik ve fen etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
9
|
Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
10
|
Çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, dokümanları kullanır, bakımını yapar, etkinlikleri hazırlar ve uygular.
|
-
|
11
|
Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
|
4
|
12
|
Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
|
5
|
13
|
Çocuklara iyi alışkanlıklar kazandırmada rehberlik eder ve sınıf yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olur.
|
5
|
14
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel ve toplumsal değerler ile çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|
15
|
Toplumsal sorumluluk bilincini, öz güveni, toplumsal duyarlılık ve farkındalığı geliştirir ve destekler.
|
-
|