Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
|
|
2
|
Hastanelerin tanımı ve sınıflandırması
|
|
3
|
Hastanelerin fonksiyonları
|
|
4
|
Hastanelerin kuruluş aşamaları
|
|
5
|
Hastane örgütlenme ve organizasyonu
|
|
6
|
Hastanelerde koordinasyon ve enformasyon sistemleri
|
|
7
|
Hastane yöneticiliği ve özellikleri
|
|
8
|
Hastanelerde insan kaynakları yönetimi
|
|
9
|
Hastane ve sağlık mevzuatı
|
|
10
|
Hastanelerde finansman yönetimi
|
|
11
|
Hastanelerde stratejik yönetim
|
|
12
|
Hastanelerde kalite yönetimi
|
|
13
|
Hastanelerde akreditasyon sistemi
|
|
14
|
Hastanelerde müşteri tanımı ve müşteri ilişkileri
|
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr.Gör. Selma ARSLANTAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Öğr. Gör. Selma Arslantaş, Öğr. Gör. Pınar Harmancı, Öğr. Gör. Kamile Öner
|
Kaynaklar
|
1. KIRAL H, Hastane İşletmeleri Yönetiminde Temel Bilgiler, SSYB Mesleki Öğrenim Genel Müdürlüğü, Ankara 1976
2.Özdilek Ş. , Akgün N. , Hastane İdaresi ve Organizasyonu, Ankara, 1970
3.Hayran O. , Sur H. ,hastane Yöneticiliği, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 1997
4.Ak B. , Hastane Yöneticiliği, Özkan Matbaacılık Sanayi, Ankara, 1990
4.Bilge F. A., Müşteri ilişkileri Yönetimi, Gazi Kitabevi, 1. Baskı, Ankara
5.Kavuncubaşı, Hastane ve Sağlık kurumları yönetimi Siyasal Kitapevi yayınları Ankara 2000,2. Baskı
6.Seçim H. , Hastane Yönetim ve Organizasyonu, Anadolu Üniversitesi, A.Ö.F. Yayınları, Eskişehir, 1985
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Hastane ve diğer sağlık kuruluşlarının organizasyonu ve işleyiş yapısının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
Hastanelerin tanımı ve sınıflandırması
Hastanelerin fonksiyonları
Hastanelerin kuruluş aşamaları
Hastane örgütlenme ve organizasyonu
Hastanelerde koordinasyon ve enformasyon sistemleri
Hastane yöneticiliği ve özellikleri
Hastanelerde insan kaynakları yönetimi
Hastane ve sağlık mevzuatı
Hastanelerde finansman yönetimi
Hastanelerde stratejik yönetim
Hastanelerde kalite yönetimi
Hastanelerde akreditasyon sistemi
Hastanelerde müşteri tanımı ve müşteri ilişkileri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Evde Hasta Bakımı alanında edindiği bilgiler sayesinde gerekli verileri kullanarak, sorunları saptar, çözüme yönelik planlama-uygulama yapar ve çözüm önerileri geliştirir.
|
-
|
2
|
Etik değer ve ilkeler çerçevesinde bakım hizmeti sunar.
|
-
|
3
|
Evde Hasta Bakımı ile ilgili uygulamalarda yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine ve teknoloji kullanabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Evde Hasta Bakımı alanında edinmiş olduğu bilgi ve becerilerini doğru iletişim tekniklerini kullanarak, kişiler ve kurumlar arasında etkili iletişimi sağlar.
|
5
|
5
|
Yaşam boyu öğrenebilme becerilerine sahip bir birey olarak yenilikçi ve yaratıcı bir şekilde görevini yerine getirir.
|
-
|
6
|
Evde Bakım alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
|
4
|
7
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, halk sağlığı, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|
8
|
Evde Hasta Bakımı uygulamalarında ekip hizmeti yaklaşımıyla, ekiple iş birliği içerisinde hizmet verir.
|
5
|
9
|
Evde Hasta Bakım alanında bilgiye ulaşmak için gereken bilişim - iletişim teknolojilerini kullanır ve gelişmeleri takip eder.
|
-
|
10
|
Evde Hasta Bakım konusunda teknik deneyime sahip, bilgili, deneyimli, konusunda uzman ara insan gücü olarak ihtiyaç duyulan alanda hizmet verir.
|
4
|
11
|
Düşünce ve davranışlarıyla topluma örnek birey olur.
|
-
|
12
|
Hastaların fiziksel, ruhsal, sosyal ve ekonomik yönünü iyileştirici ve güçlendirici tedbirlerin alınmasını sağlar, bu yönlerde belirlenen gereksinimler doğrultusunda bakım verir.
|
-
|
13
|
Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için gerekli eğitsel faaliyetleri planlayabilir, gerekli eğitimleri verir ve toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlere katılır.
|
4
|
14
|
Sağlık bakım hizmeti sunumunda kalite yönetimini ve süreçlerine uygun olarak davranır.
|
5
|
15
|
Çocuk, engelli ve yaşlı gibi özel gereksinim grupları ile ilgili bakım ve bakıma katkı sağlayacak işlevleri yerine getirir.
|
-
|