ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    YENİLİK VE YARATICILIK EHB104 GÜZ 2+0 Fak./ Üni. S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yenilikçilik kültürünün önemini tanımlar.
    2-Yaratıcı düşünme tekniklerini sıralar.
    3-Yaratıcılık ve yenilik olgularını tanımlar.
    4-Örgüt düzeyinde yaratıcılık ve yenilikçiliği geliştiren sistem ve uygulamaları özetler.
    5-Yenilikçilik kültürünün özelliklerini tanır.
    6-Yeni ürün geliştirme sürecinin özelliklerini tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13113
    Ödevler2011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   78
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,6 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
    2 Yenilikçiliğin tanımı
    3 Bireysel yenilikçilik
    4 Örgütsel yenilikçilik
    5 Yönetsel Bir Süreç Olarak Yenilik Kavramı
    6 Yaratıcı Düşünme ve Sorun Çözme Teknikleri-Zihin Haritası, Beyin Fırtınası
    7 Yaratıcı Düşünme ve Sorun Çözme Teknikleri-Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
    8 Yaratıcı Düşünme ve Sorun Çözme Teknikleri;Balık Kılçığı, SWOT analizi
    9 Türk Kültürünün Özellikleri Açısından Yaratıcılık ve Yenilikçilik
    10 Türkiye`deki yenilikçilik örnekleri
    11 Dünyadaki yenilikçilik örnekleri
    12 İnovatif ürün geliştirme
    13 İnovatif ürün ticarileştirme
    14 Yenilik yönetiminin ve yenilikçiliğin değerlendirilmesi
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr.Gör. Selma ARSLANTAŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Öğr. Gör. Selma Arslantaş, Öğr. Gör. Pınar Harmancı, Öğr. Gör. Kamile Öner
    Kaynaklar 1.Gün Gün Drucker, P.F.Drucker, Mess Yayın, 2005.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Yenilik ve yaratıcılık kavramları ve yönetimi hakkında temel bilgi ve beceri kazandırmak ve yenilikçilik ve yaratıcılık yeteneğini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
    Dersin İçeriği Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri Yenilikçiliğin tanımı Bireysel yenilikçilik Örgütsel yenilikçilik Yönetsel Bir Süreç Olarak Yenilik Kavramı Yaratıcı Düşünme ve Sorun Çözme Teknikleri-Zihin Haritası, Beyin Fırtınası Yaratıcı Düşünme ve Sorun Çözme Teknikleri-Altı Şapkalı Düşünme Tekniği Yaratıcı Düşünme ve Sorun Çözme Teknikleri ?Balık Kılçığı, SWOT analizi Türk Kültürünün Özellikleri Açısından Yaratıcılık ve Yenilikçilik Türkiye?deki yenilikçilik örnekleri Dünyadaki yenilikçilik örnekleri İnovatif ürün geliştirme İnovatif ürün ticarileştirme Yenilik yönetiminin ve yenilikçiliğin değerlendirilmesi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Evde Hasta Bakımı alanında edindiği bilgiler sayesinde gerekli verileri kullanarak, sorunları saptar, çözüme yönelik planlama-uygulama yapar ve çözüm önerileri geliştirir. -
    2 Etik değer ve ilkeler çerçevesinde bakım hizmeti sunar. -
    3 Evde Hasta Bakımı ile ilgili uygulamalarda yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine ve teknoloji kullanabilme becerisine sahip olur. -
    4 Evde Hasta Bakımı alanında edinmiş olduğu bilgi ve becerilerini doğru iletişim tekniklerini kullanarak, kişiler ve kurumlar arasında etkili iletişimi sağlar. 5
    5 Yaşam boyu öğrenebilme becerilerine sahip bir birey olarak yenilikçi ve yaratıcı bir şekilde görevini yerine getirir. 5
    6 Evde Bakım alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. -
    7 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, halk sağlığı, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. -
    8 Evde Hasta Bakımı uygulamalarında ekip hizmeti yaklaşımıyla, ekiple iş birliği içerisinde hizmet verir. -
    9 Evde Hasta Bakım alanında bilgiye ulaşmak için gereken bilişim - iletişim teknolojilerini kullanır ve gelişmeleri takip eder. -
    10 Evde Hasta Bakım konusunda teknik deneyime sahip, bilgili, deneyimli, konusunda uzman ara insan gücü olarak ihtiyaç duyulan alanda hizmet verir. 3
    11 Düşünce ve davranışlarıyla topluma örnek birey olur. -
    12 Hastaların fiziksel, ruhsal, sosyal ve ekonomik yönünü iyileştirici ve güçlendirici tedbirlerin alınmasını sağlar, bu yönlerde belirlenen gereksinimler doğrultusunda bakım verir. -
    13 Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için gerekli eğitsel faaliyetleri planlayabilir, gerekli eğitimleri verir ve toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlere katılır. -
    14 Sağlık bakım hizmeti sunumunda kalite yönetimini ve süreçlerine uygun olarak davranır. -
    15 Çocuk, engelli ve yaşlı gibi özel gereksinim grupları ile ilgili bakım ve bakıma katkı sağlayacak işlevleri yerine getirir. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster