Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
|
|
2
|
Yenilikçiliğin tanımı
|
|
3
|
Bireysel yenilikçilik
|
|
4
|
Örgütsel yenilikçilik
|
|
5
|
Yönetsel Bir Süreç Olarak Yenilik Kavramı
|
|
6
|
Yaratıcı Düşünme ve Sorun Çözme Teknikleri-Zihin Haritası, Beyin Fırtınası
|
|
7
|
Yaratıcı Düşünme ve Sorun Çözme Teknikleri-Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
|
|
8
|
Yaratıcı Düşünme ve Sorun Çözme Teknikleri;Balık Kılçığı, SWOT analizi
|
|
9
|
Türk Kültürünün Özellikleri Açısından Yaratıcılık ve Yenilikçilik
|
|
10
|
Türkiye`deki yenilikçilik örnekleri
|
|
11
|
Dünyadaki yenilikçilik örnekleri
|
|
12
|
İnovatif ürün geliştirme
|
|
13
|
İnovatif ürün ticarileştirme
|
|
14
|
Yenilik yönetiminin ve yenilikçiliğin değerlendirilmesi
|
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr.Gör. Selma ARSLANTAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Öğr. Gör. Selma Arslantaş, Öğr. Gör. Pınar Harmancı, Öğr. Gör. Kamile Öner
|
Kaynaklar
|
1.Gün Gün Drucker, P.F.Drucker, Mess Yayın, 2005.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Yenilik ve yaratıcılık kavramları ve yönetimi hakkında temel bilgi ve beceri kazandırmak ve yenilikçilik ve yaratıcılık yeteneğini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
Yenilikçiliğin tanımı
Bireysel yenilikçilik
Örgütsel yenilikçilik
Yönetsel Bir Süreç Olarak Yenilik Kavramı
Yaratıcı Düşünme ve Sorun Çözme Teknikleri-Zihin Haritası, Beyin Fırtınası
Yaratıcı Düşünme ve Sorun Çözme Teknikleri-Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
Yaratıcı Düşünme ve Sorun Çözme Teknikleri ?Balık Kılçığı, SWOT analizi
Türk Kültürünün Özellikleri Açısından Yaratıcılık ve Yenilikçilik
Türkiye?deki yenilikçilik örnekleri
Dünyadaki yenilikçilik örnekleri
İnovatif ürün geliştirme
İnovatif ürün ticarileştirme
Yenilik yönetiminin ve yenilikçiliğin değerlendirilmesi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Evde Hasta Bakımı alanında edindiği bilgiler sayesinde gerekli verileri kullanarak, sorunları saptar, çözüme yönelik planlama-uygulama yapar ve çözüm önerileri geliştirir.
|
-
|
2
|
Etik değer ve ilkeler çerçevesinde bakım hizmeti sunar.
|
-
|
3
|
Evde Hasta Bakımı ile ilgili uygulamalarda yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine ve teknoloji kullanabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Evde Hasta Bakımı alanında edinmiş olduğu bilgi ve becerilerini doğru iletişim tekniklerini kullanarak, kişiler ve kurumlar arasında etkili iletişimi sağlar.
|
5
|
5
|
Yaşam boyu öğrenebilme becerilerine sahip bir birey olarak yenilikçi ve yaratıcı bir şekilde görevini yerine getirir.
|
5
|
6
|
Evde Bakım alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
|
-
|
7
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, halk sağlığı, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|
8
|
Evde Hasta Bakımı uygulamalarında ekip hizmeti yaklaşımıyla, ekiple iş birliği içerisinde hizmet verir.
|
-
|
9
|
Evde Hasta Bakım alanında bilgiye ulaşmak için gereken bilişim - iletişim teknolojilerini kullanır ve gelişmeleri takip eder.
|
-
|
10
|
Evde Hasta Bakım konusunda teknik deneyime sahip, bilgili, deneyimli, konusunda uzman ara insan gücü olarak ihtiyaç duyulan alanda hizmet verir.
|
3
|
11
|
Düşünce ve davranışlarıyla topluma örnek birey olur.
|
-
|
12
|
Hastaların fiziksel, ruhsal, sosyal ve ekonomik yönünü iyileştirici ve güçlendirici tedbirlerin alınmasını sağlar, bu yönlerde belirlenen gereksinimler doğrultusunda bakım verir.
|
-
|
13
|
Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için gerekli eğitsel faaliyetleri planlayabilir, gerekli eğitimleri verir ve toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlere katılır.
|
-
|
14
|
Sağlık bakım hizmeti sunumunda kalite yönetimini ve süreçlerine uygun olarak davranır.
|
-
|
15
|
Çocuk, engelli ve yaşlı gibi özel gereksinim grupları ile ilgili bakım ve bakıma katkı sağlayacak işlevleri yerine getirir.
|
5
|