Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı; giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
|
K1-Genel giriş
|
2
|
Yaşlılık ve Yaşlılık Sağlığı
|
K3-Bölüm-26 YK1-Bölüm-3
|
3
|
Geriatrik Sendromlar ve Bakımı
|
K2-Bölüm-7 YK1-Bölüm-9
|
4
|
Yaşlılarda Evde Bakım
|
K2-Bölüm-18-19 YK1-Bölüm-9
|
5
|
Engelli Bireylerin Bakımı
|
K1-Kısım-2-Bölüm-1
|
6
|
Doğum Öncesi ve Sonrası Evde Bakım
|
K1-Kısım-4-Bölüm-1
|
7
|
Yeni doğan Evde Bakım
|
K1-Kısım-3-Bölüm-11
|
8
|
Dünyada ve Türkiye`de Çocuk Sağlığı
|
K5-Bölüm-1
|
9
|
Çocukluk Dönemi Aşıları ve Bağışıklama
|
K5-Bölüm-12
|
10
|
Aile Planlaması ve Yöntemleri
|
K4-Bölüm22 YK1-Bölüm-38
|
11
|
İnvaziv Girişimleri Olan Hastalarda Evde Bakım
|
K1-Kısım-4-Bölüm-4
|
12
|
Evde İnfüzyon Tedavisi
|
K1-Kısım-5-Bölüm-2
|
13
|
Postoperatif Dönemdeki Hasta ve Bakımı
|
K3-Bölüm-25
|
14
|
Postoperatif Dönem Komplikasyonları ve Evde Bakım
|
K1-Kısım-4-Bölüm-2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Dr. Kamile ÖNER
|
Dersi Verenler
|
1-)Öğretim Görevlisi Dr. Kamile Öner
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Konak, Ş. (2016). Sosyal, Ruhsal ve Medikal Yönleriyle Evde Bakım. Kongre Kitapevi, Antalya
K2. Kapucu, S. (2019). Geriatri Hemşireliği. Hipokrat Kitapevi, Ankara.
K3. Akça Ay, F. (2016). Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler. 6. Baskı. Nobel Tıp Kitapevi, İstanbul.
K4. Taşkın, L. (2020). Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. 16. Baskı. Akademisyen Kitapevi, Ankara.
K5. Conk, Z., Başbakkal, Z., Bal Yılmaz, H., Bolışık, B. (2018). Pediatri Hemşireliği. 2. Basım. Akademisyen Kitapevi, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Craven, R.F., Hirnle, C., Jensen, S. (2015). Fundamentals of Nursing. Lippincot, Williams&Wilkons.
|
Dersin Amacı
|
Kadın, çocuk ve toplumda yaşayan diğer bireylerin (yaşlı, engelli, evde devamlı bakım alan) ve ailelerinin gereksinim duydukları bakım hizmetlerini tanımlama, uygulama ve değerlendirmeyi kazandırmayı amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Yaşlılık ve yaşlılık sağlığının incelenmesi, geriatrik sendromlar ve bakımı, yaşlılarda evde bakım, engelli bireylerin bakımı, doğum öncesinde ve sonrasında evde bakım, yeni doğan evde bakımı, Dünyada ve Türkiye`de çocuk sağlığı, çocukluk dönemi aşıları ve bağışıklama, aile planlaması ve yöntemleri, invaziv girişimleri olan hastalarda evde bakım, evde infüzyon tedavisi, postoperatif döenmdeki hasta ve bakımı, postoperatif dönem komplikasyonları ve evde bakım
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Evde Hasta Bakımı alanında edindiği bilgiler sayesinde gerekli verileri kullanarak, sorunları saptar, çözüme yönelik planlama-uygulama yapar ve çözüm önerileri geliştirir.
|
5
|
2
|
Etik değer ve ilkeler çerçevesinde bakım hizmeti sunar.
|
-
|
3
|
Evde Hasta Bakımı ile ilgili uygulamalarda yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine ve teknoloji kullanabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Evde Hasta Bakımı alanında edinmiş olduğu bilgi ve becerilerini doğru iletişim tekniklerini kullanarak, kişiler ve kurumlar arasında etkili iletişimi sağlar.
|
3
|
5
|
Yaşam boyu öğrenebilme becerilerine sahip bir birey olarak yenilikçi ve yaratıcı bir şekilde görevini yerine getirir.
|
-
|
6
|
Evde Bakım alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
|
5
|
7
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, halk sağlığı, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|
8
|
Evde Hasta Bakımı uygulamalarında ekip hizmeti yaklaşımıyla, ekiple iş birliği içerisinde hizmet verir.
|
4
|
9
|
Evde Hasta Bakım alanında bilgiye ulaşmak için gereken bilişim - iletişim teknolojilerini kullanır ve gelişmeleri takip eder.
|
-
|
10
|
Evde Hasta Bakım konusunda teknik deneyime sahip, bilgili, deneyimli, konusunda uzman ara insan gücü olarak ihtiyaç duyulan alanda hizmet verir.
|
4
|
11
|
Düşünce ve davranışlarıyla topluma örnek birey olur.
|
-
|
12
|
Hastaların fiziksel, ruhsal, sosyal ve ekonomik yönünü iyileştirici ve güçlendirici tedbirlerin alınmasını sağlar, bu yönlerde belirlenen gereksinimler doğrultusunda bakım verir.
|
-
|
13
|
Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için gerekli eğitsel faaliyetleri planlayabilir, gerekli eğitimleri verir ve toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlere katılır.
|
3
|
14
|
Sağlık bakım hizmeti sunumunda kalite yönetimini ve süreçlerine uygun olarak davranır.
|
-
|
15
|
Çocuk, engelli ve yaşlı gibi özel gereksinim grupları ile ilgili bakım ve bakıma katkı sağlayacak işlevleri yerine getirir.
|
4
|