ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Hasta Bakım İlke ve Uygulamaları IV EHB107 BAHAR 0+8 Z 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yaşlı bireylerin sağlık durumları, olası ve mevcut sağlık gereksinimleri listeler.
    2-Engelli bireylerin evde bakım uygulamalarını düzenler.
    3-Doğum öncesi, sonrası kadın sağlığını ve yeni doğan sağlık bakımını planlar.
    4-Çocuk sağlığı hizmetlerini ve çocuklarda aşılama, bağışıklama uygulamalarını planlar.
    5-Evde invaziv ve infüzyon tedavisi olan bireylerin evde bakım gereksinimleri uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)148112
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13565
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2512020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012525
    Diğer 2511515
    Toplam İş Yükü(Saat)   237
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,9 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri K1-Genel giriş
    2 Yaşlılık ve Yaşlılık Sağlığı Uygulamaları K1-Bölüm 26 YK1-Bölüm-3
    3 Geriatrik Uygulamalar K2-Bölüm-7 YK1-Bölüm-9
    4 Yaşlılarda Evde Bakım Uygulamaları K2-Bölüm-18-19 YK1-Bölüm-9
    5 Engelli Bireylerin Evde Bakımına Yönelik Uygulamalar K1-Kısım-2-Bölüm-1
    6 Doğum Öncesi ve Sonrası Evde Bakım Uygulamaları K1-Kısım-4-Bölüm-1
    7 Yeni doğan Evde Bakım Uygulamaları K1-Kısım-3-Bölüm-11
    8 Çocuk Sağlığı Uygulamaları K5-Bölüm-1
    9 Çocukluk Dönemi Aşılama ve Bağışıklama Uygulamaları K5-Bölüm-12
    10 Aile Planlaması ve Yöntemlerine Yönelik Uygulamalar K4-Bölüm-22 YK1-Bölüm-38
    11 İnvaziv Girişimleri Olan Hastalarda Evde Bakım Uygulamaları K1-Kısım-4-Bölüm-4
    12 Evde İnfüzyon Tedavisine Yönelik Uygulamalar K1-Kısım-5-Bölüm-2
    13 Postoperatif Dönem Hasta Bakım Uygulamaları K3-Bölüm-25
    14 Postoperatif Dönem Evde Hasta Bakım Uygulamaları K1-Kısım-4-Bölüm-2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Huri Seval Gönderen Çakmak
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr. Huri Seval Gönderen Çakmak

    Ders Yardımcıları Öğr. Gör. Yadigar ORDU, Öğr. Gör. Kamile ÖNER, Öğr. Gör. Selma ARSLANTAŞ
    Kaynaklar K1. Konak, Ş. (2016). Sosyal, Ruhsal ve Medikal Yönleriyle Evde Bakım. Kongre Kitapevi, Antalya. K2. Kapucu, S. (2019). Geriatri Hemşireliği. Hipokrat Kitapevi, Ankara. K3. Akça Ay, F. (2016). Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler. 6. Baskı. Nobel Tıp Kitapevi, İstanbul. K4. Taşkıni L. (2020). Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. 16. Baskı. Akademisyen Yayınevi, Ankara. K5. Conk, Z., Başbakkal, Z., Bal Yılmaz, H., Bolışık, B. (2018). Pediatri Hemşireliği. 2. Basım. Akademisyen Kitapevi, Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1. Craven, R.F., Hirnle, C., Jensen, S. (2015). Fundamentals of Nursing. Lippincot, Williams&Wilkons.
    Dersin Amacı Kadın, çocuk ve toplumda yaşayan diğer bireylerin (yaşlı, engelli, devamlı evde bakım hizmeti alan) gereksinim duydukları hizmetleri tanımlama, bu hizmetleri planlama, uygulama ve girişimlerini değerlendirmeyi kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Yaşlılık ve yaşlılık sağlığı uygulamaları, geriatrik uygulamalar, yaşlılarda evde bakım uygulamaları, engelli bireylerin evde bakımına yönelik uygulamalar, doğum öncesi ve sonrası evde bakım uygulamaları, yeni doğan evde bakım uygulamaları, çocuk sağlığı uygulamaları, çocukluk dönemi aşılama ve bağışıklama uygulamaları, aile planlaması ve yöntemlerine yönelik uygulamalar, invaziv girişimleri olan hastalarda evde bakım uygulamaları, evde infüzyon tedavisine yönelik uygulamalar, postoperatif dönem hasta bakım uygulamaları, postoperatif dönem evde hasta bakım uygulamaları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Evde Hasta Bakımı alanında edindiği bilgiler sayesinde gerekli verileri kullanarak, sorunları saptar, çözüme yönelik planlama-uygulama yapar ve çözüm önerileri geliştirir. 5
    2 Etik değer ve ilkeler çerçevesinde bakım hizmeti sunar. 3
    3 Evde Hasta Bakımı ile ilgili uygulamalarda yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine ve teknoloji kullanabilme becerisine sahip olur. -
    4 Evde Hasta Bakımı alanında edinmiş olduğu bilgi ve becerilerini doğru iletişim tekniklerini kullanarak, kişiler ve kurumlar arasında etkili iletişimi sağlar. 4
    5 Yaşam boyu öğrenebilme becerilerine sahip bir birey olarak yenilikçi ve yaratıcı bir şekilde görevini yerine getirir. 4
    6 Evde Bakım alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. 5
    7 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, halk sağlığı, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. 3
    8 Evde Hasta Bakımı uygulamalarında ekip hizmeti yaklaşımıyla, ekiple iş birliği içerisinde hizmet verir. 5
    9 Evde Hasta Bakım alanında bilgiye ulaşmak için gereken bilişim - iletişim teknolojilerini kullanır ve gelişmeleri takip eder. -
    10 Evde Hasta Bakım konusunda teknik deneyime sahip, bilgili, deneyimli, konusunda uzman ara insan gücü olarak ihtiyaç duyulan alanda hizmet verir. -
    11 Düşünce ve davranışlarıyla topluma örnek birey olur. 5
    12 Hastaların fiziksel, ruhsal, sosyal ve ekonomik yönünü iyileştirici ve güçlendirici tedbirlerin alınmasını sağlar, bu yönlerde belirlenen gereksinimler doğrultusunda bakım verir. 5
    13 Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için gerekli eğitsel faaliyetleri planlayabilir, gerekli eğitimleri verir ve toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlere katılır. 3
    14 Sağlık bakım hizmeti sunumunda kalite yönetimini ve süreçlerine uygun olarak davranır. -
    15 Çocuk, engelli ve yaşlı gibi özel gereksinim grupları ile ilgili bakım ve bakıma katkı sağlayacak işlevleri yerine getirir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster