ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    SAĞLIK SEKTÖRÜNDE ELEKTRONİK TİCARET KULLANIMI VE ETİĞİ OPT258 GÜZ-BAHAR 2+0 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Türkiye`de elektronik ticaret kavramı tanımlar.
    2-Web üzerinde pazarlama tekniklerini tanımlar.
    3-Türkiye`de elektronik ticaret etiğini tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler15166
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2511010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011818
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   76
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,53 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Elektronik ticaret temel kavramları ve kodlama ve sınıflama sistemleri K1: Bölüm 1
    2 İnternet alt yapısını ve kullanılan sistemleri K2: Bölüm 1
    3 Web üzerinden satış kavramı K1: Bölüm 1
    4 Web üzerinden pazarlama kavramı K1: Bölüm 2
    5 Türkiye`de elektronik ticaret K2: Bölüm 2
    6 Türkiye`de elektronik ticaret etiğini ve uygulamada temel prensipleri YK
    7 Elektronik ticarette, verilerin toplanması K1: Bölüm 2
    8 Sağlık sektöründe ticaret ve pazarlama alanında sosyal medya kullanımı K1: Bölüm 3
    9 Sağlık sektöründe mobil ticaret ve pazarlama alanında sosyal medya kullanılabilirliği K1: Bölüm 3
    10 Sağlık sektöründe kullanılan bilişim sistemleri, veri tabanı donanım ve yazılımları geliştirme metodolojileri K1: Bölüm 4
    11 Sağlık sektöründe kullanılan yazılımları K2: Bölüm 4
    12 Sağlık sektöründe elektronik ticarette kullanılan yazılımların geliştirme mantığı K1: Bölüm 5
    13 Sağlık sektöründe elektronik ticaret standartları K2: Bölüm 5
    14 Meslekle ilgili gelişmeler ve çalışma alanına uygulayabilirliği K1: Bölüm 6
    Ön Koşul Dersin ön koşulu bulunmamaktadır
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi İlker Kara
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr. İlker Kara

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Marangoz, M. (2009). İnternette Pazarlama, 1. Baskı, Beta Basım Yayım Evi, Ankara. K2: Aksoy, R. (2012). İnternet Ortamında Pazarlama , 3. Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
    Yardımcı Kitap YK: Kırcova, İ. (2002). İnternette Pazarlama, 1. Baskı, Beta Basım Yayım Evi, Ankara..
    Dersin Amacı Dersin temel hedefi; Sağlık sektöründe internet uygulamalarına ilişkin bilgi eksikliklerini gidererek, internet kullanılarak gerçekleştirilen pazarlama uygulamaları ile ilgili kavramları konularını ifade etmektir.
    Dersin İçeriği Öğrencilerin sağlık sektöründe elektronik ticaret ve pazarlama uygulamalarını tanımaları ve bir sağlık işletmesinde bu uygulamalarının işlevlerini nasıl yürütüldüğünü anlamaları.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Genel geometrik optik, temel fizik ve matematik bilgilerini kullanır. -
    2 Optisyenlik alanında temel düzey bilgiye sahip olur ve temel optik aletleri bilir. -
    3 Göz, göz anatomisi ve fizyolojisi, göz hastalıkları, görme optiği, görme sağlığı konularında bilgi sahibi olur. -
    4 Optisyenlikte gerekli olan temel bilgisayar bilgisine sahip olur ve alanıyla ilgili yazılımlarını kullanır. 4
    5 Optisyenlik alanında temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahip olur. 3
    6 Sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. -
    7 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bilgi kaynaklarına ulaşır. -
    8 Görme cihazlarının reçeteye göre seçimini, hazırlanmasını ve hastaya satışını gerçekleştirir. -
    9 Gözlük, lensler, kontak lens, optik aletler ve az görme cihazları gibi temel görme cihazları hakkında bilgilere sahip olur. -
    10 Mesleki etik kuralların bilincine sahip olur. -
    11 Optisyenlikte kullanılan araç ve gereci tanımlar. -
    12 Optisyenlik alanındaki terminolojiyi bilir ve mesleğinde kullanır. -
    13 Optisyenlik alanındaki temel eksiklikleri, sorunları tespit eder ve çözüm yollarını arar. -
    14 Meslekle ilgili gelişmeleri takip edebilir ve çalışma alanına uygular. -
    15 Mesleki işletmelerin idari sorumluluğu ve yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster