Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
|
|
2
|
Kronik hastalıkların tanımı; Kronik hastalıkların özellikleri, seyri ve evreleri
Türkiye`de Kronik Hastalıklar ve Risk Faktörleri Sıklığı
|
|
3
|
Kalp ve Periferik Vasküler Sistemin Tanınması
Kalp ve Periferik Vasküler Sistem Değişiklikleri
|
|
4
|
Kalp ve Damar Hastalıkları
|
|
5
|
Hipertansiyon
|
|
6
|
Obezite
|
|
7
|
Diabetes Mellitus (DM)
|
|
8
|
Solunum Sisteminin Tanınması
Solunum Sistem Değişiklikleri
|
|
9
|
Kronik Obstrüktif Akciğer Hastalığı (KOAH)
|
|
10
|
Gastrointestinal Sistemin Tanınması
Gastrointestinal Sistem Değişiklikleri
|
|
11
|
Gastrointestinal Sistem Hastalıkları
|
|
12
|
Kronik Böbrek Hastalıkları
|
|
13
|
Hematolojik Hastalıklar
|
|
14
|
Kan Hastalıklarında Evde Bakım
|
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Yadigar ORDU
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Öğr. Gör. Pınar HARMANCI, Öğr. Gör. Kamile ÖNER, Öğr. Gör. Selma ARSLANTAŞ
|
Kaynaklar
|
1. Durna, Z. (2012). Kronik Hastalıklar ve Bakım.
2. Fadıloğlu, Ç., Ertem, G., Şenuzun Aykar, F. (2013). Evde Sağlık ve Bakım. Göktuğ Basın Yayın ve Dağıtım. 1. Baskı, Amasya.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Kronik hastalıklar ile ilgili temel bilgi ve becerilerin kazandırılması, öğrencinin kronik hastalığı tanımlayabilmesi ve buna yönelik uygun bakımı planlayabilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Dersin tanımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri, Kronik hastalıkların tanımı; Kronik hastalıkların özellikleri, seyri ve evreleri
Türkiye`de Kronik Hastalıklar ve Risk Faktörleri Sıklığı, Kalp Yetmezlikleri , Koroner Arter Hastalıkları, Hipertansiyon, Periferik Damar Hastalıkları , Diabetes Mellitus ve Diğer Endokrin Hastalıklar , Gastrointetinal Sistemin Tanınması
Gastrointestinal Sistem Değişiklikleri , Gastrointestinal Sistemin Kronik Hastalıkları , Kronik Böbrek Hastalıkları , Hematolojik Hastalıklar , Kanser Türleri ve Bakımı
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Evde Hasta Bakımı alanında edindiği bilgiler sayesinde gerekli verileri kullanarak, sorunları saptar, çözüme yönelik planlama - uygulama yapar ve çözüm önerileri geliştirir.
|
5
|
2
|
Etik değer ve ilkeler çerçevesinde bakım hizmeti sunar.
|
-
|
3
|
Evde Hasta Bakımı ile ilgili uygulamalarda yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine ve teknoloji kullanabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Evde Hasta Bakımı alanında edinmiş olduğu bilgi ve becerilerini doğru iletişim tekniklerini kullanarak, kişiler ve kurumlar arasında etkili iletişimi sağlar.
|
3
|
5
|
Yaşam boyu öğrenebilme becerilerine sahip bir birey olarak yenilikçi ve yaratıcı bir şekilde görevini yerine getirir.
|
-
|
6
|
Evde Bakım alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
|
4
|
7
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, halk sağlığı, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|
8
|
Evde Hasta Bakımı uygulamalarında ekip hizmeti yaklaşımıyla, ekiple iş birliği içerisinde hizmet verir.
|
4
|
9
|
Evde Hasta Bakım alanında bilgiye ulaşmak için gereken bilişim - iletişim teknolojilerini kullanır ve gelişmeleri takip eder.
|
-
|
10
|
Evde Hasta Bakım konusunda teknik deneyime sahip, bilgili, deneyimli, konusunda uzman ara insan gücü olarak ihtiyaç duyulan alanda hizmet verir.
|
-
|
11
|
Düşünce ve davranışlarıyla topluma örnek birey olur.
|
3
|
12
|
Hastaların fiziksel, ruhsal, sosyal ve ekonomik yönünü iyileştirici ve güçlendirici tedbirlerin alınmasını sağlar, bu yönlerde belirlenen gereksinimler doğrultusunda bakım verir.
|
5
|
13
|
Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için gerekli eğitsel faaliyetleri planlayabilir, gerekli eğitimleri verir ve toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlere katılır.
|
3
|
14
|
Sağlık bakım hizmeti sunumunda kalite yönetimini ve süreçlerine uygun olarak davranır.
|
-
|
15
|
Çocuk, engelli ve yaşlı gibi özel gereksinim grupları ile ilgili bakım ve bakıma katkı sağlayacak işlevleri yerine getirir.
|
-
|