Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı, giriş, tanışma, ders işleniş planının açıklanması ve öğrenme hedeflerinin tanıtımı
|
|
2
|
Sunum nedir?, Sunuma nerede ve ne zaman ihtiyaç duyarız?, Sunumu oluşturan temel unsurlar ve dinleyiciler
|
|
3
|
Sunum heyecanı ve sunum heyecanı ile baş etme yöntemleri
|
|
4
|
Sunum tekniklerine giriş, sunum türleri, içerik hazırlanması
|
|
5
|
Sunum Hazırlanması
|
|
6
|
Sunumda Sesi ve Beden Dilini Etkin Kullanma
|
|
7
|
Görsellik, Şekli Kurallar, Sunum Anı ve Sık Yapılan Hatalar
|
|
8
|
Sunumda Soru Sorma ve Sunumun Kapanışı
|
|
9
|
Grup Sunumları İçin Konu Seçimi ve Araştırma Desteği
|
|
10
|
Grup Sunumları ve Değerlendirme
|
|
11
|
Grup Sunumları ve Değerlendirme
|
|
12
|
Grup Sunumları ve Değerlendirme
|
|
13
|
Grup Sunumları ve Değerlendirme
|
|
14
|
Grup Sunumları ve Değerlendirme
|
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Yadigar ORDU
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Öğr. Gör. Selma ARSLANTAŞ, Öğr. Gör. Pınar HARMANCI, Öğr. Gör. Kamile ÖNER
|
Kaynaklar
|
1. Gürüz, D., Temel Eğinli, A. (2013). Etkili Sunum Teknikleri. Detay Yayıncılık.
2. Morgan, Nick. Etkin Sunumlar. Optimist Yayın Dağıtım
3. Sarıdoğan, E. ( 2013). Toplantı ve Sunum Teknikleri. Papatya Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
İletişimde güzel konuşma sanatı ve sunum olgularının kapsamlı biçimlerde aktarılması hedeflenmektedir. Bu ders kapsamında öğrenciler grup çalışması yaparak; beden dilini tanıma, etkili konuşma, hitap, izleyiciyi tanıma gibi becerilere sahip olarak, kendi mesleki alanlarında etkin bir sunum hazırlama ve teknolojiyi de etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olması amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Dersin tanıtımı, giriş, tanışma, ders işleniş planının açıklanması ve öğrenme hedeflerinin tanıtımı, Sunum nedir?, Sunuma nerede ve ne zaman ihtiyaç duyarız?, Sunumu oluşturan temel unsurlar ve dinleyiciler, Sunum heyecanı ve sunum heyecanı ile baş etme yöntemleri , Sunum tekniklerine giriş, Sunum Öncesi Hazırlık, Planlama ( Giriş, Sunum Özeti, Kaynaklar ve Kapanış), İzleyici Tanımlamak, Sunum Ekibinin Ortak Dili, Sunum Araçları, Hiç Araç Olmadan Sunum Yapabilme Teknikleri, Sunum Anında Kriz Yönetimi ve Yaratıcılık, Spontane Konuşma Teknikleri ve Yaratıcılık, Grup Sunumları İçin Konu Seçimi ve Araştırma Desteği, Grup Sunumları ve Değerlendirme
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Evde Hasta Bakımı alanında edindiği bilgiler sayesinde gerekli verileri kullanarak, sorunları saptar, çözüme yönelik planlama-uygulama yapar ve çözüm önerileri geliştirir.
|
3
|
2
|
Etik değer ve ilkeler çerçevesinde bakım hizmeti sunar.
|
-
|
3
|
Evde Hasta Bakımı ile ilgili uygulamalarda yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine ve teknoloji kullanabilme becerisine sahip olur.
|
5
|
4
|
Evde Hasta Bakımı alanında edinmiş olduğu bilgi ve becerilerini doğru iletişim tekniklerini kullanarak, kişiler ve kurumlar arasında etkili iletişimi sağlar.
|
3
|
5
|
Yaşam boyu öğrenebilme becerilerine sahip bir birey olarak yenilikçi ve yaratıcı bir şekilde görevini yerine getirir.
|
-
|
6
|
Evde Bakım alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
|
-
|
7
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, halk sağlığı, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|
8
|
Evde Hasta Bakımı uygulamalarında ekip hizmeti yaklaşımıyla, ekiple iş birliği içerisinde hizmet verir.
|
3
|
9
|
Evde Hasta Bakım alanında bilgiye ulaşmak için gereken bilişim - iletişim teknolojilerini kullanır ve gelişmeleri takip eder.
|
5
|
10
|
Evde Hasta Bakım konusunda teknik deneyime sahip, bilgili, deneyimli, konusunda uzman ara insan gücü olarak ihtiyaç duyulan alanda hizmet verir.
|
-
|
11
|
Düşünce ve davranışlarıyla topluma örnek birey olur.
|
5
|
12
|
Hastaların fiziksel, ruhsal, sosyal ve ekonomik yönünü iyileştirici ve güçlendirici tedbirlerin alınmasını sağlar, bu yönlerde belirlenen gereksinimler doğrultusunda bakım verir.
|
-
|
13
|
Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için gerekli eğitsel faaliyetleri planlayabilir, gerekli eğitimleri verir ve toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlere katılır.
|
5
|
14
|
Sağlık bakım hizmeti sunumunda kalite yönetimini ve süreçlerine uygun olarak davranır.
|
-
|
15
|
Çocuk, engelli ve yaşlı gibi özel gereksinim grupları ile ilgili bakım ve bakıma katkı sağlayacak işlevleri yerine getirir.
|
-
|