Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı; giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
|
K1-Bölüm-1
|
2
|
Hizmet sunumu aşamaları,gözlük kullanıcısını tanıma ve karşılama, dinleme ve ihtiyacı anlama
|
K2-Bölüm-9
|
3
|
Bilgilendirme ve doğru sunum
|
K2-Bölüm-9
|
4
|
Ürün takibi ve teslimi, ürün teslimi sonrası hizmet
|
K2-Bölüm-9
|
5
|
Hizmet sunum aşamaları ile ilgili örnekler
|
K2-Bölüm-9
|
6
|
İşletme yönü ile optisyenlik müessesesi, işletme çeşitleri
|
K2-Bölüm-9
|
7
|
İşletme çeşitleri
|
K1-Bölüm-1
|
8
|
Bir optisyenlik müessesesi nasıl açılır ve ürün temini
|
K2-Bölüm-10
|
9
|
Takım çalışmasının önemi, satış bölümü için tavsiyeler
|
K2-Bölüm-10
|
10
|
Hasta şikayetlerinin giderilmesi
|
K2-Bölüm-10
|
11
|
Gözlük satışında etik davranışlar
|
K2-Bölüm-10
|
12
|
Hasta takibi ve rekabet
|
K2-Bölüm-10
|
13
|
Ödevin sınıf içinde tartışılması
|
|
14
|
Genel değerlendirme
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Sezen Tekin
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.Tevfik,A.,&Özek,S.(2015). İşletmeye Giriş.(1.Baskı).Papatya Yayıncılık Eğitim,İstanbul.K2.Özdemir,E.,&Yarar,O.(2016). Temel Optisyenlik.(1.Baskı).Güneştıp Kitabevleri,Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Hizmet sunumunun, gözlük kullanıcısına yaklaşımın ve işletme kavramının öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Hizmet sunumu aşamaları, gözlük kullanıcına doğru yaklaşım, işletme açma ve ürün temini, hasta şikayetlerinin giderilmesi, hasta takibi ve rekabet
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Genel geometrik optik, temel fizik ve matematik bilgilerini kullanır.
|
-
|
2
|
Optisyenlik alanında temel düzey bilgiye sahip olur ve temel optik aletleri bilir.
|
5
|
3
|
Göz, göz anatomisi ve fizyolojisi, göz hastalıkları, görme optiği, görme sağlığı konularında bilgi sahibi olur.
|
-
|
4
|
Optisyenlikte gerekli olan temel bilgisayar bilgisine sahip olur ve alanıyla ilgili yazılımlarını kullanır.
|
-
|
5
|
Optisyenlik alanında temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahip olur.
|
-
|
6
|
Sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
|
5
|
7
|
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bilgi kaynaklarına ulaşır.
|
5
|
8
|
Görme cihazlarının reçeteye göre seçimini, hazırlanmasını ve hastaya satışını gerçekleştirir.
|
3
|
9
|
Gözlük, lensler, kontak lens, optik aletler ve az görme cihazları gibi temel görme cihazları hakkında bilgilere sahip olur.
|
-
|
10
|
Mesleki etik kuralların bilincine sahip olur.
|
5
|
11
|
Optisyenlikte kullanılan araç ve gereci tanımlar.
|
-
|
12
|
Optisyenlik alanındaki terminolojiyi bilir ve mesleğinde kullanır.
|
3
|
13
|
Optisyenlik alanındaki temel eksiklikleri, sorunları tespit eder ve çözüm yollarını arar.
|
3
|
14
|
Meslekle ilgili gelişmeleri takip edebilir ve çalışma alanına uygular.
|
4
|
15
|
Mesleki işletmelerin idari sorumluluğu ve yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olur.
|
5
|