ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Hasta Bakım İlke ve Uygulamaları IV EHB107 BAHAR 0+8 Z 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bakım ihtiyacı olan bireylerin sağlık ve sosyal sorunlarını değerlendirir.
    2-Bakım ihtiyacı olan bireylerin bakım gereksinimlerini listeler.
    3-Yaşlılığı etkileyen faktörleri ve bu süreçle ilgili değişimi değerlendirir.
    4-Bakım uygulamalarını ekiple uyumlu bir şekilde yürütür.
    5-Bakım gereksinimi olan bireye ait kayıtları düzenler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)148112
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4012525
    Uygulama Değerlendirme 6023060
    Toplam İş Yükü(Saat)   239
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,97 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri K1-Genel Giriş
    2 İlgili sağlık kurum ve kuruluşlarının birimleri, diğer uygulama alanları ve sahada eğitim K1-Bölüm-26
    3 İlgili sağlık kurum ve kuruluşlarının birimleri, diğer uygulama alanları ve sahada eğitim K2-Bölüm-7
    4 İlgili sağlık kurum ve kuruluşlarının birimleri, diğer uygulama alanları ve sahada eğitim K2-Bölüm-18-19
    5 İlgili sağlık kurum ve kuruluşlarının birimleri, diğer uygulama alanları ve sahada eğitim K1-Bölüm-1
    6 İlgili sağlık kurum ve kuruluşlarının birimleri, diğer uygulama alanları ve sahada eğitim K1-Bölüm-1
    7 İlgili sağlık kurum ve kuruluşlarının birimleri, diğer uygulama alanları ve sahada eğitim K1-Bölüm-11
    8 İlgili sağlık kurum ve kuruluşlarının birimleri, diğer uygulama alanları ve sahada eğitim K5-Bölüm-1
    9 İlgili sağlık kurum ve kuruluşlarının birimleri, diğer uygulama alanları ve sahada eğitim K5-Bölüm-12
    10 İlgili sağlık kurum ve kuruluşlarının birimleri, diğer uygulama alanları ve sahada eğitim K4-Bölüm-22
    11 İlgili sağlık kurum ve kuruluşlarının birimleri, diğer uygulama alanları ve sahada eğitim K1-Bölüm-4
    12 İlgili sağlık kurum ve kuruluşlarının birimleri, diğer uygulama alanları ve sahada eğitim K1-Bölüm-2
    13 İlgili sağlık kurum ve kuruluşlarının birimleri, diğer uygulama alanları ve sahada eğitim K3-Bölüm-25
    14 İlgili sağlık kurum ve kuruluşlarının birimleri, diğer uygulama alanları ve sahada eğitim K1-Bölüm-2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Mesut ULUDAĞ
    Dersi Verenler

    1-)Öğretim Görevlisi Mesut Uludağ

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Konak, Ş. (2016). Sosyal, Ruhsal ve Medikal Yönleriyle Evde Bakım. Kongre Kitapevi, Antalya. K2. Kapucu, S. (2019). Geriatri Hemşireliği. Hipokrat Kitapevi, Ankara. K3. Akça Ay, F. (2016). Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler. 6. Baskı. Nobel Tıp Kitapevi, İstanbul. K4. Taşkıni L. (2020). Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. 16. Baskı. Akademisyen Yayınevi, Ankara. K5. Conk, Z., Başbakkal, Z., Bal Yılmaz, H., Bolışık, B. (2018). Pediatri Hemşireliği. 2. Basım. Akademisyen Kitapevi, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Toplumdaki bireylerin (yaşlı, engelli, devamlı evde bakım hizmeti alan) gereksinim duydukları hizmetleri tanımlama, bu hizmetleri planlama, uygulama ve girişimlerini değerlendirmeyi kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği İlgili sağlık kurum ve kuruluşlarının birimleri, diğer uygulama alanları ve sahada eğitim.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Evde Hasta Bakımı alanında edindiği bilgiler sayesinde gerekli verileri kullanarak, sorunları saptar, çözüme yönelik planlama-uygulama yapar ve çözüm önerileri geliştirir. 5
    2 Etik değer ve ilkeler çerçevesinde bakım hizmeti sunar. 3
    3 Evde Hasta Bakımı ile ilgili uygulamalarda yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine ve teknoloji kullanabilme becerisine sahip olur. -
    4 Evde Hasta Bakımı alanında edinmiş olduğu bilgi ve becerilerini doğru iletişim tekniklerini kullanarak, kişiler ve kurumlar arasında etkili iletişimi sağlar. 4
    5 Yaşam boyu öğrenebilme becerilerine sahip bir birey olarak yenilikçi ve yaratıcı bir şekilde görevini yerine getirir. 4
    6 Evde Bakım alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. 5
    7 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, halk sağlığı, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. 3
    8 Evde Hasta Bakımı uygulamalarında ekip hizmeti yaklaşımıyla, ekiple iş birliği içerisinde hizmet verir. 5
    9 Evde Hasta Bakım alanında bilgiye ulaşmak için gereken bilişim - iletişim teknolojilerini kullanır ve gelişmeleri takip eder. -
    10 Evde Hasta Bakım konusunda teknik deneyime sahip, bilgili, deneyimli, konusunda uzman ara insan gücü olarak ihtiyaç duyulan alanda hizmet verir. -
    11 Düşünce ve davranışlarıyla topluma örnek birey olur. 5
    12 Hastaların fiziksel, ruhsal, sosyal ve ekonomik yönünü iyileştirici ve güçlendirici tedbirlerin alınmasını sağlar, bu yönlerde belirlenen gereksinimler doğrultusunda bakım verir. 5
    13 Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için gerekli eğitsel faaliyetleri planlayabilir, gerekli eğitimleri verir ve toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlere katılır. 3
    14 Sağlık bakım hizmeti sunumunda kalite yönetimini ve süreçlerine uygun olarak davranır. -
    15 Çocuk, engelli ve yaşlı gibi özel gereksinim grupları ile ilgili bakım ve bakıma katkı sağlayacak işlevleri yerine getirir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster