Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin Tanıtımı: Giriş, Amaç Ve Öğrenim Hedefleri
|
|
2
|
Toprağın özellikleri
|
|
3
|
Kirletici kaynakları, Tarım koruma ilaçları
|
|
4
|
Kirleticilerin topraktaki taşınımı ve dönüşümleri
|
|
5
|
Toprak suyu ve gazı
|
|
6
|
Toprak kirlenmesinin kontrolü
|
|
7
|
Yeraltı suyu ortamı ve akımı
|
|
8
|
Kirleticilerin taşınması ve akım engelleme
|
|
9
|
Biyotik ve abiyotik dönüşümler
|
|
10
|
İzleme kuyularının tasarımı
|
|
11
|
Numune alma teknikleri I
|
|
12
|
Numune alma teknikleri II
|
|
13
|
Kirlenmiş zemin ıslahı
|
|
14
|
Toprak Kirliliği ve Kontrolü ile İlgili Mevzuat, Sorumlu Kurum-Kuruluşlar ve Yasal İşleyiş
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Okan ÜRKER
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Doç. Dr. Ülkü Nihan YAZGAN TAVŞANOĞLU, Dr. Öğretim Üyesi İlker ŞİMŞEK
|
Kaynaklar
|
Çınar, Ö., (2008). Çevre Kirliliği ve Kontrolü. Nobel Yayınevi, Ankara.
Aydın, M., Kılıç, Ş., (2013). Toprak Bilimi, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Toprağın özellikleri ve yapısı, toprak kirleticileri ve kaynaklarını öğrenmek, toprak kirliliğinin önlenmesi ve ıslahı hakkında bilgi sahibi olmak.
|
Dersin İçeriği
|
Toprağın özellikleri; Kirletici kaynakları; Tarım koruma ilaçları; Kirleticilerin topraktaki taşınımı ve dönüşümleri; Toprak suyu ve gazı; Toprak kirlenmesinin kontrolü; Yeraltı suyu ortamı ve akımı; Kirleticilerin taşınması ve akım engelleme; Biyotik ve abiyotik dönüşümler; İzleme kuyularının tasarımı; Numune alma teknikleri; Kirlenmiş zemin ıslahı.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır.
|
5
|
2
|
Ekosisteme ait temel bileşenler hakkında detaylı bilgi sahibi olur
|
4
|
3
|
Çevre kirliliği, ölçüm ve arıtım yöntemleriyle ilgili bilgi sahibi olur.
|
5
|
4
|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur.
|
4
|
5
|
İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur.
|
-
|
6
|
Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır.
|
-
|
7
|
Çevre sağlığı alanıyla ilgili sektörlerde işleyiş süreçlerini yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır.
|
5
|
8
|
Disiplinler arası bireysel ve takım halinde çalışabilme ve sorumluluk alma becerisine sahip olur.
|
-
|
9
|
Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme becerisini kazanır.
|
-
|
10
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanır.
|
-
|
11
|
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur.
|
-
|
12
|
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır.
|
-
|
13
|
Alanı ile ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur.
|
5
|
14
|
Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur.
|
-
|