Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
|
|
2
|
Davranış biçimleri nelerdir?
|
|
3
|
Savunma mekanizmaları nelerdir?
|
|
4
|
Krizin tanımı ve krize yol açan faktörler?
|
|
5
|
Krizin evreleri nelerdir ve kriz yönetimi?
|
|
6
|
Stres nedir?
|
|
7
|
Stresle başa çıkma yöntemleri
|
|
8
|
Öfkenin tanımı ve anlaşılması
|
|
9
|
Öfke ile baş etme yolları nelerdir?
|
|
10
|
Öfke yönetimi ve önemi
|
|
11
|
Duyguları ifade edebilmenin önemi ve yolları
|
|
12
|
Empati nedir ve önemi
|
|
13
|
Ölüm kavramı ve yas
|
|
14
|
Farklı gelişim dönemlerinde ölüm algısı
|
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Kamile ÖNER
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Öğr. Gör. Kamile ÖNER, Öğr. Gör. Pınar HARMANCI, Öğr. Gör. Selma ARSLANTAŞ
|
Kaynaklar
|
1. Dregrov, Atle. Çocuk, kayıplar ve yas, Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara, 2000.
2. Cüceloğlu Doğan. İçimizdeki Biz kalite bilincinin temeli, Geliştiren kitaplar dizisi, İstanbul.1996
|
Yardımcı Kitap
|
1. İletişim çatışmaları ve empati, Üstün DÖKMEN, remzi kitabevi, 2008
|
Dersin Amacı
|
Sağlık alanında insanlar arasında ortaya çıkabilecek kriz durumlarını yönetebilme ve insanlarda oluşabilecek öfke duygusunu kontrol edebilme becerileri hakkında farkındalık sağlamak ve bu becerileri kazandırmak amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Davranış biçimleri nelerdir?, Savunma mekanizmaları nelerdir?, Krizin tanımı ve krize yol açan faktörler?, Krizin evreleri nelerdir ve kriz yönetimi?
Stres nedir?, Stresle başa çıkma yöntemleri, Öfkenin tanımı ve anlaşılması , Öfke ile baş etme yolları nelerdir?, Öfke yönetimi ve önemi
Duyguları ifade edebilmenin önemi ve yolları, Empati nedir ve önemi, Ölüm kavramı ve yas, Farklı gelişim dönemlerinde ölüm algısı
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Evde Hasta Bakımı alanında edindiği bilgiler sayesinde gerekli verileri kullanarak, sorunları saptar, çözüme yönelik planlama-uygulama yapar ve çözüm önerileri geliştirir.
|
4
|
2
|
Etik değer ve ilkeler çerçevesinde bakım hizmeti sunar.
|
-
|
3
|
Evde Hasta Bakımı ile ilgili uygulamalarda yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine ve teknoloji kullanabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Evde Hasta Bakımı alanında edinmiş olduğu bilgi ve becerilerini doğru iletişim tekniklerini kullanarak, kişiler ve kurumlar arasında etkili iletişimi sağlar.
|
-
|
5
|
Yaşam boyu öğrenebilme becerilerine sahip bir birey olarak yenilikçi ve yaratıcı bir şekilde görevini yerine getirir.
|
-
|
6
|
Evde Bakım alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
|
-
|
7
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, halk sağlığı, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|
8
|
Evde Hasta Bakımı uygulamalarında ekip hizmeti yaklaşımıyla, ekiple iş birliği içerisinde hizmet verir.
|
4
|
9
|
Evde Hasta Bakım alanında bilgiye ulaşmak için gereken bilişim - iletişim teknolojilerini kullanır ve gelişmeleri takip eder.
|
-
|
10
|
Evde Hasta Bakım konusunda teknik deneyime sahip, bilgili, deneyimli, konusunda uzman ara insan gücü olarak ihtiyaç duyulan alanda hizmet verir.
|
-
|
11
|
Düşünce ve davranışlarıyla topluma örnek birey olur.
|
5
|
12
|
Hastaların fiziksel, ruhsal, sosyal ve ekonomik yönünü iyileştirici ve güçlendirici tedbirlerin alınmasını sağlar, bu yönlerde belirlenen gereksinimler doğrultusunda bakım verir.
|
4
|
13
|
Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için gerekli eğitsel faaliyetleri planlayabilir, gerekli eğitimleri verir ve toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlere katılır.
|
-
|
14
|
Sağlık bakım hizmeti sunumunda kalite yönetimini ve süreçlerine uygun olarak davranır.
|
-
|
15
|
Çocuk, engelli ve yaşlı gibi özel gereksinim grupları ile ilgili bakım ve bakıma katkı sağlayacak işlevleri yerine getirir.
|
-
|