Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Elektronik ticaret temel kavramları ve kodlama ve sınıflama sistemleri
|
K1: Bölüm 1
|
2
|
İnternet alt yapısını ve kullanılan sistemleri
|
K2: Bölüm 1
|
3
|
Web üzerinden satış kavramı
|
K1: Bölüm 1
|
4
|
Web üzerinden pazarlama kavramı
|
K1: Bölüm 2
|
5
|
Türkiye`de elektronik ticaret
|
K2: Bölüm 2
|
6
|
Türkiye`de elektronik ticaret etiğini ve uygulamada temel prensipleri
|
YK
|
7
|
Elektronik ticarette, verilerin toplanması
|
K1: Bölüm 2
|
8
|
Sağlık sektöründe ticaret ve pazarlama alanında sosyal medya kullanımı
|
K1: Bölüm 3
|
9
|
Sağlık sektöründe mobil ticaret ve pazarlama alanında sosyal medya kullanılabilirliği
|
K1: Bölüm 3
|
10
|
Sağlık sektöründe kullanılan bilişim sistemleri, veri tabanı donanım ve yazılımları geliştirme metodolojileri
|
K1: Bölüm 4
|
11
|
Sağlık sektöründe kullanılan yazılımları
|
K2: Bölüm 4
|
12
|
Sağlık sektöründe elektronik ticarette kullanılan yazılımların geliştirme mantığı
|
K1: Bölüm 5
|
13
|
Sağlık sektöründe elektronik ticaret standartları
|
K2: Bölüm 5
|
14
|
Meslekle ilgili gelişmeler ve çalışma alanına uygulayabilirliği
|
K1: Bölüm 6
|
Ön Koşul
|
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi İlker Kara
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. İlker Kara
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Marangoz, M. (2009). İnternette Pazarlama, 1. Baskı, Beta Basım Yayım Evi, Ankara.
K2: Aksoy, R. (2012). İnternet Ortamında Pazarlama , 3. Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK: Kırcova, İ. (2002). İnternette Pazarlama, 1. Baskı, Beta Basım Yayım Evi, Ankara..
|
Dersin Amacı
|
Dersin temel hedefi; Sağlık sektöründe internet uygulamalarına ilişkin bilgi eksikliklerini gidererek, internet kullanılarak gerçekleştirilen pazarlama uygulamaları ile ilgili kavramları konularını ifade etmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Öğrencilerin sağlık sektöründe elektronik ticaret ve pazarlama uygulamalarını tanımaları ve bir sağlık işletmesinde bu uygulamalarının işlevlerini nasıl yürütüldüğünü anlamaları.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Genel geometrik optik, temel fizik ve matematik bilgilerini kullanır.
|
-
|
2
|
Optisyenlik alanında temel düzey bilgiye sahip olur ve temel optik aletleri bilir.
|
-
|
3
|
Göz, göz anatomisi ve fizyolojisi, göz hastalıkları, görme optiği, görme sağlığı konularında bilgi sahibi olur.
|
-
|
4
|
Optisyenlikte gerekli olan temel bilgisayar bilgisine sahip olur ve alanıyla ilgili yazılımlarını kullanır.
|
4
|
5
|
Optisyenlik alanında temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahip olur.
|
3
|
6
|
Sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
|
-
|
7
|
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bilgi kaynaklarına ulaşır.
|
-
|
8
|
Görme cihazlarının reçeteye göre seçimini, hazırlanmasını ve hastaya satışını gerçekleştirir.
|
-
|
9
|
Gözlük, lensler, kontak lens, optik aletler ve az görme cihazları gibi temel görme cihazları hakkında bilgilere sahip olur.
|
-
|
10
|
Mesleki etik kuralların bilincine sahip olur.
|
-
|
11
|
Optisyenlikte kullanılan araç ve gereci tanımlar.
|
-
|
12
|
Optisyenlik alanındaki terminolojiyi bilir ve mesleğinde kullanır.
|
-
|
13
|
Optisyenlik alanındaki temel eksiklikleri, sorunları tespit eder ve çözüm yollarını arar.
|
-
|
14
|
Meslekle ilgili gelişmeleri takip edebilir ve çalışma alanına uygular.
|
-
|
15
|
Mesleki işletmelerin idari sorumluluğu ve yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olur.
|
-
|