Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı; giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
|
K1-Bölüm-1,K2-Bölüm-2
|
2
|
Optisyenlik laboratuarının tanıtılması ve laboratuar içinde uyulması gereken kurallar
|
K1-Bölüm-1,K2-Bölüm-2
|
3
|
Fokometrenin tanıtılması, kullanımı, Sph lens ölçümü
|
K1-Bölüm-1,K2-Bölüm-2
|
4
|
Fokometrede Pl cyl lens ölçümü
|
K1-Bölüm-1,K2-Bölüm-2
|
5
|
Fokometrede Sph cyl lens ölçümü
|
K1-Bölüm-1,K2-Bölüm-2
|
6
|
Fokometrede Mikst lens ölçümü
|
K1-Bölüm-1,K2-Bölüm-2 ve 3
|
7
|
Farklı diyoptrilerde camları ölçme, aksını, optik merkezini ayarlama ve markürleme I
|
K1-Bölüm-1,K2-Bölüm-5
|
8
|
Farklı diyoptrilerde camları ölçme, aksını, optik merkezini ayarlama ve markürleme II
|
K1-Bölüm-2,K2-Bölüm-5
|
9
|
Farklı diyoptrilerde camları ölçme, aksını, optik merkezini ayarlama ve markürleme III
|
K1-Bölüm-2,K2-Bölüm-4
|
10
|
Elmasla cam çizimi, kesimi, el taşında traşlayarak düz kenar formu verme
|
K1-Bölüm-3,K2-Bölüm-2 ve 4
|
11
|
Yüze göre çerçeve şeçimi. Gözlük çerçevesini tanıma, tornavida ve pense kullanım teknikleri
|
K1-Bölüm-3,K2-Bölüm-4
|
12
|
Manuel yöntem ve dijital Pupillametre ile Pd ve Ph tespiti, ölçülerin montajda kullanım yöntemleri
|
K1-Bölüm-4,K2-Bölüm-4
|
13
|
Seçilen çerçevenin kişiye göre ayarlarını yapma, yüz ölçülerine göre camını traşlayarak tam çerçeveye monte etme I
|
K1-Bölüm-4,K2-Bölüm-3
|
14
|
Seçilen çerçevenin kişiye göre ayarlarını yapma, yüz ölçülerine göre camını traşlayarak tam çerçeveye monte etme II
|
K1-Bölüm-4,K2-Bölüm-3
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Irmak Karaduman Er
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.Özdemir, E., ve Yarar,O. (2016).Temel Optisyenlik. (1.Baskı). Güneş Tıp Yayınevi, Ankara. K2.Şen, F. (2017). Optisyenlik Laboratuvarı Kılavuzu. (1.Baskı). Güneş Tıp Yayınevi, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Gözlük camlarını fokometrede ölçme, el taşında tıraşlayarak şekil verme, montaj için gerekli ölçüleri alma becerilerini kazandırmak amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Fokometrede lens ölçümü, farklı diyoptrilerde camları ölçme, aksını, optik merkezini ayarlama ve markürleme, elmasla cam çizimi ve kesimi, el taşında traşlayarak düz kenar formu verme, yüze göre çerçeve şeçimi, gözlük çerçevesini tanıma, tornavida ve pense kullanım teknikleri, manuel yöntem ve dijital Pupillametre ile Pd ve Ph tespiti, ölçülerin montajda kullanım yöntemleri, seçilen çerçevenin kişiye göre ayarlarını yapma, yüz ölçülerine göre camını traşlayarak tam çerçeveye monte etme.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Genel geometrik optik, temel fizik ve matematik bilgilerini kullanır.
|
-
|
2
|
Optisyenlik alanında temel düzey bilgiye sahip olur ve temel optik aletleri bilir.
|
-
|
3
|
Göz, göz anatomisi ve fizyolojisi, göz hastalıkları, görme optiği, görme sağlığı konularında bilgi sahibi olur.
|
-
|
4
|
Optisyenlikte gerekli olan temel bilgisayar bilgisine sahip olur ve alanıyla ilgili yazılımlarını kullanır.
|
-
|
5
|
Optisyenlik alanında temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahip olur.
|
-
|
6
|
Sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
|
-
|
7
|
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bilgi kaynaklarına ulaşır.
|
-
|
8
|
Görme cihazlarının reçeteye göre seçimini, hazırlanmasını ve hastaya satışını gerçekleştirir.
|
-
|
9
|
Gözlük, lensler, kontak lens, optik aletler ve az görme cihazları gibi temel görme cihazları hakkında bilgilere sahip olur.
|
-
|
10
|
Mesleki etik kuralların bilincine sahip olur.
|
-
|
11
|
Optisyenlikte kullanılan araç ve gereci tanımlar.
|
-
|
12
|
Optisyenlik alanındaki terminolojiyi bilir ve mesleğinde kullanır.
|
-
|
13
|
Optisyenlik alanındaki temel eksiklikleri, sorunları tespit eder ve çözüm yollarını arar.
|
-
|
14
|
Meslekle ilgili gelişmeleri takip edebilir ve çalışma alanına uygular.
|
-
|
15
|
Mesleki işletmelerin idari sorumluluğu ve yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olur.
|
-
|