Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Hijyen ve sanitasyon.
|
K2-Sayfa-23
|
2
|
Su hijyeni.
|
K2-Sayfa-47
|
3
|
Personel ve işletme hijyeni.
|
K2-Sayfa-37
|
4
|
Temizlik ve temizlik malzemeleri.
|
K2-Sayfa-313
|
5
|
Dezenfeksiyon ve dezenfektanlar.
|
K2-Sayfa-329
|
6
|
Gıda hijyeni ve besinlerin bozulma nedenleri.
|
K1-Sayfa-69
|
7
|
Gıda kontrolü ve mevzuatına giriş.
|
K2-Sayfa-375
|
8
|
Kalite kavramı ve gıdaların kontrolü.
|
K2-Sayfa-501
|
9
|
Türkiye`de gıda kodeksi ve gıda kontrolü.
|
K2-Sayfa-428
|
10
|
Gıda standartları ve kontrol kriterleri.
|
K2-Sayfa-531
|
11
|
HACCP tanımı ve genel prensipler.
|
K2-Sayfa-549
|
12
|
HACCP uygulamaları.
|
K2-Sayfa-550
|
13
|
Gıda mevzuatı açısından gıdalarda bulunan kontaminantlar.
|
K1-Bölüm-5
|
14
|
Gıdalardan örnek alma.
|
K2-Sayfa-555
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi İlker ŞİMŞEK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
|
Kaynaklar
|
K1. Tayar, M., & Yarsan, E. (2014). Veteriner Halk Sağlığı (1. Baskı). Dora Basım-Yayın Dağıtım Ltd. Şti., Bursa.
K2. Göktan, D., & Tunçel, G. (2016). Temel Gıda Hijyeni (2. Baskı). Sidas Yayınevi, İzmir.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Hijyen kurallarına uygun olarak kişisel hijyeni sağlama ve işletmelerde dezenfeksiyon kurallarını uygulama yeterliliğinin kazandırılması amaçlanmıştır.
|
Dersin İçeriği
|
Hijyen ve sanitasyon; Su hijyeni; Personel ve işletme hijyeni; Temizlik ve temizlik malzemeleri; Dezenfeksiyon ve dezenfektanlar; Gıda hijyeni ve besinlerin bozulma nedenleri; Gıda kontrolü ve mevzuatına giriş; Kalite kavramı ve gıdaların kontrolü; Türkiye?de gıda kodeksi ve gıda kontrolü; Gıda standartları ve kontrol kriterleri; HACCP tanımı ve genel prensipler; HACCP uygulamaları; Gıda mevzuatı açısından gıdalarda bulunan kontaminantlar; Gıdalardan örnek alma.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır.
|
5
|
2
|
Ekosisteme ait temel bileşenler hakkında detaylı bilgi sahibi olur
|
-
|
3
|
Çevre kirliliği, ölçüm ve arıtım yöntemleriyle ilgili bilgi sahibi olur.
|
-
|
4
|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur.
|
5
|
5
|
İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur.
|
4
|
6
|
Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır.
|
-
|
7
|
Çevre sağlığı alanıyla ilgili sektörlerde işleyiş süreçlerini yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Disiplinler arası bireysel ve takım halinde çalışabilme ve sorumluluk alma becerisine sahip olur.
|
-
|
9
|
Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme becerisini kazanır.
|
-
|
10
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanır.
|
-
|
11
|
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur.
|
-
|
12
|
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır.
|
5
|
13
|
Alanı ile ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur.
|
4
|
14
|
Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur.
|
4
|