ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    KRİZ YÖNETİMİ VE ÖFKE KONTROLÜ EHB206 GÜZ 2+0 Fak./ Üni. S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Davranış biçimlerini tanımlar.
    2-Kriz ve krizin evrelerinin tanımını yapar ve kriz yönetimini yürütür.
    3-Stres ve stresle baş etme yöntemlerini tanımlar ve uygular.
    4-Öfkeyi ve baş etmenin yollarını tanımlar ve öfke yönetimini yürütür.
    5-Empati becerisi gelişir ve uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13113
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   76
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,53 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
    2 Davranış biçimleri nelerdir?
    3 Savunma mekanizmaları nelerdir?
    4 Krizin tanımı ve krize yol açan faktörler?
    5 Krizin evreleri nelerdir ve kriz yönetimi?
    6 Stres nedir?
    7 Stresle başa çıkma yöntemleri
    8 Öfkenin tanımı ve anlaşılması
    9 Öfke ile baş etme yolları nelerdir?
    10 Öfke yönetimi ve önemi
    11 Duyguları ifade edebilmenin önemi ve yolları
    12 Empati nedir ve önemi
    13 Ölüm kavramı ve yas
    14 Farklı gelişim dönemlerinde ölüm algısı
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Kamile ÖNER
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Öğr. Gör. Kamile ÖNER, Öğr. Gör. Pınar HARMANCI, Öğr. Gör. Selma ARSLANTAŞ
    Kaynaklar 1. Dregrov, Atle. Çocuk, kayıplar ve yas, Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara, 2000. 2. Cüceloğlu Doğan. İçimizdeki Biz kalite bilincinin temeli, Geliştiren kitaplar dizisi, İstanbul.1996
    Yardımcı Kitap 1. İletişim çatışmaları ve empati, Üstün DÖKMEN, remzi kitabevi, 2008
    Dersin Amacı Sağlık alanında insanlar arasında ortaya çıkabilecek kriz durumlarını yönetebilme ve insanlarda oluşabilecek öfke duygusunu kontrol edebilme becerileri hakkında farkındalık sağlamak ve bu becerileri kazandırmak amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Davranış biçimleri nelerdir?, Savunma mekanizmaları nelerdir?, Krizin tanımı ve krize yol açan faktörler?, Krizin evreleri nelerdir ve kriz yönetimi? Stres nedir?, Stresle başa çıkma yöntemleri, Öfkenin tanımı ve anlaşılması , Öfke ile baş etme yolları nelerdir?, Öfke yönetimi ve önemi Duyguları ifade edebilmenin önemi ve yolları, Empati nedir ve önemi, Ölüm kavramı ve yas, Farklı gelişim dönemlerinde ölüm algısı
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Evde Hasta Bakımı alanında edindiği bilgiler sayesinde gerekli verileri kullanarak, sorunları saptar, çözüme yönelik planlama-uygulama yapar ve çözüm önerileri geliştirir. 4
    2 Etik değer ve ilkeler çerçevesinde bakım hizmeti sunar. -
    3 Evde Hasta Bakımı ile ilgili uygulamalarda yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine ve teknoloji kullanabilme becerisine sahip olur. -
    4 Evde Hasta Bakımı alanında edinmiş olduğu bilgi ve becerilerini doğru iletişim tekniklerini kullanarak, kişiler ve kurumlar arasında etkili iletişimi sağlar. -
    5 Yaşam boyu öğrenebilme becerilerine sahip bir birey olarak yenilikçi ve yaratıcı bir şekilde görevini yerine getirir. -
    6 Evde Bakım alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. -
    7 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, halk sağlığı, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. -
    8 Evde Hasta Bakımı uygulamalarında ekip hizmeti yaklaşımıyla, ekiple iş birliği içerisinde hizmet verir. 4
    9 Evde Hasta Bakım alanında bilgiye ulaşmak için gereken bilişim - iletişim teknolojilerini kullanır ve gelişmeleri takip eder. -
    10 Evde Hasta Bakım konusunda teknik deneyime sahip, bilgili, deneyimli, konusunda uzman ara insan gücü olarak ihtiyaç duyulan alanda hizmet verir. -
    11 Düşünce ve davranışlarıyla topluma örnek birey olur. 5
    12 Hastaların fiziksel, ruhsal, sosyal ve ekonomik yönünü iyileştirici ve güçlendirici tedbirlerin alınmasını sağlar, bu yönlerde belirlenen gereksinimler doğrultusunda bakım verir. 4
    13 Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için gerekli eğitsel faaliyetleri planlayabilir, gerekli eğitimleri verir ve toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlere katılır. -
    14 Sağlık bakım hizmeti sunumunda kalite yönetimini ve süreçlerine uygun olarak davranır. -
    15 Çocuk, engelli ve yaşlı gibi özel gereksinim grupları ile ilgili bakım ve bakıma katkı sağlayacak işlevleri yerine getirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster