Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı: Giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
|
K1-Bölüm-1,K2-Bölüm-2
|
2
|
Çerçeve değişkenleri ve ölçümü
|
K1-Bölüm-3,K2-Bölüm-3
|
3
|
Yüz değişkenleri ve ölçümü, pupillametre
|
K1-Bölüm-3,K2-Bölüm-3
|
4
|
Gözlük yapılandırması, tek odaklı mercekler ile gözlük yapılandırması
|
K1-Bölüm-4,K2-Bölüm-4
|
5
|
Tek odaklı mercekler ile gözlük yapılandırması
|
K1-Bölüm-5,K2-Bölüm-5
|
6
|
Çok odaklı mercekler ile gözlük yapılandırması I
|
K1-Bölüm-5,K2-Bölüm-5
|
7
|
Çok odaklı mercekler ile gözlük yapılandırması II
|
K1-Bölüm-5,K2-Bölüm-5
|
8
|
Çerçeve çeşitlerine göre gözlük yapılandırması I
|
K1-Bölüm-5,K2-Bölüm-4
|
9
|
Çerçeve çeşitlerine göre gözlük yapılandırması II
|
K1-Bölüm-5,K2-Bölüm-4
|
10
|
Kullanılan makineye göre gözlük yapılandırması
|
K1-Bölüm-6,K2-Bölüm-5
|
11
|
Gözlük reçetesi, şemalı ve şemasız gözlük reçeteleri
|
K1-Bölüm-6,K2-Bölüm-9
|
12
|
Reçete yazma kuralları
|
K1-Bölüm-8,K2-Bölüm-9
|
13
|
Reçete örneklerinin incelenmesi I
|
K1-Bölüm-9,K2-Bölüm-9
|
14
|
Reçete örneklerinin incelenmesi II
|
K1-Bölüm-9,K2-Bölüm-9
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Irmak Karaduman Er
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Irmak Karaduman Er
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.Özdemir E., Yarar, O.(2016).Temel Optisyenlik Optisyenlik için On Temel Adım, Güneş Tıp Kitabevi,Ankara.K2.McCleary D.S. (2014) Optistenin Eğitim El Kitabı.(Çeviri Editörü:Yrd. Doç.Dr. Tuba Özdemir),Nobel Tıp Kitabevi,İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Optisyenliğin temel konularına giriş yapılarak terminolojisinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Çerçeve değişkenleri ve ölçümü, yüz değişkenleri ve ölçümü, pupillametre, gözlük yapılandırması, tek ve çok odaklı mercekler ile gözlük yapılandırması, kullanılan makineye göre gözlük yapılandırması, gözlük reçetesi, şemalı ve şemasız gözlük reçeteleri, reçete yazma kuralları, reçete örneklerinin incelenmesi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Genel geometrik optik, temel fizik ve matematik bilgilerini kullanır.
|
-
|
2
|
Optisyenlik alanında temel düzey bilgiye sahip olur ve temel optik aletleri bilir.
|
5
|
3
|
Göz, göz anatomisi ve fizyolojisi, göz hastalıkları, görme optiği, görme sağlığı konularında bilgi sahibi olur.
|
-
|
4
|
Optisyenlikte gerekli olan temel bilgisayar bilgisine sahip olur ve alanıyla ilgili yazılımlarını kullanır.
|
-
|
5
|
Optisyenlik alanında temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahip olur.
|
-
|
6
|
Sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
|
3
|
7
|
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bilgi kaynaklarına ulaşır.
|
5
|
8
|
Görme cihazlarının reçeteye göre seçimini, hazırlanmasını ve hastaya satışını gerçekleştirir.
|
5
|
9
|
Gözlük, lensler, kontak lens, optik aletler ve az görme cihazları gibi temel görme cihazları hakkında bilgilere sahip olur.
|
4
|
10
|
Mesleki etik kuralların bilincine sahip olur.
|
-
|
11
|
Optisyenlikte kullanılan araç ve gereci tanımlar.
|
4
|
12
|
Optisyenlik alanındaki terminolojiyi bilir ve mesleğinde kullanır.
|
5
|
13
|
Optisyenlik alanındaki temel eksiklikleri, sorunları tespit eder ve çözüm yollarını arar.
|
-
|
14
|
Meslekle ilgili gelişmeleri takip edebilir ve çalışma alanına uygular.
|
-
|
15
|
Mesleki işletmelerin idari sorumluluğu ve yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olur.
|
-
|