Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Nörololojik muayene
|
K2, Bölüm 12
|
2
|
Bilinç bozuklukları ve uyku bozuklukları
|
K3, Bölüm 16
|
3
|
Mood ve Davranış Bozuklukları
|
K3, bölüm 16
|
4
|
Demans, Alzheimer hastalığı
|
K1-2, Bölüm 12
|
5
|
Serebrovasküler hastalıklar
|
K1-2-3, bölüm 16, bölüm 12
|
6
|
Parkinson hastalığı ve diğer hareket bozuklukları
|
K1-2 Bölüm 12
|
7
|
Demanslı ve Alzheimerli hastaya yaklaşım
|
K1-2, Bölüm 16
|
8
|
Kas Hastalıkları
|
K1-2, Bölüm 16
|
9
|
Nöromüsküler kavşak hastalıkları
|
K1-3, Bölüm 16
|
10
|
Sinir sistemi enfeksiyon Hastalıkları
|
K1-3, Bölüm 16
|
11
|
Kafa ve omurga Travmaları
|
K1-3, Bölüm 16
|
12
|
Baş ağrısı, Boyun ağrısı ve diğer ağrılı bozuklukları
|
K1-3, Bölüm 16
|
13
|
Baş dönmesi
|
K1-3, Bölüm 16
|
14
|
Görme ve işitme Bozuklukları
|
K1-3, Bölüm 16
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Mesut ULUDAĞ
|
Dersi Verenler
|
1-)Öğretim Görevlisi Mesut Uludağ
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Ders Notları
K2. Arıoğul S.(2006). Geriatri ve Gerontoloji. NM Medikal & Nobel Yayınevi. ANKARA
K3. Çavuşoğlu, H. (2002). Cecil Essentials of Medicine (Türkçe baskı), 5. Edisyon, Nobel Tıp Kitabevleri, ANKARA
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Nörolojik hastalıklar konusunda gerekli bilgi ve bu hastalıklarda bakım becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Sinir sisteminin anatomisi ve hareketin düzenlenmesi, Nörolojik muayene ve otonom sinir sistemi, Serebrovasküler hastalıklar, Demans oluşturan durumlar, Alzheimer, Demanslı ve Alzheimerli hastaya yaklaşım, Parkinson hastalığı, Epilepsi, Vitamin B 12 Eksikliği, Periferik nöropatiler
Baş Ağrıları (migren?), Multipl Skleroz, kas hastalıkları, Stupor ve Koma
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Evde Hasta Bakımı alanında edindiği bilgiler sayesinde gerekli verileri kullanarak, sorunları saptar, çözüme yönelik planlama-uygulama yapar ve çözüm önerileri geliştirir.
|
5
|
2
|
Etik değer ve ilkeler çerçevesinde bakım hizmeti sunar.
|
-
|
3
|
Evde Hasta Bakımı ile ilgili uygulamalarda yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine ve teknoloji kullanabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Evde Hasta Bakımı alanında edinmiş olduğu bilgi ve becerilerini doğru iletişim tekniklerini kullanarak, kişiler ve kurumlar arasında etkili iletişimi sağlar.
|
-
|
5
|
Yaşam boyu öğrenebilme becerilerine sahip bir birey olarak yenilikçi ve yaratıcı bir şekilde görevini yerine getirir.
|
-
|
6
|
Evde Bakım alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
|
4
|
7
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, halk sağlığı, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|
8
|
Evde Hasta Bakımı uygulamalarında ekip hizmeti yaklaşımıyla, ekiple iş birliği içerisinde hizmet verir.
|
-
|
9
|
Evde Hasta Bakım alanında bilgiye ulaşmak için gereken bilişim - iletişim teknolojilerini kullanır ve gelişmeleri takip eder.
|
-
|
10
|
Evde Hasta Bakım konusunda teknik deneyime sahip, bilgili, deneyimli, konusunda uzman ara insan gücü olarak ihtiyaç duyulan alanda hizmet verir.
|
-
|
11
|
Düşünce ve davranışlarıyla topluma örnek birey olur.
|
4
|
12
|
Hastaların fiziksel, ruhsal, sosyal ve ekonomik yönünü iyileştirici ve güçlendirici tedbirlerin alınmasını sağlar, bu yönlerde belirlenen gereksinimler doğrultusunda bakım verir.
|
-
|
13
|
Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için gerekli eğitsel faaliyetleri planlayabilir, gerekli eğitimleri verir ve toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlere katılır.
|
5
|
14
|
Sağlık bakım hizmeti sunumunda kalite yönetimini ve süreçlerine uygun olarak davranır.
|
4
|
15
|
Çocuk, engelli ve yaşlı gibi özel gereksinim grupları ile ilgili bakım ve bakıma katkı sağlayacak işlevleri yerine getirir.
|
-
|