Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
|
K1- BÖLÜM 1
|
2
|
Çevre bilimi ile ilgili başlıca terimler ve kavramlar
|
K1- BÖLÜM 2
|
3
|
Okul öncesi dönemde çevre eğitimi
|
K1- BÖLÜM 3
|
4
|
Okul öncesi dönemde çevre eğitimi
|
K1- BÖLÜM 4
|
5
|
Çevre sorunları
|
K1- BÖLÜM 5
|
6
|
Çevre sorunları
|
K1- BÖLÜM 6
|
7
|
Çocuklarda çevre bilincini oluşturma
|
K1- BÖLÜM 7
|
8
|
Çocuklarda çevre bilincini oluşturma
|
K1- BÖLÜM 8
|
9
|
Çevreyi koruma bilincine uygun sınıf içi önlemleri
|
K2- BÖLÜM 1
|
10
|
Okul öncesi çocuklarına yönelik çevre eğitim etkinlikleri planlama
|
K2- BÖLÜM 2
|
11
|
Okul öncesi çocuklarına yönelik çevre eğitim etkinlikleri planlama
|
K2- BÖLÜM 3
|
12
|
Okul öncesi çocuklarına yönelik çevre eğitim etkinliklerini uygulama
|
K2- BÖLÜM 4
|
13
|
Okul öncesi çocuklarına yönelik çevre eğitim etkinliklerini uygulama
|
K2- BÖLÜM 5
|
14
|
Uygulama değerlendirme
|
K2- BÖLÜM 6
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğretim Görevlisi Seda VELİ BAKİ
|
Dersi Verenler
|
1-)Öğretim Görevlisi Seda Veli Baki
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Başal, H., A. Çocuklar için Uygulamalı Çevre Eğitimi, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul,2005
K2. Okul Öncesi Çocukları İçin Çevre Eğitimi Etkinlikleri Çevre Bilimi ve Eğitimi (Yılmaz, M., Yıldız, K., Sipahioğlu, Ş. 2005)
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Okul öncesi eğitimde çevre eğitimini uygulayabilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Çevre bilimi ile ilgili başlıca terimler ve kavramlar. Okul öncesi dönemde çevre eğitimi. Çevre sorunları. Çocuklarda çevre bilincini oluşturma. Çocuklarda çevre bilincini oluşturma. Çevreyi koruma bilincine uygun sınıf içi önlemleri. Okul öncesi çocuklarına yönelik çevre eğitim etkinlikleri planlama. Okul öncesi çocuklarına yönelik çevre eğitim etkinliklerini uygulama. Uygulama değerlendirme
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirir.
|
2
|
2
|
Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen gösterir.
|
-
|
3
|
Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlar ve uygular.
|
-
|
4
|
Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanır; Çocukla etkili iletişim kurar.
|
-
|
5
|
Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
6
|
Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip eder.
|
-
|
7
|
Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlar ve uygular.
|
-
|
8
|
Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini, matematik ve fen etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
9
|
Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlar ve uygular.
|
-
|
10
|
Çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, dokümanları kullanır, bakımını yapar, etkinlikleri hazırlar ve uygular.
|
4
|
11
|
Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
|
-
|
12
|
Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.
|
-
|
13
|
Çocuklara iyi alışkanlıklar kazandırmada rehberlik eder ve sınıf yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olur.
|
-
|
14
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel ve toplumsal değerler ile çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olur.
|
4
|
15
|
Toplumsal sorumluluk bilincini, öz güveni, toplumsal duyarlılık ve farkındalığı geliştirir ve destekler.
|
3
|