Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanımı; giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
|
K1-Bölüm-1
|
2
|
Doğrusal ve doğrusal olmayan optik,ışığın doğası, ışığın parçacık ve dalga modeli, frekans, periyot ve dalga boyu kavramları
|
K1-Bölüm-1
|
3
|
Elektromanyetik spektrum, geometrik optikte ışık yaklaşımı
|
K1-Bölüm-1
|
4
|
Yansıma ve yansıma kanunları
|
K1: Bölüm 1
|
5
|
Kırılma ve kırılma kanunları
|
K1-Bölüm-1
|
6
|
Huygens ilkesi, saçılma, beyaz ışık ve prizmalar
|
YK-Bölüm-1
|
7
|
Toplam iç yansıma ve Fermat prensibi
|
K1-Bölüm-2
|
8
|
Düzlemsel aynalar
|
K1-Bölüm-2
|
9
|
Düzlemsel aynalar ve görüntü oluşumu
|
K1-Bölüm-2
|
10
|
Küresel aynalar ve görüntü oluşumu
|
K2-Bölüm-2
|
11
|
Mercekler ve görüntü oluşumu
|
K2-Bölüm-3
|
12
|
Merceklerin birleştirilmesi
|
K1-Bölüm-4
|
13
|
Mercek kusurları
|
K1-Bölüm-4
|
14
|
Mercek türleri
|
K1-Bölüm-4
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi İlker Kara
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.Serway, B. (2005). Fen ve Mühendislik için Fizik, 254. Baskı, Nobel Yayınevi, Ankara.
K2.Akkoyunlu, S. (2016). Fizik ve Geometrik Optik 1 ve 2, 296, Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK. Korkmaz, Ş. (2017). Optik ve Geometrik Optik, 2, Baskı,Çap Yayınları, Eskişehir.
|
Dersin Amacı
|
Işığın yapısının, değişik ortamlardaki davranışlarının, aynaların ve merceklerin nasıl görüntü oluşturduğunun öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Doğrusal ve doğrusal olmayan optik, ışığın doğası, elektromanyetik spektrum, yansıma ve kırılma kanunları, beyaz ışık , prizma, toplam iç yansıma,aynalar, mercekler
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Genel geometrik optik, temel fizik ve matematik bilgilerini kullanır.
|
4
|
2
|
Optisyenlik alanında temel düzey bilgiye sahip olur ve temel optik aletleri bilir.
|
-
|
3
|
Göz, göz anatomisi ve fizyolojisi, göz hastalıkları, görme optiği, görme sağlığı konularında bilgi sahibi olur.
|
-
|
4
|
Optisyenlikte gerekli olan temel bilgisayar bilgisine sahip olur ve alanıyla ilgili yazılımlarını kullanır.
|
-
|
5
|
Optisyenlik alanında temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahip olur.
|
-
|
6
|
Sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
|
-
|
7
|
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bilgi kaynaklarına ulaşır.
|
-
|
8
|
Görme cihazlarının reçeteye göre seçimini, hazırlanmasını ve hastaya satışını gerçekleştirir.
|
-
|
9
|
Gözlük, lensler, kontak lens, optik aletler ve az görme cihazları gibi temel görme cihazları hakkında bilgilere sahip olur.
|
-
|
10
|
Mesleki etik kuralların bilincine sahip olur.
|
-
|
11
|
Optisyenlikte kullanılan araç ve gereci tanımlar.
|
-
|
12
|
Optisyenlik alanındaki terminolojiyi bilir ve mesleğinde kullanır.
|
3
|
13
|
Optisyenlik alanındaki temel eksiklikleri, sorunları tespit eder ve çözüm yollarını arar.
|
-
|
14
|
Meslekle ilgili gelişmeleri takip edebilir ve çalışma alanına uygular.
|
-
|
15
|
Mesleki işletmelerin idari sorumluluğu ve yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olur.
|
-
|