Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
|
|
2
|
Konuşma Kavramı: İletişim-Dil-Düşünce ve Konuşma ilişkisi
|
|
3
|
İletişimde Sözlü ve Yazılı Anlatımın Yeri
|
|
4
|
Konuşmanın Temel Ögeleri 1: Ses, Oluşumu ve Konuşma Organları
|
|
5
|
Konuşmanın Temel Ögeleri 2: Ses: Sesin Niteliği
|
|
6
|
Konuşmanın Temel Ögeleri 3: Diksiyon
|
|
7
|
Konuşmanın Temel Ögeleri 4: Diksiyon: Ton ve Tonlama (Entonasyon)
|
|
8
|
Konuşmanın Temel Ögeleri 5: Diksiyon: Vurgulama ve Durak
|
|
9
|
Konuşmanın Temel Ögeleri 6: Beden Dili
|
|
10
|
Konuşmanın Temel Ögeleri 7: Söyleyiş Kuralları ve Kusurları; Sözlü Anlatım Bozuklukları
|
|
11
|
Etkili Konuşma Planını Yapma
|
|
12
|
Ödev Sunumları
|
|
13
|
Ödev Sunumları
|
|
14
|
Ödev Sunumları
|
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr.Gör. Selma ARSLANTAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Öğr. Gör. Selma Arslantaş, Öğr. Gör. Pınar Harmancı, Öğr. Gör. Kamile Öner
|
Kaynaklar
|
1. Etkili ve Güzel Konuşma Sanatı, Ali Kaya, Eğitim Kitabevi, 2004
2. Konuşma Sanatı, Ertuğrul Yaman, Gazi Kitabevi Yay. Ankara, 2004.
3. Etkili ve Güzel Konuşma Teknikleri, Murat Baykızı, Kar Yayınları, Ekim 2005
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Açık, anlaşılır, doğru ve etkili bir biçimde sözlü anlatma beceri ve alışkanlığı kazanmaları; Türkçeyi kurallarına uygun olarak bilinçli, doğru ve özenli şekilde kullanmaları amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
Konuşma Kavramı: İletişim-Dil-Düşünce ve Konuşma ilişkisi
İletişimde Sözlü ve Yazılı Anlatımın Yeri
Konuşmanın Temel Ögeleri 1: Ses, Oluşumu ve Konuşma Organları
Konuşmanın Temel Ögeleri 2: Ses: Sesin Niteliği
Konuşmanın Temel Ögeleri 3: Diksiyon
Konuşmanın Temel Ögeleri 4: Diksiyon: Ton ve Tonlama (Entonasyon)
Konuşmanın Temel Ögeleri 5: Diksiyon: Vurgulama ve Durak
Konuşmanın Temel Ögeleri 6: Beden Dili
Konuşmanın Temel Ögeleri 7: Söyleyiş Kuralları ve Kusurları; Sözlü Anlatım Bozuklukları
Etkili Konuşma Planını Yapma
Ödev Sunumları
Ödev Sunumları
Ödev Sunumları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Evde Hasta Bakımı alanında edindiği bilgiler sayesinde gerekli verileri kullanarak, sorunları saptar, çözüme yönelik planlama-uygulama yapar ve çözüm önerileri geliştirir.
|
-
|
2
|
Etik değer ve ilkeler çerçevesinde bakım hizmeti sunar.
|
-
|
3
|
Evde Hasta Bakımı ile ilgili uygulamalarda yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine ve teknoloji kullanabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Evde Hasta Bakımı alanında edinmiş olduğu bilgi ve becerilerini doğru iletişim tekniklerini kullanarak, kişiler ve kurumlar arasında etkili iletişimi sağlar.
|
3
|
5
|
Yaşam boyu öğrenebilme becerilerine sahip bir birey olarak yenilikçi ve yaratıcı bir şekilde görevini yerine getirir.
|
-
|
6
|
Evde Bakım alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
|
-
|
7
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, halk sağlığı, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|
8
|
Evde Hasta Bakımı uygulamalarında ekip hizmeti yaklaşımıyla, ekiple iş birliği içerisinde hizmet verir.
|
3
|
9
|
Evde Hasta Bakım alanında bilgiye ulaşmak için gereken bilişim - iletişim teknolojilerini kullanır ve gelişmeleri takip eder.
|
3
|
10
|
Evde Hasta Bakım konusunda teknik deneyime sahip, bilgili, deneyimli, konusunda uzman ara insan gücü olarak ihtiyaç duyulan alanda hizmet verir.
|
-
|
11
|
Düşünce ve davranışlarıyla topluma örnek birey olur.
|
5
|
12
|
Hastaların fiziksel, ruhsal, sosyal ve ekonomik yönünü iyileştirici ve güçlendirici tedbirlerin alınmasını sağlar, bu yönlerde belirlenen gereksinimler doğrultusunda bakım verir.
|
-
|
13
|
Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için gerekli eğitsel faaliyetleri planlayabilir, gerekli eğitimleri verir ve toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlere katılır.
|
3
|
14
|
Sağlık bakım hizmeti sunumunda kalite yönetimini ve süreçlerine uygun olarak davranır.
|
-
|
15
|
Çocuk, engelli ve yaşlı gibi özel gereksinim grupları ile ilgili bakım ve bakıma katkı sağlayacak işlevleri yerine getirir.
|
-
|