Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Numune alma.
|
|
2
|
Çözelti derişimleri ve çözelti hazırlama.
|
|
3
|
Kimyasal analiz aşamaları.
|
|
4
|
Çevre analizlerinde kullanılan klasik yöntemler.
|
|
5
|
Çevre analizlerinde kullanılan modern yöntemler.
|
|
6
|
Organik kimya prensipleri.
|
|
7
|
Nükleer kimya ve atmosfer kimyası.
|
|
8
|
Çevrede eser elementler.
|
|
9
|
Katı maddeler.
|
|
10
|
İletkenlik ve ekstraksiyon.
|
|
11
|
Kimyasal denge.
|
|
12
|
Su ortamında asidite ve alkalinite, pH ve pOH.
|
|
13
|
Tampon çözeltiler, hidroliz ve su sertliği.
|
|
14
|
Sularda biyolojik ve kimyasal oksijen ihtiyacı, çözünmüş oksijen.
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi İlker ŞİMŞEK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Doç. Dr. Ülkü Nihan YAZGAN TAVŞANOĞLU
Dr. Öğretim Üyesi Okan ÜRKER
|
Kaynaklar
|
Hanrahan. G. (2013). Çevre Kimyasında Temel Kavramlar, Nobel Akademik Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğrenciye, çevre kimyası temellerinin kavratılması, ve çevrede cereyan eden kimyasal olayların nasıl gerçekleştiğinin öğrenilmesi, çevre kirlenmesinin önlenebilmesi veya kontrolünün sağlanabilmesi için kirlilik karakteristiklerinin incelenmesi, oluşabilecek tepkimelerin anlaşılması ve analiz yöntemlerinin kavratılması amaçlanmıştır.
|
Dersin İçeriği
|
Numune alma; Çözelti derişimleri ve çözelti hazırlama; Kimyasal analiz aşamaları; Çevre analizlerinde kullanılan klasik yöntemler; Çevre analizlerinde kullanılan modern yöntemler; Organik kimya prensipleri; Nükleer kimya ve atmosfer kimyası; Çevrede eser elementler; Katı maddeler; İletkenlik ve ekstraksiyon; Kimyasal denge; Su ortamında asidite ve alkalinite, pH ve pOH; Tampon çözeltiler, hidroliz ve su sertliği; Sularda biyolojik ve kimyasal oksijen ihtiyacı, çözünmüş oksijen.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır.
|
5
|
2
|
Ekosisteme ait temel bileşenler hakkında detaylı bilgi sahibi olur
|
-
|
3
|
Çevre kirliliği, ölçüm ve arıtım yöntemleriyle ilgili bilgi sahibi olur.
|
5
|
4
|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur.
|
-
|
5
|
İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur.
|
-
|
6
|
Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır.
|
-
|
7
|
Çevre sağlığı alanıyla ilgili sektörlerde işleyiş süreçlerini yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Disiplinler arası bireysel ve takım halinde çalışabilme ve sorumluluk alma becerisine sahip olur.
|
5
|
9
|
Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme becerisini kazanır.
|
-
|
10
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanır.
|
-
|
11
|
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur.
|
4
|
12
|
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır.
|
-
|
13
|
Alanı ile ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur.
|
-
|