Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
|
K1-Genel giriş
|
2
|
Yaşlılık ve Yaşlılık Sağlığı Uygulamaları
|
K1-Bölüm 26 YK1-Bölüm-3
|
3
|
Geriatrik Uygulamalar
|
K2-Bölüm-7 YK1-Bölüm-9
|
4
|
Yaşlılarda Evde Bakım Uygulamaları
|
K2-Bölüm-18-19 YK1-Bölüm-9
|
5
|
Engelli Bireylerin Evde Bakımına Yönelik Uygulamalar
|
K1-Kısım-2-Bölüm-1
|
6
|
Doğum Öncesi ve Sonrası Evde Bakım Uygulamaları
|
K1-Kısım-4-Bölüm-1
|
7
|
Yeni doğan Evde Bakım Uygulamaları
|
K1-Kısım-3-Bölüm-11
|
8
|
Çocuk Sağlığı Uygulamaları
|
K5-Bölüm-1
|
9
|
Çocukluk Dönemi Aşılama ve Bağışıklama Uygulamaları
|
K5-Bölüm-12
|
10
|
Aile Planlaması ve Yöntemlerine Yönelik Uygulamalar
|
K4-Bölüm-22 YK1-Bölüm-38
|
11
|
İnvaziv Girişimleri Olan Hastalarda Evde Bakım Uygulamaları
|
K1-Kısım-4-Bölüm-4
|
12
|
Evde İnfüzyon Tedavisine Yönelik Uygulamalar
|
K1-Kısım-5-Bölüm-2
|
13
|
Postoperatif Dönem Hasta Bakım Uygulamaları
|
K3-Bölüm-25
|
14
|
Postoperatif Dönem Evde Hasta Bakım Uygulamaları
|
K1-Kısım-4-Bölüm-2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Huri Seval Gönderen Çakmak
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Huri Seval Gönderen Çakmak
|
Ders Yardımcıları
|
Öğr. Gör. Yadigar ORDU, Öğr. Gör. Kamile ÖNER, Öğr. Gör. Selma ARSLANTAŞ
|
Kaynaklar
|
K1. Konak, Ş. (2016). Sosyal, Ruhsal ve Medikal Yönleriyle Evde Bakım. Kongre Kitapevi, Antalya.
K2. Kapucu, S. (2019). Geriatri Hemşireliği. Hipokrat Kitapevi, Ankara.
K3. Akça Ay, F. (2016). Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler. 6. Baskı. Nobel Tıp Kitapevi, İstanbul.
K4. Taşkıni L. (2020). Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. 16. Baskı. Akademisyen Yayınevi, Ankara.
K5. Conk, Z., Başbakkal, Z., Bal Yılmaz, H., Bolışık, B. (2018). Pediatri Hemşireliği. 2. Basım. Akademisyen Kitapevi, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Craven, R.F., Hirnle, C., Jensen, S. (2015). Fundamentals of Nursing. Lippincot, Williams&Wilkons.
|
Dersin Amacı
|
Kadın, çocuk ve toplumda yaşayan diğer bireylerin (yaşlı, engelli, devamlı evde bakım hizmeti alan) gereksinim duydukları hizmetleri tanımlama, bu hizmetleri planlama, uygulama ve girişimlerini değerlendirmeyi kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Yaşlılık ve yaşlılık sağlığı uygulamaları, geriatrik uygulamalar, yaşlılarda evde bakım uygulamaları, engelli bireylerin evde bakımına yönelik uygulamalar, doğum öncesi ve sonrası evde bakım uygulamaları, yeni doğan evde bakım uygulamaları, çocuk sağlığı uygulamaları, çocukluk dönemi aşılama ve bağışıklama uygulamaları, aile planlaması ve yöntemlerine yönelik uygulamalar, invaziv girişimleri olan hastalarda evde bakım uygulamaları, evde infüzyon tedavisine yönelik uygulamalar, postoperatif dönem hasta bakım uygulamaları, postoperatif dönem evde hasta bakım uygulamaları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Evde Hasta Bakımı alanında edindiği bilgiler sayesinde gerekli verileri kullanarak, sorunları saptar, çözüme yönelik planlama-uygulama yapar ve çözüm önerileri geliştirir.
|
5
|
2
|
Etik değer ve ilkeler çerçevesinde bakım hizmeti sunar.
|
3
|
3
|
Evde Hasta Bakımı ile ilgili uygulamalarda yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine ve teknoloji kullanabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Evde Hasta Bakımı alanında edinmiş olduğu bilgi ve becerilerini doğru iletişim tekniklerini kullanarak, kişiler ve kurumlar arasında etkili iletişimi sağlar.
|
4
|
5
|
Yaşam boyu öğrenebilme becerilerine sahip bir birey olarak yenilikçi ve yaratıcı bir şekilde görevini yerine getirir.
|
4
|
6
|
Evde Bakım alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
|
5
|
7
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, halk sağlığı, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
3
|
8
|
Evde Hasta Bakımı uygulamalarında ekip hizmeti yaklaşımıyla, ekiple iş birliği içerisinde hizmet verir.
|
5
|
9
|
Evde Hasta Bakım alanında bilgiye ulaşmak için gereken bilişim - iletişim teknolojilerini kullanır ve gelişmeleri takip eder.
|
-
|
10
|
Evde Hasta Bakım konusunda teknik deneyime sahip, bilgili, deneyimli, konusunda uzman ara insan gücü olarak ihtiyaç duyulan alanda hizmet verir.
|
-
|
11
|
Düşünce ve davranışlarıyla topluma örnek birey olur.
|
5
|
12
|
Hastaların fiziksel, ruhsal, sosyal ve ekonomik yönünü iyileştirici ve güçlendirici tedbirlerin alınmasını sağlar, bu yönlerde belirlenen gereksinimler doğrultusunda bakım verir.
|
5
|
13
|
Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için gerekli eğitsel faaliyetleri planlayabilir, gerekli eğitimleri verir ve toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlere katılır.
|
3
|
14
|
Sağlık bakım hizmeti sunumunda kalite yönetimini ve süreçlerine uygun olarak davranır.
|
-
|
15
|
Çocuk, engelli ve yaşlı gibi özel gereksinim grupları ile ilgili bakım ve bakıma katkı sağlayacak işlevleri yerine getirir.
|
4
|