Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanımı; giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
|
K-1, K-2
|
2
|
Huzurevi, ilgili hastane birimleri ve diğer uygulama alanlarında ve sahada eğitim.
|
K-1, K-2
|
3
|
Huzurevi, ilgili hastane birimleri ve diğer uygulama alanlarında sahada eğitim.
|
K-1, K-2
|
4
|
Huzurevi, ilgili hastane birimleri ve diğer uygulama alanlarında sahada eğitim.
|
K-1, K-2
|
5
|
Huzurevi, ilgili hastane birimleri ve diğer uygulama alanlarında sahada eğitim.
|
K-1, K-2
|
6
|
Huzurevi, ilgili hastane birimleri ve diğer uygulama alanlarında sahada eğitim.
|
K-1, K-2
|
7
|
Huzurevi, ilgili hastane birimleri ve diğer uygulama alanlarında sahada eğitim.
|
K-1, K-2
|
8
|
Huzurevi, ilgili hastane birimleri ve diğer uygulama alanlarında sahada eğitim.
|
K-1, K-2
|
9
|
Huzurevi, ilgili hastane birimleri ve diğer uygulama alanlarında sahada eğitim.
|
K-1, K-2
|
10
|
Huzurevi, ilgili hastane birimleri ve diğer uygulama alanlarında sahada eğitim.
|
K-1 K-2
|
11
|
Huzurevi, ilgili hastane birimleri ve diğer uygulama alanlarında sahada eğitim.
|
K-1, K-2
|
12
|
Huzurevi, ilgili hastane birimleri ve diğer uygulama alanlarında sahada eğitim.
|
K-1, K-2
|
13
|
Huzurevi, ilgili hastane birimleri ve diğer uygulama alanlarında sahada eğitim.
|
K-1, K-2
|
14
|
Huzurevi, ilgili hastane birimleri ve diğer uygulama alanlarında sahada eğitim.
|
K-1, K-2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Selma ARSLANTAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Öğr. Gör. Hasan ÇERÇİOĞLU
|
Kaynaklar
|
K1. Kadushin, A. & Kadushin, G.(2016). Sosyal Hizmet Görüşme Teknikleri. Mika Yayınları, Ankara.
K2. Aştı, T., & Karadağ, A. (2012). Hemşirelik Esasları Kitabı. Akademi Yayıncılık, İstanbul, 18-23.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Temel hasta bakım ilke ve uygulama esaslarının kazandırılması amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Huzurevi, ilgili hastane birimleri ve diğer uygulama alanlarında ve sahada eğitim.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Evde Hasta Bakımı alanında edindiği bilgiler sayesinde gerekli verileri kullanarak, sorunları saptar, çözüme yönelik planlama-uygulama yapar ve çözüm önerileri geliştirir.
|
5
|
2
|
Etik değer ve ilkeler çerçevesinde bakım hizmeti sunar.
|
-
|
3
|
Evde Hasta Bakımı ile ilgili uygulamalarda yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine ve teknoloji kullanabilme becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Evde Hasta Bakımı alanında edinmiş olduğu bilgi ve becerilerini doğru iletişim tekniklerini kullanarak, kişiler ve kurumlar arasında etkili iletişimi sağlar.
|
-
|
5
|
Yaşam boyu öğrenebilme becerilerine sahip bir birey olarak yenilikçi ve yaratıcı bir şekilde görevini yerine getirir.
|
-
|
6
|
Evde Bakım alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
|
5
|
7
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, halk sağlığı, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|
8
|
Evde Hasta Bakımı uygulamalarında ekip hizmeti yaklaşımıyla, ekiple iş birliği içerisinde hizmet verir.
|
4
|
9
|
Evde Hasta Bakım alanında bilgiye ulaşmak için gereken bilişim - iletişim teknolojilerini kullanır ve gelişmeleri takip eder.
|
-
|
10
|
Evde Hasta Bakım konusunda teknik deneyime sahip, bilgili, deneyimli, konusunda uzman ara insan gücü olarak ihtiyaç duyulan alanda hizmet verir.
|
4
|
11
|
Düşünce ve davranışlarıyla topluma örnek birey olur.
|
-
|
12
|
Hastaların fiziksel, ruhsal, sosyal ve ekonomik yönünü iyileştirici ve güçlendirici tedbirlerin alınmasını sağlar, bu yönlerde belirlenen gereksinimler doğrultusunda bakım verir.
|
5
|
13
|
Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için gerekli eğitsel faaliyetleri planlayabilir, gerekli eğitimleri verir ve toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlere katılır.
|
-
|
14
|
Sağlık bakım hizmeti sunumunda kalite yönetimini ve süreçlerine uygun olarak davranır.
|
-
|
15
|
Çocuk, engelli ve yaşlı gibi özel gereksinim grupları ile ilgili bakım ve bakıma katkı sağlayacak işlevleri yerine getirir.
|
5
|