Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin kapsam ve içeriğinin tanıtımı
|
K1-Bölüm-1
|
2
|
Proje hazırlanmasında temel konular I (literatür tarama, özgün değer, yaygın etki, bütçe tablosu oluşturma)
|
K1-Bölüm-1
|
3
|
Proje hazırlanmasında temel konular II (literatür tarama, özgün değer, yaygın etki,bütçe tablosu oluşturma)
|
K1-Bölüm-2
|
4
|
Proje hazırlanmasında temel konular III (literatür tarama, özgün değer, yaygın etki,bütçe tablosu oluşturma)
|
K1-Bölüm-2
|
5
|
Proje hazırlanmasında temel konular IV (literatür tarama, özgün değer, yaygın etki,bütçe tablosu oluşturma)
|
K1-Bölüm-3
|
6
|
Proje fonlarının takibi (TUBİTAK, AB, EKAP, KOSGEB, Bakanlıklar, STK vb.)
|
K1-Bölüm-3
|
7
|
Proje raporu hazırlama ve sunum teknikleri I
|
K1-Bölüm-4, K2-Bölüm-1
|
8
|
Proje raporu hazırlama ve sunum teknikleri II
|
K1-Bölüm-4, K2-Bölüm-1
|
9
|
Proje raporu hazırlama ve sunum teknikleri III
|
K1-Bölüm-5, K2-Bölüm-2
|
10
|
Proje raporu hazırlama ve sunum teknikleri IV
|
K1-Bölüm-5, K2-Bölüm-2
|
11
|
Grup Projelerinin Sunulması ve Grup Raporlarının Değerlendirilmesi I
|
K1-Bölüm-6
|
12
|
Grup Projelerinin Sunulması ve Grup Raporlarının Değerlendirilmesi II
|
K1-Bölüm-6
|
13
|
Grup Projelerinin Sunulması ve Grup Raporlarının Değerlendirilmesi III
|
K1-Bölüm-7
|
14
|
Grup Projelerinin Sunulması ve Grup Raporlarının Değerlendirilmesi IV
|
K1-Bölüm-7
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi İlker ŞİMŞEK
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi İlker Şimşek
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Çağıltay, F., & Timur, M. (2009). Proje Hazırlama Tekniği, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
K2. Kaya, S. (2012). Proje Nasıl Yazılır? Avrupa Birliği Hibe ve Proje Kredileri Proje Olgusu, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Çevre sağlığı alanında proje geliştirme, sunma ve raporlama becerisinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Proje hazırlarken literatür tarama, yaygın etki, özgün değer ve bütçe tablosu oluşturulması, ulusal ve uluslararası fonların araştırılması. Raporlama becerileri, Sunuş teknikleri. Çevre Sağlığı`nda araştırma yöntemleri ve veri toplama teknikleri.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır.
|
4
|
2
|
Ekosisteme ait temel bileşenler hakkında detaylı bilgi sahibi olur
|
-
|
3
|
Çevre kirliliği, ölçüm ve arıtım yöntemleriyle ilgili bilgi sahibi olur.
|
-
|
4
|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur.
|
-
|
5
|
İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur.
|
-
|
6
|
Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır.
|
5
|
7
|
Çevre sağlığı alanıyla ilgili sektörlerde işleyiş süreçlerini yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Disiplinler arası bireysel ve takım halinde çalışabilme ve sorumluluk alma becerisine sahip olur.
|
-
|
9
|
Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme becerisini kazanır.
|
-
|
10
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanır.
|
4
|
11
|
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur.
|
5
|
12
|
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır.
|
-
|
13
|
Alanı ile ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur.
|
-
|