ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    OPTİSYENLİKTE İŞLETME YÖNETİMİ OPT153 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Hizmet sunumu aşamalarını tanımlar.
    2-Gözlük kullanıcılarının tutumlarını değerlendirir.
    3-Gözlük kullanıcılarının tutumlarına karşı optisyenin sergilemesi gereken yaklaşımları uygular.
    4-Temel işletme kavramlarını ve sağlık yönetimi kavramlarını tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler1511010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3511010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011616
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   78
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,6 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı; giriş, amaç ve öğrenim hedefleri K1-Bölüm-1
    2 Hizmet sunumu aşamaları,gözlük kullanıcısını tanıma ve karşılama, dinleme ve ihtiyacı anlama K2-Bölüm-9
    3 Bilgilendirme ve doğru sunum K2-Bölüm-9
    4 Ürün takibi ve teslimi, ürün teslimi sonrası hizmet K2-Bölüm-9
    5 Hizmet sunum aşamaları ile ilgili örnekler K2-Bölüm-9
    6 İşletme yönü ile optisyenlik müessesesi, işletme çeşitleri K2-Bölüm-9
    7 İşletme çeşitleri K1-Bölüm-1
    8 Bir optisyenlik müessesesi nasıl açılır ve ürün temini K2-Bölüm-10
    9 Takım çalışmasının önemi, satış bölümü için tavsiyeler K2-Bölüm-10
    10 Hasta şikayetlerinin giderilmesi K2-Bölüm-10
    11 Gözlük satışında etik davranışlar K2-Bölüm-10
    12 Hasta takibi ve rekabet K2-Bölüm-10
    13 Ödevin sınıf içinde tartışılması
    14 Genel değerlendirme
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Sezen Tekin
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1.Tevfik,A.,&Özek,S.(2015). İşletmeye Giriş.(1.Baskı).Papatya Yayıncılık Eğitim,İstanbul.K2.Özdemir,E.,&Yarar,O.(2016). Temel Optisyenlik.(1.Baskı).Güneştıp Kitabevleri,Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Hizmet sunumunun, gözlük kullanıcısına yaklaşımın ve işletme kavramının öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Hizmet sunumu aşamaları, gözlük kullanıcına doğru yaklaşım, işletme açma ve ürün temini, hasta şikayetlerinin giderilmesi, hasta takibi ve rekabet
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Genel geometrik optik, temel fizik ve matematik bilgilerini kullanır. -
    2 Optisyenlik alanında temel düzey bilgiye sahip olur ve temel optik aletleri bilir. 5
    3 Göz, göz anatomisi ve fizyolojisi, göz hastalıkları, görme optiği, görme sağlığı konularında bilgi sahibi olur. -
    4 Optisyenlikte gerekli olan temel bilgisayar bilgisine sahip olur ve alanıyla ilgili yazılımlarını kullanır. -
    5 Optisyenlik alanında temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahip olur. -
    6 Sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. 5
    7 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bilgi kaynaklarına ulaşır. 5
    8 Görme cihazlarının reçeteye göre seçimini, hazırlanmasını ve hastaya satışını gerçekleştirir. 3
    9 Gözlük, lensler, kontak lens, optik aletler ve az görme cihazları gibi temel görme cihazları hakkında bilgilere sahip olur. -
    10 Mesleki etik kuralların bilincine sahip olur. 5
    11 Optisyenlikte kullanılan araç ve gereci tanımlar. -
    12 Optisyenlik alanındaki terminolojiyi bilir ve mesleğinde kullanır. 3
    13 Optisyenlik alanındaki temel eksiklikleri, sorunları tespit eder ve çözüm yollarını arar. 3
    14 Meslekle ilgili gelişmeleri takip edebilir ve çalışma alanına uygular. 4
    15 Mesleki işletmelerin idari sorumluluğu ve yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olur. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster