Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
|
|
2
|
Sosyal Hizmet ile İlgili Temel Kavramlar, Tanımlar: Sosyal Refah, Sosyal Sigortalar, Sosyal Yardımlar...
|
|
3
|
Sosyal hizmetin tarihsel gelişimi
|
|
4
|
Bilim ve disiplin olarak sosyal hizmetler
|
|
5
|
Sosyal hizmetin mesleki nitelikleri
|
|
6
|
Sosyal hizmetin amaçları
|
|
7
|
Sosyal hizmetin işlevleri
|
|
8
|
Sosyal hizmetin ayırt edici özellikleri
|
|
9
|
Sosyal hizmet kurumları mevzuatı
|
|
10
|
5395 sayılı çocuk koruma kanunu ve önemi
|
|
11
|
Sosyal Hizmetin uygulama süreçleri (bilgi toplama)
|
|
12
|
Sosyal hizmetin uygulama süreçleri(sorunun belirlenmesi, değerlendirilmesi)
|
|
13
|
Sosyal hizmetin uygulama süreçleri (planlama, uygulama, değerlendirme ve sonuçlandırma)
|
|
14
|
Demokrasi, İnsan Hakları, Sosyal Adalet Açısından Sosyal Hizmetin Değerlendirilmesi ve Tanımlanması
|
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr.Gör. Selma ARSLANTAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Öğr. Gör. Selma Arslantaş, Öğr. Gör. Pınar Harmancı, Öğr. Gör. Kamile Öner
|
Kaynaklar
|
1.Sosyal Hizmete Giriş, Açıköğretim Yayınları, yazar: Aziz Şeker
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu derste sosyal hizmet konusunun önemi, tarihsel süreç içinde gelişimi, sosyal hizmet mevzuatını, demokrasi, insan hakları ve sosyal adalet kavramları açısından sosyal hizmetin değerlendirilebilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
Sosyal Hizmet ile İlgili Temel Kavramlar, Tanımlar: Sosyal Refah, Sosyal Sigortalar, Sosyal Yardımlar...
Sosyal hizmetin tarihsel gelişimi
Bilim ve disiplin olarak sosyal hizmetler
Sosyal hizmetin mesleki nitelikleri
Sosyal hizmetin amaçları
Sosyal hizmetin işlevleri
Sosyal hizmetin ayırt edici özellikleri
Sosyal hizmet kurumları mevzuatı
5395 sayılı çocuk koruma kanunu ve önemi
Sosyal Hizmetin uygulama süreçleri (bilgi toplama)
Sosyal hizmetin uygulama süreçleri(sorunun belirlenmesi, değerlendirilmesi)
Sosyal hizmetin uygulama süreçleri (planlama, uygulama, değerlendirme ve sonuçlandırma)
Demokrasi, İnsan Hakları, Sosyal Adalet Açısından Sosyal Hizmetin Değerlendirilmesi ve Tanımlanması
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Evde Hasta Bakımı alanında edindiği bilgiler sayesinde gerekli verileri kullanarak, sorunları saptar, çözüme yönelik planlama-uygulama yapar ve çözüm önerileri geliştirir.
|
-
|
2
|
Etik değer ve ilkeler çerçevesinde bakım hizmeti sunar.
|
-
|
3
|
Evde Hasta Bakımı ile ilgili uygulamalarda yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine ve teknoloji kullanabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Evde Hasta Bakımı alanında edinmiş olduğu bilgi ve becerilerini doğru iletişim tekniklerini kullanarak, kişiler ve kurumlar arasında etkili iletişimi sağlar.
|
-
|
5
|
Yaşam boyu öğrenebilme becerilerine sahip bir birey olarak yenilikçi ve yaratıcı bir şekilde görevini yerine getirir.
|
-
|
6
|
Evde Bakım alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
|
-
|
7
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, halk sağlığı, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
5
|
8
|
Evde Hasta Bakımı uygulamalarında ekip hizmeti yaklaşımıyla, ekiple iş birliği içerisinde hizmet verir.
|
4
|
9
|
Evde Hasta Bakım alanında bilgiye ulaşmak için gereken bilişim - iletişim teknolojilerini kullanır ve gelişmeleri takip eder.
|
-
|
10
|
Evde Hasta Bakım konusunda teknik deneyime sahip, bilgili, deneyimli, konusunda uzman ara insan gücü olarak ihtiyaç duyulan alanda hizmet verir.
|
-
|
11
|
Düşünce ve davranışlarıyla topluma örnek birey olur.
|
-
|
12
|
Hastaların fiziksel, ruhsal, sosyal ve ekonomik yönünü iyileştirici ve güçlendirici tedbirlerin alınmasını sağlar, bu yönlerde belirlenen gereksinimler doğrultusunda bakım verir.
|
4
|
13
|
Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için gerekli eğitsel faaliyetleri planlayabilir, gerekli eğitimleri verir ve toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlere katılır.
|
4
|
14
|
Sağlık bakım hizmeti sunumunda kalite yönetimini ve süreçlerine uygun olarak davranır.
|
-
|
15
|
Çocuk, engelli ve yaşlı gibi özel gereksinim grupları ile ilgili bakım ve bakıma katkı sağlayacak işlevleri yerine getirir.
|
-
|