ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    FİZYOLOJİ EHB111 GÜZ 3+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Hücrenin yapısını ve fizyolojisini tanımlar.
    2-Kas fizyolojisini ve kasılma mekanizmalarını tanımlar.
    3-Kalbin çalışmasında etkili faktörleri açıklar.
    4-Solunumun düzenlenmesini tanımlar.
    5-Besinlerin sindirimindeki fonksiyonları tanımlar.
    6-Böbreklerin yapısı ve idrarın oluşumunda görev alan mekanizmaları tanımlar.
    7-Hormonların salgılanan yerlerini ve etki mekanizmalarını tanımlar.
    8-Sinir sistemi fizyolojisi ve organizasyonunu tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13226
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 20188
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   101
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,37 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
    2 Fizyolojinin temel kavramları
    3 Vücut sıvı sistemleri
    4 Hücre zarından geçiş
    5 Vücut kan fizyolojisi
    6 Kan fizyolojisi (kan grupları, immün sistem)
    7 Dolaşım fizyolojisi
    8 Solunum fizyolojisi
    9 Sinir fizyolojisi
    10 Otonom fizyolojisi
    11 Boşaltım fizyolojisi
    12 Sindirim fizyolojisi
    13 Endokrin fizyolojisi
    14 Özel Duyuların fizyolojisi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu ÖĞR. GÖR. SELMA ARSLANTAŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları ÖĞR. GÖR. SELMA ARSLANTAŞ, ÖĞR. GÖR. PINAR HARMANCI, ÖĞR. GÖR. KAMİLE ÖNER, ÖĞR. GÖR. YADİGAR ORDU
    Kaynaklar 2.Tıbbi Fizyoloji Guyton; Türkçe Çeviri; Prof. Dr. Hayrünisa Çavuşoğlu-Prof. Dr. Berrak Yeğen 11.Basım, 2007 3.Yakar K. Fizyoloji, Nobel Yayın Dağıtım LTD. ŞTİ., Yayın No: 81, Ankara, 2000.
    Yardımcı Kitap 1.YEĞEN, B. Ç. Yüksekokullar için Fizyoloji,3.Baskı, Yüce Yayım, 2016.
    Dersin Amacı Normal vücut fonksiyonlarının düzenlenişi ve altta yatan fizyolojik kontrol mekanizmaları hakkında temel bilgiler vermek amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri Fizyolojinin temel kavramları Vücut sıvı sistemleri Hücre zarından geçiş Vücut kan fizyolojisi Kan fizyolojisi (kan grupları, immün sistem) Dolaşım fizyolojisi Solunum fizyolojisi Sinir fizyolojisi Otonom fizyolojisi Boşaltım fizyolojisi Sindirim fizyolojisi Endokrin fizyolojisi Özel Duyuların fizyolojisi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Evde Hasta Bakımı alanında edindiği bilgiler sayesinde gerekli verileri kullanarak, sorunları saptar, çözüme yönelik planlama - uygulama yapar ve çözüm önerileri geliştirir. 5
    2 Etik değer ve ilkeler çerçevesinde bakım hizmeti sunar. -
    3 Evde Hasta Bakımı ile ilgili uygulamalarda yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine ve teknoloji kullanabilme becerisine sahip olur. -
    4 Evde Hasta Bakımı alanında edinmiş olduğu bilgi ve becerilerini doğru iletişim tekniklerini kullanarak, kişiler ve kurumlar arasında etkili iletişimi sağlar. -
    5 Yaşam boyu öğrenebilme becerilerine sahip bir birey olarak yenilikçi ve yaratıcı bir şekilde görevini yerine getirir. -
    6 Evde Bakım alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. -
    7 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, halk sağlığı, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. -
    8 Evde Hasta Bakımı uygulamalarında ekip hizmeti yaklaşımıyla, ekiple iş birliği içerisinde hizmet verir. -
    9 Evde Hasta Bakım alanında bilgiye ulaşmak için gereken bilişim - iletişim teknolojilerini kullanır ve gelişmeleri takip eder. -
    10 Evde Hasta Bakım konusunda teknik deneyime sahip, bilgili, deneyimli, konusunda uzman ara insan gücü olarak ihtiyaç duyulan alanda hizmet verir. 4
    11 Düşünce ve davranışlarıyla topluma örnek birey olur. -
    12 Hastaların fiziksel, ruhsal, sosyal ve ekonomik yönünü iyileştirici ve güçlendirici tedbirlerin alınmasını sağlar, bu yönlerde belirlenen gereksinimler doğrultusunda bakım verir. 4
    13 Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için gerekli eğitsel faaliyetleri planlayabilir, gerekli eğitimleri verir ve toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlere katılır. -
    14 Sağlık bakım hizmeti sunumunda kalite yönetimini ve süreçlerine uygun olarak davranır. -
    15 Çocuk, engelli ve yaşlı gibi özel gereksinim grupları ile ilgili bakım ve bakıma katkı sağlayacak işlevleri yerine getirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster